Litt pinlig men spør uansett...

mammatilM&L

Elsker forumet
I dag 5uker å 5dager etter fødsel kom dagen forbarbering og stell av hufsa. Jeg ble klipt under fødsel så var veldig spent på hvordan dette skulle gå, men gikk bra. Er nok grodd fint. Men av nysgjerrighet så måtte jeg kjenne på innsiden av hufsa for å kjenne om arret kjentes. Men ble så overasket over at det kjennes ut som alt har kommet litt lengre ned :/ er det dette som er livmorfremfall eller hva det no heter?
Har legetime 18.09 men det føles plutselig så lenge til :( vill ikke at det skal være noe galt der nede :/

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*tidligere sønnfødt20.12/11*

Hmm, jeg har jo desverre ikke noe klokt svar å gi deg bortsett fra at jeg har en venninne som sydde en del under sin fødsel og beskriver det samme som deg. Det kom av klumpete arrvev.
Nå har jeg ikke peiling desverre men kanskje du kunne ringt HS og spurt en jordmor i morgen/ bare tatt en telefon til barsel?

Hadde det akkurat likt som deg, det var noe som hadde sunket ned, og det var såpass ille at om jeg gikk tur så kjente jeg det i åpningen "på vei ut", og ble sittende på det. Tenkte at det enten måtte være blære- eller livmorfremfall.

Det eneste jeg kan trøste deg med, er at plutselig ble det borte! (Faktisk etter er par runder i senga, men det er kanskje tilfeldig).
På etterkontrollen av meg ved seks uker så alt bra ut, og jeg kneip fint.

Krysser fingrene for deg! Enten løser det seg på egenhånd, ellers får du helt sikkert hjelp hvis legen finner noe :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Kremt. .jeg og føler at det er noe annerledes men jeg har hørt at det kan være litt sånn etter fødsel men det kan ordne seg selv.prøver med knipeøvelser her og så snakker jeg med legen når jeg skal sette i spiral.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hmm, jeg har jo desverre ikke noe klokt svar å gi deg bortsett fra at jeg har en venninne som sydde en del under sin fødsel og beskriver det samme som deg. Det kom av klumpete arrvev.
Nå har jeg ikke peiling desverre men kanskje du kunne ringt HS og spurt en jordmor i morgen/ bare tatt en telefon til barsel?
Er nok ikke arrvev for arret kjennes funt utmm. Det er lengre inn det er annerledes :/

Hadde det akkurat likt som deg, det var noe som hadde sunket ned, og det var såpass ille at om jeg gikk tur så kjente jeg det i åpningen "på vei ut", og ble sittende på det. Tenkte at det enten måtte være blære- eller livmorfremfall.

Det eneste jeg kan trøste deg med, er at plutselig ble det borte! (Faktisk etter er par runder i senga, men det er kanskje tilfeldig).
På etterkontrollen av meg ved seks uker så alt bra ut, og jeg kneip fint.

Krysser fingrene for deg! Enten løser det seg på egenhånd, ellers får du helt sikkert hjelp hvis legen finner noe :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.
Er ikke så ille som det. Men kjente godt at det ikke er like stramt.
Guttungen kom med ks i 2011 så dette er min første vaginale fødsel.
Jeg tørr ikke la mannen få røre meg enda,redd han skal synes det er motbydelig at det er forandret :/
Jeg skal til kontroll til legen 18.09 så håper han kan.gi meg gode svar :)
Jeg prøver å knipe litt, men føler ikke jeg klarer å holde. Var ikke flink til å knipe før fødsel jeg. Var så sikler på at det ville ende i ks denne gangen og.
Åh, jeg vill være som før :p hehe..

Kremt. .jeg og føler at det er noe annerledes men jeg har hørt at det kan være litt sånn etter fødsel men det kan ordne seg selv.prøver med knipeøvelser her og så snakker jeg med legen når jeg skal sette i spiral.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Får prøve kniping jeg og.
Føler ikke at det er like enkelt nå som før. Må konsentrere meg masse for å klare å holde knipen noen sekunder :/ slappfisk i hufsa :/
Håper legen har gode nyheter til oss begge når den tid kommer :)

Back
Topp