Litt rasisme...

Alicia

Glad i forumet
Idag opplevde jeg noe rart...
Jeg var på vaksine kontoret for å hente sånn såkalt drikkevaksine som er bra mot diare' og dårlig mage (siden vi skal til Egypt i april)

Jeg er fra Irak, og jeg er veldig lys til å være fra Irak, har ganske lys hud og ser ikke spesielt mørk ut ellers (men brune øyne)
Snakka med en dame om det med vaksine og hun snakka HØL I HUE på meg om at vi burde ikke reise dit med en åtte mnd gammel unge og jeg ammer osv osv osv.. men jeg sa at vi må jo reise fordi vi har betalt billetten. Jeg var super blid og hyggelig mot henne. Også spurte jeg hvordan jeg skulle bruke den drikkevaksinen. Hun klarte å si til meg: Ja jeg ser her at din mann er norsk så han klarer å lese selv på bruksanvisningen. Hvor er du fra da?? (på en sarkastisk måte)
Jeg sa: Jeg er fra Irak.
Hun sa: Høh... du er fra Irak og mannen din fra Norge og dere skal til Egypt...jaja (og himla med øynene)
Jeg ble helt satt ut og svarte: Vi er litt gærne vi skjønner du... på en ironisk måte.

Er jeg litt rar som synes hun var skikkelig ufin mot meg??

herregud[:@] enkelte eier ikke folkeskikk[&:]

Teit kommentar fra hu ja..

Det var litt av en måte å prate til deg på... dårlig da...

ORIGINAL: Grusomme Gabriel

Oh..my gad!  Sa hun virkelig det?

herregud altså ..At ikke folk kan ....ågggg...blir forbanna på sånne folk eg....

Hadde nok fått nokken flere gloser fra meg hun der , ja............

Rett å slett udanna!!!!!

utrolig hvor frekk folk kan være til tider[:@]

æsj for ei dame, syntes hu var ufin ja[:'(]

Himmel og hav,for en oppførsel da?! Nei vettu hva,det synes jeg var skikkelig ufint gjort altså! Går da ikke an å gjøre sånn...? Makan...![:'(]

ORIGINAL: AB

Det var litt av en måte å prate til deg på... dårlig da...

enig - dårlig gjort[:'(]

Burde være idiot-kontroll på sånne steder, og da mener jeg på de som jobber der, ikke på deg Alicia-vennen.[>:]

Ja sånne folk burde ikke jobbe med nennesker, hun skulle hatt en kontor jobb!! Men hun kan jo ha hatt en dårlig dag og da, men uansett så var det dårlig gjort. Jeg ble litt sjokkert i hvertfall fordi jeg har aldri opplevd rasisme før siden jeg ikke ser utenlands ut og snakker norsk så har de fleste trodd at jeg er norsk. De på jobben min visste ikke at jeg utenlandsk før lenge etter at jeg begynte...

Hallo, for en teit dame. Skal nå hun bry seg om det, da???

ORIGINAL: Thothamon

Blir så sint på slike folk men man blir så satt ut der og da at man ikke klarer å si noe.

Jeg skulle ta bussen igår og da det var min tur lukket han bussdøren rett forran meg, jeg banket litt på og såg spørrende på han. Han oversåg meg og kjørte vekk..  Jeg er bare kvart afrikansk men det er godt synnlig. Mange som prater sakte norsk til meg og.. Meg og min mor var på apoteket også stod vi å holdt på en sak vi skulle kjøpe. Hun apotek damen kom bort og såg på oss også plutselig begynnte hun å prate enelsk til oss i sånn sakte form. Mamma lot henne prate også svarte hun Tusen takk, kjekt å vite på kav bergenser..

Heeelt off topic, men Linn Hege: Tar dere gebyr for å veksle til automater?
Skulle ønske vi gjorde det også! Jobber på cafe/utested, og er så forbanna lei av å måtte veksle for disse spillegale idiotene i tide og utide[:@]

ORIGINAL: Thothamon

fy f.. så utrolig frekt..
der hadde jeg så sykt tatt igjen,går rett og slett ikke ann..[:@]

DJISIS!! er det mulig hvor frekke folk kan være!! Hadde ikke vært noe hyggelig mot henne jeg.....[:@]

Back
Topp