Litt pinlig spørsmål, men....

Bleiemos

Forumet er livet
For kanskje 2 mnd siden hadde jeg et døgn hvor jeg spøy og dreit som en idiot bare jeg spiste en halv drue.. Har aldri hatt problemer med magen før, men etter den dagen har jeg ofte hatt litt vondt i magen, og den siste uken har det vært flere ganger om dag! kommer plutselig og varer kanskje bare et halvt minutt eller noe slikt, men kommer ofte! Kommer ikke noe ut verken oppe eller nede, men det begynner å bli ubehagelig.. Noen som har fjerneste peiling på hva dette kan være?[8|]

aner ikke, men dytter den til tops igjen

ORIGINAL: Auliana

Irritert tarm? Ta en tur til doktoren. Kan være et symptom på mye rart... matallergi, polypper og cyster i tarmen, infeksjon...bla bla bla...

Off, håper jo på å unngå den doktoren..[&:] Tør ikke bæsje når jeg er på besøk hos andre engang, da vil jeg ihvertfall ikke ha en lege til å rote oppi ræva mi!![&:]

Forstår jo at det ikke går an for dere å diagnostisere meg over nett, men har et øøøørlite håp om at noen skal kjenne seg igjen..[8D]

Skjønner at det er litt flaut. Men er bedre å få det sjekket ut, siden det har vedvart såpass lenge og er ubehagelig. Doktoren pirker deg nok ikke opp i rumpa med det første...hehe! Er viktig å ta slike ting på alvor, mest sannsynlig er det en filleting...men har selv erfart at jeg burde ha oppsøkt doktoren mye mye tidligere da jeg hadde "litt" vondt i magen i nesten 2 år sammenhengende...

Blir jeg henvist til spesialister før de ber meg om "bend over", eller er det almennlegen som gjør det? For han kjenner jeg nemlig littegranne, så han skal få ha fingrene sine for seg selv..[8D] Får jeg spørre hva som var galt med deg, siden du hadde hatt vondt så lenge? Og om hvordan det begynte? Selvfølgelig valgfritt å svare![;)]

ORIGINAL: Bleiemos

Skjønner at det er litt flaut. Men er bedre å få det sjekket ut, siden det har vedvart såpass lenge og er ubehagelig. Doktoren pirker deg nok ikke opp i rumpa med det første...hehe! Er viktig å ta slike ting på alvor, mest sannsynlig er det en filleting...men har selv erfart at jeg burde ha oppsøkt doktoren mye mye tidligere da jeg hadde "litt" vondt i magen i nesten 2 år sammenhengende...

Blir jeg henvist til spesialister før de ber meg om "bend over", eller er det almennlegen som gjør det? For han kjenner jeg nemlig littegranne, så han skal få ha fingrene sine for seg selv..[8D] Får jeg spørre hva som var galt med deg, siden du hadde hatt vondt så lenge? Og om hvordan det begynte? Selvfølgelig valgfritt å svare![;)]

Ja, ville tro de sendte deg videre...er jo ikke mye annet en allmenn doktor kan gjøre enn å kjenne litt på magen og ta noen prøver.

Det begynte med smerter i magen i tide og utide, trodde det var stress...2 år senere oppdaget jeg at den ene siden av magen var steinhard. Dro til legen, som henviste meg videre til UL samme dag...UL spesialisten sendte meg umiddelbart videre til MR Røntgen....og der fant de en cyste på eggstokken som var 20* 30 cm og 2,7 kg tung. Den viste å være en borderline tumor...Ble operert dager etterpå, og en gang til 1 år senere igjen...plutselig hadde jeg bare en halv eggstokk igjen...sjekkes 4 ganger i året med UL og blodprøver på sykehuset...Det kunne ha gått skeis....men er frisk enn så lenge. 2 barn har jeg klart å fått med en halv eggstokk. [:)]

Dette er jo et ekstremt tilfelle av "litt vondt i magen"....er sikkert bare en filleting, men anbefaler deg en tur til doktoren. [:)]

Ah såpass ja!! ja, for cyster er jo ganske vanlig etter det jeg har forstått, men ikke så ekstremt![&:] venter å ser det an et par uker, min mor sa nettopp at det var noe som gikk her i området for tiden.. Så får se om det går over, hvis ikke skal jeg komme meg til lege! Takk for et spark i ræva!![:D]

Irritabel tarm..sliter med det selv[:)][&o]

Back
Topp