Litt personlig men...

Emiliemor

Gift med forumet
Har helt siden tidlig i graviditeten(egentlig siden jeg begynte på hormoner til IVF) vært sår nedentil(inni) etter/mens vi har samleie. Merker jeg er tør. Flere som sliter med det? Tror ikke det er sopp for har ellers ingen plager. Er det noe man kan gjøre?
 
Glidekrem?
 
Slik har det vært for meg denne gangen også :/ men med god tid og glidekrem har det vært tipp topp :) gleder meg til det blir normalt igjen der nede xD
 
Jeg har og hatt det sånn så jeg klarer ikke å ha det mer. Er kjempe sår dagen etter.
 
Har kjøpt meg en intim fuktighetskrem på apoteket. Ved å bruke den daglig så synes jeg det er mindre sårt generelt sett. Kan finne navnet på den om du vil :)
 
Har du brukt progesteron stikkpiller etter forsøket? Jeg husker at jeg ble ganske tørr og sår av den.

Hvis du vasker deg med Asan eller andre intimsåper så kan de også gi tørrhet.
 
Jeg er ikke sår, men føler det er enormt trangt etter samleie. Det presser på der nede liksom..

Uansett gjør hormoner at slimhinnen blir tørre og skjøre...(og enda verre blir det under amming).
 
Har du brukt progesteron stikkpiller etter forsøket? Jeg husker at jeg ble ganske tørr og sår av den.

Hvis du vasker deg med Asan eller andre intimsåper så kan de også gi tørrhet.

Jeg har det, men det var bare frem til positiv test. Men er nok hormoner som har klusset det til. Får håpe det gir seg etter fødsel :)
 
Bruker det og det hjelper jo men allikevel så blir det litt sårt etterpå. Sikkert veldig tynne slimhinner.
Silikon eller vannbasert? Silikon holder lengre
 
Kanskje jeg også skulle forsøke det. Har brukt glidekrem i lasannggg tid,
men aldri tenkt at man kan "forebygge" litt.
 
Kjenner meg veldig igjen i det. Blir lett sår og blir trangere og trangere for hver gang. Blødde også endel etter vi ble litt for ivrig en gang, så er rett og slett nødt til å ta det veldig rolig :p
 
Har helt siden tidlig i graviditeten(egentlig siden jeg begynte på hormoner til IVF) vært sår nedentil(inni) etter/mens vi har samleie. Merker jeg er tør. Flere som sliter med det? Tror ikke det er sopp for har ellers ingen plager. Er det noe man kan gjøre?

Om jeg ikke følte meg hoven der nede fra før, føler jeg meg i alle fall hoven etter sex :p MÅ ha glidekrem og det blir allikevel "slitent" der etterpå. Kan aldri i verden ha sex mer enn en gang for dag, for jeg bruker laaaang tid på å føle meg normal igjen :p presterer vi å ha sex tidlig på dagen, orker jeg knapt stå i mange timer etterpå. Typ slitsomt å skulle dra på butikken og sånt ... Hoff :p
 
Back
Topp