Litt rart spm

Marihøna

Prøver på nr 2 siden nov/15
Assistert-jentene
Men hvor mange "avbrutte forsøk" kan man ha? 3 fulle med og innsett, det vet jeg. Men har nå hatt ett avbrutt og totalfrys. Legen la det frem som at jeg var heldig som ikke brukte ett av forsøkene.

Kan vi holde på i det uendelige om det blir fryseforsøk hver gang? Tenker ift helfo egentlig, tenker jo at klinikken vil si stopp etter veldig mange forsøk hvis det ikke fører noen vei, men da er det jo en medisinsk vurdering:)

I jakten på søsken hadde vi først et avbrutt (manglende befruktning), så et avbrutt (totalfrys), så et fullført - og hadde da to forsøk igjen.
Valgte å ta et forsøk privat, så ble aldri å bruke de to gjenværende forsøkene da.

Men hvor mange "avbrutte forsøk" kan man ha? 3 fulle med og innsett, det vet jeg. Men har nå hatt ett avbrutt og totalfrys. Legen la det frem som at jeg var heldig som ikke brukte ett av forsøkene.

Kan vi holde på i det uendelige om det blir fryseforsøk hver gang? Tenker ift helfo egentlig, tenker jo at klinikken vil si stopp etter veldig mange forsøk hvis det ikke fører noen vei, men da er det jo en medisinsk vurdering:)
Jeg har hatt to avbrutt. Fikk nå svar fra Helfo at de arkiverte kvitteringene, men ikke kan bruke dem enda da de ikke fikk noe dokumentasjon fra sykehuset om et gjennomført forsøk.Så man kan i hvert fall ikke få refusjon før ett innsett.

Jeg har fått refusjon uten innsett, så det var veldig rart.

Jeg har hatt to avbrutt. Fikk nå svar fra Helfo at de arkiverte kvitteringene, men ikke kan bruke dem enda da de ikke fikk noe dokumentasjon fra sykehuset om et gjennomført forsøk.Så man kan i hvert fall ikke få refusjon før ett innsett.
Joda jeg jeg fikk det i juni, fikk bekreftelse fra klinikken på avbrutt det jeg lurer på er hvor mange avbrutte jeg kan ha?

Det regnes ikke som ett forsøk før man får satt egg tilbake, dvs at du på ett forsøk som endte med totalfrys kan få flere innsett i samme forsøk. Men hvor mange avbrutte man evt. kan ha før klinikken sier stopp det vet jeg ikke.

Last edited:
Back
Topp