Litt rar spotting.....

Mamma42

Andre møte med forumet
Jeg er 6 + 5 uker på vei. Skal ha nr 4. På onsdag, fredag og i dag har det vært det man kanskje kaller spotting.... Har ikke hatt det før i de forrige svangerskapene. Det kommer ingenting i trusa, men ved tre anledninger, som skrevet, så kom det en merkelig rosa farve på papiret når jeg tørket meg. Ikke mye, bare bittelitt... Og fargen er liksom lysgammelrosaaktig.... Og bare ved et tørk hver gang liksom. Ser nesten ut som noe har farget av.... Har vært hos legen. Han sa noe om at i uke 6 og 7 tar fosteret selv over produksjonen av hcg, og det gule legemet, som har gjort dette til nå, slutter. Det blir en overgang der hcg nivået kan falle litt og forårsake spotting. Uke 6 og 7 er de ukene som er mest vanlig å miste sa han også. Men det er normalt å spotte :-) Jeg har tatt noen graviditetstester bare for å roe meg selv ned litt og de er fortsatt kjempepositive :-) I dag var det sterkere strek enn noen gang. Legen ville ha meg på kontoret igjen i morgen for noen tester. Han sa det var et godt tegn at jeg er kvalm ol. Har mye svangerskapstegn. Man blir jo alltid litt bekymret. Spesielt siden jeg er 42 år og vet at risikoen for spontanabort øker med alderen kanskje. Men jeg er ganske rolig nå. Føler meg kjempegravid :-) :-) Skal på tidlig ultralyd i uke åtte. Og hvis det er liv da er det visst bare 2% sjanse for spontanabort - leste jeg en plass..Det er mye å tenke som gravid. Er det flere som har opplevd denne form for spotting? Hilsen ei med godt mot :-) :-)

Opplevde omtrent det samme rundt ikm :) Rosa slim en gang jeg var på do, kom ikke noe mer etterpå :) Tror ikke du trenger å være bekymret før du eventuelt blør mye mer og får smerter :)

Om det er bare litt og ikke kommer noe mer så tror jeg det er helt uskyldig, har hatt det med begge to som jeg har fra før, men det gikk bra.

Back
Topp