Litt rart

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Ved forrige graviditet følte jeg at tiden gikk sånn passe. Jeg var veldig opptatt med jobb, pendling og mye annet. Jeg var i strååålende form, ikke trett og synes ingenting var tungt. Jeg var også forberedt på å gå over tiden, og ble ikke utålmodig før jeg var 5 dager over.

Denne gangen har jeg vært i dårlig form noen uker i starten. Jeg synes allerede det er TUNGT og synes magen er stor. Jeg har en aktiv 2,5-åring som fortsatt bruker bleier og krever mye av meg. Jeg er sliten på en helt annen måte denne gangen. Jobbsituasjonen er stabil og veldig rolig.

Så denne gangen går tiden SAKTE!! Jeg gruer meg til å bli ennå større og mer sliten. Jeg hadde gledet meg SÅ til å gå gravid denne gangen, jeg skulle virkelig kose meg! Nå synes jeg at hele greia skulle vært over og lille i magen skulle vært i armene mine. Jeg er supermisunnelig når jeg leser på juni/juli der babyene er på tur.

Jeg har det som deg! Dette svangerskapet har hittil vært helt håpløst. Er og har vært i en elendig forfattning formmessig, og det tar på å ikke kunne gi 3 åringen min den fulle oppmerksomheten jeg gjerne vil gi han fordi jeg er så sliten. Liker å kjenne spark fra baby, og liker magen som vokser, men jeg GLEDER meg til Oktober og at dette svangerskapet skal være over...

Hvis du føler deg tung, er sliten eller er dårlig er det ikke rart tiden går sakte.. Starten gikk seeeeint her, pga dårlig form, men nå går det fint :) Har ikke så mange gode råd, egentlig, kanskje du skal ta pause fra å lese om alle som får babyene sine? Og bare kose deg med alt som går som en lek? Å ha en toåring er travelt nok i seg selv, det vet jeg, men lek litt med han (noe du orker, feks lese, synge, sitte stille på golvet å bygge duplo el), så roer han seg og du føler du får bidratt litt :) Det er jo ikke sikkert det kommer til å bli så mye tyngre på slutten enn nå, det kommer helt an på formen underveis :) Og er det sånn at du ikke fungerer hjemme så kan du jo snakke med legen din, kanskje du jobber for masse?

føler meg mer sliten og det føles tyngre her også denne gangen selv om jeg har vært "friskere" på en måte bortsett fra de første ukene.
tror nok det har mye med de småttisene vi har fra før å gjøre også. har en helt annen familiesituasjon, hos meg kom magen tidligere enn sist også, jeg har også en aktiv og krevende 2,5 åring, har jonbbet litt til nå osv.
er sykemeldt fra i dag da, men det er pga bekkenet og ryggen.

Jeg syns det har gått fort jeg til nå denne gangen. Formen har vært bra, har gått opp i 100% på jobb og har fullt kjør med 3 barn under skolealder hjemme.

Forrige svangerskap derimot... Da var jeg 50% sykemeldt stort sett hele tiden. Sov elendig og var veldig sliten.... svangerskapet gikk veldig tregt.

Synes tiden snegler seg avgårde selv... Første svangerskap, men dog. Skikkelig utålmodig, slapp og sliten. Lyst til å hoppe over hele sommeren og våkne i nytt hus med rier i oktober. Så slått ut, og sommerens prosjekter kjennes uoverkommelige. Jaja...plutselig er vel oktober her, og da skulle jeg kanskje ønske jeg hadde et par uker til på meg :)

Back
Topp