Litt rådvill her...

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei damer!! Nå har jeg fullammet jenta mi i 9 uker og 1 dag! Hun har siden fødsel spist nesten hele tiden. Med unntak av 6-7 timers sammenhengende søvn på kveld/natt. Hun vil ikke ha smokk og vi prøvde for første gang nå idag med mme. Den spyttet hun ut og brakk seg av! Hun legger på seg som hun skal. Hvis hun ikke får ligge bed brystet så og si konstant på dagtid, klarer hun hverken å sove eller finne ro. Noen tips/tanker rundt dette??

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei dessverre. Vi sliter med det samme. Hun klarer nå å roe seg korte stunder i vogna, men våkner når vogna stopper. Klarer også å ligge korte stunder på gulvet/sofaen/fanget å prate nå og hun er 11 +3 nå. Pappaen har noen ganger klart å få henne til å sove korte stunder med å vugge henne på ei pute.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff! Så slitsomt at de kun roer seg ved brystet:-/ Trodde liksom de skulle bli mere fornøyde etterhvert som de ble litt "større"

PS: blir jo lenge til vi kan dra ut da;-) Når de kun vil ta puppen...

Har et sterkt ønske om en hårklipp. Og har et gavekort på massasje. Vet ikke når noe av dette blir noe av.
Men kan nå ta dusjer på lengre enn to min og får til og med laget middag.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja, jeg kan også dusje og lage middag. Men da har hun hengt i puppen i lang tid... Veldig slitsomt! Håper det får seg til snart!!

Sånn hadde vi det også, helt til vi fikk låne denne hengevuggen. Nå sover hun 3 lange lurer på altfra 1,5 -4 timer hver dag ImageUploadedByBV Forum1405190366.869613.jpg ImageUploadedByBV Forum1405190383.552169.jpg

Ja, men jeg ser ikke noe poeng i å invistere i en vugge nå. Hun nærmer seg jo 3 mndr.... Hadde jeg fått låne en selvfølgelig;-)

Ser den ;) tåler opptil 15 kilo da, så vi kommer til å bruke den lenge. Prøvd å ha noe tøy som lukter deg i nærheten? Bruke en app med lyd som hårføner, støvsuger osv?

Følger med på tråden her, når det er det samme her også!
Eller han er flink til å sove i vogna si faktisk! Kan sove opp til en og en halv time!
Men Verken flaske eller smokk her i gården! Har prøvd det meste av smokker og flasker!

Nå sovnet hun ved brystet, så la jeg henne over i vognen. Og der har hun faktisk sovet en halvtime alene nå! Kan dette være starten på noe vidunderlig??:-D Må klage litt på sambo, som av alle mulige tidspunkter klarer å spørre om vi ikke skulle gått en tur:-p Jeg svarte at nå skal jeg bare nyte at hun sover for seg selv, og jeg vil ikke risikere å vekke henne ved å begynne å trille på tur. Så da tok han storesøster med seg ut alene idag:-p

Jeg har/hadde d på samme måten. Ble tipset av helsesøster å prøve å la d gå lenger tid mellom hver amming, gradvis. Ellers spiser han seg litt mett hele tiden i stedet for å bli skikkelig mett hver 2 - 3 time. Nå er vi oppe i ca 2 timer mellom måltidene og litt hyppigere på kvelden. D ble mye byssing hos pappaen i begynnelsen, for d gikk ikke at jeg byssa. Bare pupp som gjaldt. Nå kan han være med pappaen lenge, men når han hører at jeg kommer hjem/står opp så sutrer han med en gang! Han er 11+3 i dag.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Kan du ikke forsøke bæretøy i stedet for pupp? Putt barnet oppi og gå deg en tur ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Kan du ikke forsøke bæretøy i stedet for pupp? Putt barnet oppi og gå deg en tur ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
Tenker du at jeg ikke tilbyr puppen, men bare setter henne rett i sjalet?:-)

Tenker du at jeg ikke tilbyr puppen, men bare setter henne rett i sjalet?:-)

Puppegutten min elsker bæresjalet, han roer seg fort ned og sover lenge. Han har vært med på å brette tøy og støvsuge hele huset i sovende tilstand. Og er han virkelig sulten så åler han seg bort til puppen og dunker hodet og hender bortpå :p

Puppegutten min elsker bæresjalet, han roer seg fort ned og sover lenge. Han har vært med på å brette tøy og støvsuge hele huset i sovende tilstand. Og er han virkelig sulten så åler han seg bort til puppen og dunker hodet og hender bortpå :p

Idag har vi vært i dyreparken, og bæresjalet har virkelig vært redningen! Hun har sovet seg gjennom hele parken med kun 4 amminger på 6 timer! Det er ny rekord:-) Til takk har jeg litt vonde skuldre og har en smule vondt i ryggen;-) Men det funka med bæresjal ja!!;-)

Nytt triks folkens; redningsvest:-p Hun som 5 timer i strekk med redningsvesten på:-p Haha

Back
Topp