litt oppgitt

~Lille bøllefrø~

Glad i forumet
Er jo ikke store greiene men ble litt oppgitt av barnehagen i går/dag

Lillemor har litt "guffe" i øynene pga forkjølelsen (har vært gjennom såpass mange øyebetennelser med størstemann at jeg ser forskjellen) og i går fikk jeg beskjed av barnehagen om at hun da hadde fått øyebetennelse og at hun måtte behandles, og så fort behandlingen startet så kunne hun få komme tilbake.

Jeg sa da at dette er ikke en øyebetennelse men en "konsekvens" av den forkjølelsen hun har og at det holder å vaske henne med en fuktig klut.
Men fikk da klar beskjed om at vi måtte til legen.

Vel, var hos legen i dag og da høre at nei dette er da ingen øyebetennelse men forkjølelsen som gjør det og at jeg bare trengete å vaske med en fuktig klut og skylle med saltvann.
Så da har jeg hatt minimalt med søvn i natt og null barnehage

Er nok litt den lille søvnen som gjør at jeg overreagerer litt men ble litt oppgitt hehe

Ellrs kan du opplyse barnehagen om at det har kommet nye retningslinjer ang sykdom!

*Nå skal ikke lenger feberen ha fullt utslag på om ungen sendes hjem, men og allmenntilstanden skal og ha en del å si. Normaltemp for et barn under 2 år skal ligge mellom 36,4 og 38,0.

*Ved øyekatarr skal de ikke lenger sendes hjem, fordi man har funnet ut at de fleste øyekatarrer skyldes virus, ikke bakterier. Dermed funker det jo fint lite med antibiotikakur.

*Ved diaré (sånn ordentlig diaré, ikke slapp i magen pga tenner), skal ungen holdes hjemme i 2 døgn etter første dag uten symptomer pga smittefaren.

*Ang lus, så skal ikke ungen tilbake før den har påbegynt behandling (dette gjelder jo forsåvidt resten av familien og).

Ellers er det masse annet og, men dette var hovedtrekkene de tok opp på foreldremøtet i går.

ORIGINAL: Dusaattehvaffono?

Ellrs kan du opplyse barnehagen om at det har kommet nye retningslinjer ang sykdom!

*Nå skal ikke lenger feberen ha fullt utslag på om ungen sendes hjem, men og allmenntilstanden skal og ha en del å si. Normaltemp for et barn under 2 år skal ligge mellom 36,4 og 38,0.

*Ved øyekatarr skal de ikke lenger sendes hjem, fordi man har funnet ut at de fleste øyekatarrer skyldes virus, ikke bakterier. Dermed funker det jo fint lite med antibiotikakur.

*Ved diaré (sånn ordentlig diaré, ikke slapp i magen pga tenner), skal ungen holdes hjemme i 2 døgn etter første dag uten symptomer pga smittefaren.

*Ang lus, så skal ikke ungen tilbake før den har påbegynt behandling (dette gjelder jo forsåvidt resten av familien og).

Ellers er det masse annet og, men dette var hovedtrekkene de tok opp på foreldremøtet i går.

Jepp helt enig, det sa legen også og har måttet fortelle dem flere ganger om at temperaturen hennes kan komme opp i 38 ved lek og når hun er trøtt og at det da hjelper med en liten lur og så er alt fint igjen.

På 1 mnd har jeg måttet hente henne i barnehagen 4 ganger fordi de ikke hører etter hva jeg sier ang sykdom.
Når hun først er syk så blir almenntilstanden hennes veldig dårlig

Back
Topp