Litt provosert av diskusjon om langtidsamming

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
På jobb snakket jeg med en pasient om amming. Hun hadde hørt av noen som hadde hørt.....osv.... at en helsesøster hadde gitt beskjed til ei som langtidsammet at det var på tide å slutte for det begynte å bli en seksuell tilnærming fra barnets side.

Da ble jeg engasjert! Man lærer jo ikke små barn om sex, så hvordan kan det være seksuelt fra barnets side? Nå nevnte hun ingenting om hvor gammelt barnet var. Men dog, så lenge man ikke er pedofil; så er det aldri noe seksuelt å amme sitt barn!

Barn har også seksualitet, men til sitt eget kjønnsorgan og egen nytelse. Pupper har ingenting med det å gjøre. Inget barn har seksuell assosiasjon eller tilnærming til pupper og amming. Da må det være snakk om barn i pubertetsalder.

Barn har også seksualitet, men til sitt eget kjønnsorgan og egen nytelse. Pupper har ingenting med det å gjøre. Inget barn har seksuell assosiasjon eller tilnærming til pupper og amming. Da må det være snakk om barn i pubertetsalder.

Ja, det husker noe om det fra psykologi
undervisningen for 15 år siden :P

Det er jo bare nasty å gå rundt med den tankegangen... Det er ingenting seksuelt ved å langtidsamme! Min på snart to år ammes fortsatt og både leker og gir kos til puppene under ammestunden. For han er det trygghet og pause i hverdagen, ikke sex. Herregud...

Jeg og merker jeg blir provosert av slikt. Pupp er mat og trøst og drikke! Sier de det samme om smokk og flaske liksom?

Æsj, at det går an! Altså, jeg personlig ser ikke noe behov for å amme til 2 år altså, men kom i en kjempediskusjon med en bekjent som skrev en status på face hvor hun ææææsjet over at ei satt på ammerommet på kjøpesenteret og ammet en baby på 15 mnd. Hun hadde nemlig spurt hvor gammelt barnet var, og så la hun ut på face hvor kvalmt hun syns det var å amme et så stort barn. Janei, folk må jo få føle hva de vil, men å henge ut folk som ammer innenfor de anbefalte rammene syns jeg var sykt unødvendig og ganske barnslig, og det sa jeg til henne også.

Æsj, at det går an! Altså, jeg personlig ser ikke noe behov for å amme til 2 år altså, men kom i en kjempediskusjon med en bekjent som skrev en status på face hvor hun ææææsjet over at ei satt på ammerommet på kjøpesenteret og ammet en baby på 15 mnd. Hun hadde nemlig spurt hvor gammelt barnet var, og så la hun ut på face hvor kvalmt hun syns det var å amme et så stort barn. Janei, folk må jo få føle hva de vil, men å henge ut folk som ammer innenfor de anbefalte rammene syns jeg var sykt unødvendig og ganske barnslig, og det sa jeg til henne også.
Haha, innmari kult at du sa det til henne [emoji16][emoji23]
Hva svarte hun da?

Haha, innmari kult at du sa det til henne [emoji16][emoji23]
Hva svarte hun da?

Nesh, hun svarte videre like umodent, jeg brukte jo ikke riktig det ordlaget til å begynne med, men hun gikk helt i vranglås og sa at hun "har sterke meninger" og de står hun for osv. Så jeg minnet om at man faktisk ikke er nødt til å publisere alt man tenker, og hun var så ufin totalt sett at jeg fjernet henne som venn [emoji6]

Folk er virkelig forskrudde...

Og så har du på den ene siden de som tror morsmelk kurerer verdensproblemer, og de som synes/tror morsmelk er ekstremt ekkelt... :-/

Er det så vanskelig å la folk gjøre det som passer dem best?? *sukk*

Back
Topp