Litt rart egentlig..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
At fødselsangsten ikke har overmannet meg ennå.. Sisst hadde jeg alvorlig angst fra testen ble positiv.. Gråt hver eneste kveld, og sleit godt på forholdet til sambo.. ALT jeg hadde angst for skjedde under fødselen, og jeg har slitt mye i ettertid.. Men denne gangen.. Vet ikke hva det er.. Men jeg tenker ikke på det engang.. Klart, det kan være bare positivt, men samtidig er jeg litt redd jeg har høye murer som kan kollapse når som helst.. Håper ikke det da!

Ja,det er jo ikke greit å si det nå om det kommer, men det er jo utrolig bra at du ikke går å engster deg da.. [:)] Ellers hadde det jo blitt veldig lange 9 mnd..!
Håper alt går fint, og at du får en fin og god fødselsopplevelse denne gangen..!

Er kanskje fordi det ikke er noe ukjent lenger. Du har vært gjennom det før, og selv om du hadde en forferdelig opplevelse, så har du jo blitt gravid på nytt. Du vet nok innerst inne, at det kommer til å gå bra, så derfor slapper du mer av. Kanskje...

Lykke til videre i svangerskapet i alle fall og bra du slapper mer av[:D] (ikke missunnelig i det hele tatt.........[8D][:)])

Kanskje du føler du har mer kontroll nå, mener å ha lest du skal ha jm hos deg hjemme og reiser på sykehuset med henne helt på slutten og hun skal være hos deg hele tiden. At du er mere trygg, for denne gangen kommer det jo til å gå så fint[:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: *cookiemonster*

Kanskje du føler du har mer kontroll nå, mener å ha lest du skal ha jm hos deg hjemme og reiser på sykehuset med henne helt på slutten og hun skal være hos deg hele tiden. At du er mere trygg, for denne gangen kommer det jo til å gå så fint[:)][:)][:)][:)]

Hehe, bra noen er positiv[:D] Skylder på deg om det går galt igjen[8|][8D]

Kanskje det var frykten for det ukjente som var den store frykten sist, og nå vet du jo hva som skal skje (eller ikke skje, for jeg tror ikke at du kan være så uheldig to ganger - tipper du får en fin fødselsopplevelse denne gangen jeg!)

Det kan jo være høye murer som du sier, men samtidig tror jeg at du har en indre ro pga alt som skjedde sist (selv om jeg er ny bruker har jeg vært snikleser i et par år[;)]) alt som kunne gå galt gikk galt så derfor vet du med deg selv at når du kom deg igjennom det så kan det liksom ikke bli værre denne gangen. Håper du får en fin fødselsopplevelse neste gang[:)]

Med meg er det helt motsatt.. Sist gang gruet jeg meg ikke i det hele tat.. Alt gikk så fint og det gikk nesten ikke opp for meg at jeg hadde blitt mamma..

Denne gangen derimot har denne angsten overmannet meg helt.. Jeg er så redd for det som skal skje at jeg gleder meg til jeg skal legge meg lykkelig over at det ikke har skjedd noe og gruer meg til jeg våkner og begynner på en ny dag fordi det kanskje skjer idag..

Kunne ønske det ikke var sånn[:(][:(][:(]

Det er jo kjempebra! Det er jo superviktig at du klarer og slappe av og kose deg i svangerskapet!
Jeg tror at du har blitt sterk etter den negative opplevelsen du hadde! Du fikk jo ut masse i det brevet du skrev til jordmor,
og det har nok hjulpet på! Flott at du har det så bra, kos deg masse med magen og snuppa di du [:)]
Håper og tror at du får en flott fødsel denne gangen! [:)]

Back
Topp