Litt pinlig men..

Nr2Ventes^^

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Er det noen som sliter med sex lyst etter fødsel?
Mistet lysten mot slutten av graviditeten, regnet da med at den skulle komme tilbake etterhvert, men nei, den har ikke kommet ennå og det har snart gått 6 mnd :S
Stakkars kjæreste, han har jo veldig lyst, men klarer ikke gjøre noe når lysten er helt borte, da blir jeg bare deprimert. Har prøvd å kose for å se om lysten kommer, men det gjør den ikke :(
Nå føler jeg ikke selv at det er et problem for meg sånn sett. Men vi er jo i et forhold, og da er det jo normalt å ha sex da. Er redd for at kjæresten tror det er hans skyld, selv om jeg sier at det ikke er det.

sovik skrev:
Ja! og ikke kan jeg skylde på hormoner i prevensjon heller ….

Ikke jeg heller..
noen av de jeg har snakket med skjønner det ikke heller. "bare gjør det, så kommer den"

Her er det også slik! Off... syntes det er kjipt mtp forholdet vårt! Jeg prøver å "skjerpe meg" innimellom, og bare gjør det! Stort sett er det ingen virkning for min del, men det har vært godt et par ganger!! De gangene har jeg levd på en stund for å si det sånn:P Også må jeg bare tenke at han er fornøyd.. men er sikkert feil å gjøre det sånn også:P Men her har det blitt en vane å bare gjøre det for hans skyld. Men det blir ikke ofte, går stort sett et par uker imellom! 

Så er ikke bare du som har det sånn - tror det er helt normalt! Og på mange måter så er det jo ikke noe rart! Vi får mindre søvn enn det vi var vant til før, hverdagen er helt annerledes og det tar på både kropp og sjel det. Og det blir jo andre prioriteringer! Av en eller annen grunn så har ikke han gubben min helt skjønt det da, han innbiller seg at vi fortsatt skulle holdt på som kaniner... men nå tar ikke han seg så voldsomt mye av etterkommeren hans heller da, så han har kanskje ikke merket forskjellen like godt som jeg, dermed blir det jo mer jobb på meg også! (jau- det er en annen historie!! måtte bare blåse litt ut her;)) 

Uansett så håper jeg jo at det blir bedre med tiden! Og vi er nok fler:) 

Hannahnas skrev:

Så er ikke bare du som har det sånn - tror det er helt normalt! Og på mange måter så er det jo ikke noe rart! Vi får mindre søvn enn det vi var vant til før, hverdagen er helt annerledes og det tar på både kropp og sjel det. Og det blir jo andre prioriteringer! Av en eller annen grunn så har ikke han gubben min helt skjønt det da, han innbiller seg at vi fortsatt skulle holdt på som kaniner... men nå tar ikke han seg så voldsomt mye av etterkommeren hans heller da, så han har kanskje ikke merket forskjellen like godt som jeg, dermed blir det jo mer jobb på meg også! (jau- det er en annen historie!! måtte bare blåse litt ut her;)) 

Samme her, han er MYE borte, for han er i millitæret. Mye "fritid" og søvn på han for å si det sånn. Også kjenner jeg han godt nok til å vite at han kan bli ganske ivrig når det først starter, så er redd for at det skal gjøre vondt! :O Men det kan jeg selvfølgelig snakke med han om før en eventuel omgang. hehe

Men takk ihverfall, veldig deilig og vite at det ikke bare er meg :)

Camilla Berg skrev:

Hannahnas skrev:

Samme her, han er MYE borte, for han er i millitæret. Mye "fritid" og søvn på han for å si det sånn. Også kjenner jeg han godt nok til å vite at han kan bli ganske ivrig når det først starter, så er redd for at det skal gjøre vondt! :O Men det kan jeg selvfølgelig snakke med han om før en eventuel omgang. hehe

Men takk ihverfall, veldig deilig og vite at det ikke bare er meg :)

Min er også mye borte, han er ukependler, så ser han bare i helgene! Det har nok mye og si altså.. for jeg innbiller meg at det kunne vært annerledes om han hadde vært hjemme hver dag! 

Skjønner godt det med at det kan være vondt! Det hender jeg bare må si ifra i øyeblikket at nå må du ta det med ro! hehe... uff... er sikkert ikke noe gøy for dem heller, men jeg tenker at en bør iallefall kunne møtes litt på halvveien. Akseptere at det er litt trøblete nå, også heller prøve forsiktig å komme igang igjen. Noe annet enn det veit ikke jeg:) 

Lysten er ikke like stor som før, men den er der av og til. Syntes det var litt ubehagelig/vondt de første gangene vi prøvde. Første ganga var rett etter at renselsen var ferdig og det ble en stor fiasko :-p
Uansett, det hjelper veeeldig å være uthvilt- er man ikke uthvilt orker man ikke tenke på sex. Så om du ikke er uthvilt, hva med å spørre mannen om han kan ta babyen en natt så du kan sove godt (evt. at han tar babyen på morgenen så du får sove godt da).
Tenn lys, drikk et glass vin (lurt å pumpe seg på forhånd eller ha mme liggende da, i tilfelle babyen våkner før det er gått minst 3 timer), ta et bad/dusj sammen, masser hverandre...og fungerer ikke det, så går det jo evt ann og gi "en hjelpende hånd" eller en liten blow job :-P
Lysten kommer nok etter hvert.

Juice skrev:
Lysten er ikke like stor som før, men den er der av og til. Syntes det var litt ubehagelig/vondt de første gangene vi prøvde. Første ganga var rett etter at renselsen var ferdig og det ble en stor fiasko :-p
Uansett, det hjelper veeeldig å være uthvilt- er man ikke uthvilt orker man ikke tenke på sex. Så om du ikke er uthvilt, hva med å spørre mannen om han kan ta babyen en natt så du kan sove godt (evt. at han tar babyen på morgenen så du får sove godt da).
Tenn lys, drikk et glass vin (lurt å pumpe seg på forhånd eller ha mme liggende da, i tilfelle babyen våkner før det er gått minst 3 timer), ta et bad/dusj sammen, masser hverandre...og fungerer ikke det, så går det jo evt ann og gi "en hjelpende hånd" eller en liten blow job :-P

Han er kjempe flink til å hjelpe meg om natten når han først er hjemme. :)  Da tar han henne alltid på natten når hu våkner, så tar jeg hu på morningen igjen. Men ellers er det jo flere uker der jeg må ta hu siden han er borte. så føler jeg ikke blir utvilt med bra søvn par netter noen ganger.
Lurer på om det kanskje har noe med at han er mye borte også (man veit aldri:P) Men han er ferdig i desember, så da får vi se hvordan det blir når vi er med hverandre hver dag :)
Ordner seg nok sikkert til slutt. hehe

Camilla Berg skrev:

Juice skrev:

Han er kjempe flink til å hjelpe meg om natten når han først er hjemme. :)  Da tar han henne alltid på natten når hu våkner, så tar jeg hu på morningen igjen. Men ellers er det jo flere uker der jeg må ta hu siden han er borte. så føler jeg ikke blir utvilt med bra søvn par netter noen ganger.
Lurer på om det kanskje har noe med at han er mye borte også (man veit aldri:P) Men han er ferdig i desember, så da får vi se hvordan det blir når vi er med hverandre hver dag :)
Mangel på søvn og egentid- Tror at slikt har en sammenheng ja :) Her er ikke samboeren borte, men jeg er en stressa person som tenker på alt mulig rart hele tiden. Barna, aktiviteter, husarbeid, været, penger osv- alt jeg må huske å få gjort. haha Så når han prøver seg vil jeg helst skynde med å ta ut av oppvaskmaskinen først eller moppe litt gulv, og nå det er ferdig våkner minsten eller storebror og sånn går dagene :p

Camilla Berg skrev:

Juice skrev:

Mangel på søvn og egentid- Tror at slikt har en sammenheng ja :) Her er ikke samboeren borte, men jeg er en stressa person som tenker på alt mulig rart hele tiden. Barna, aktiviteter, husarbeid, været, økonomi osv- alt jeg må huske å få gjort. haha Så når han prøver seg vil jeg helst skynde med å ta ut av oppvaskmaskinen først eller moppe litt gulv, og nå det er ferdig våkner minsten eller storebror og sånn går dagene :p

Det er helt naturlig :).
Naturen vil vel at mammaer skal konsentrere seg om avkommet og dens behov først, og ikke først og fremst lage "konkurrenter" :-P. Kanskje. Selv med førstemann og mye søvn var mangelen total på egentid så det er ikke bare søvn ihvertfall, men mange faktorer. Det er jeg bombesikker på, og mye instinktivt. 

Hannahnas skrev:
Her er det også slik! Off... syntes det er kjipt mtp forholdet vårt! Jeg prøver å "skjerpe meg" innimellom, og bare gjør det! Stort sett er det ingen virkning for min del, men det har vært godt et par ganger!! De gangene har jeg levd på en stund for å si det sånn:P Også må jeg bare tenke at han er fornøyd.. men er sikkert feil å gjøre det sånn også:P Men her har det blitt en vane å bare gjøre det for hans skyld. Men det blir ikke ofte, går stort sett et par uker imellom! 

Akkurat sånn er gubben min også!
Og jeg tror ikke han helt skjønner hvor sliten jeg er, med 3 gutter på 8 år, 3 år og 6 mnd er det nok å ta tak i, og han er ikke akkurat den flinkeste til å hjelpe til her hjemme heller. Selvom han er helt super til å ta seg av minstemann. Men når alle ungene er i seng, så skal det ryddes, og jeg er i tillegg veldig glad i litt alenetid (både helt alene og alene med mannen).
Men jeg er rett og slett for sliten til å ha sex flere ganger i uken, hadde det vært opp til han hadde vi sikkert hatt oss hver dag.
Og jeg liker å ha det ryddig og reint rundt meg når vi skal kose oss, og det er det så og si aldri her for vi er to sosekopper begge to.

Her har det bedret seg ja :)

Back
Topp