litt oppgitt ang. utstyr

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Hei alle sammen!

Jeg er utålmodig hønemor, slik mange andre av dere. Har så gjerne lyst å begynne med utstyr til baby!
Jeg har bare rett på engangs stønaden og sånt, så skal jo ikke ta helt av.. Men vil gjerne kjøpe ny Bilstol feks, ford jeg er redd å kjøpe brukt tilfelle kollisjons skader osv. Vil ikke være gjerrig når det kommer til mitt barns sikkerhet! Har også funnet en vugge jeg liker.. Og tenkt litt på vogn og sånt såklart! Har jo ikke verdens beste økonomi, men ønsker jo selvsagt det beste for mitt barn.

Men mitt største problem er nærmeste familie. Søsteren min "nekter" meg å styre med noe som helst,og vil være snill og hjelpe meg med å finne brukt/få/arve. Det er jo veldig snilt av henne såklart!

Men jeg føler at jeg ikke får bestemme noe selv, og at jeg ikke kan ønske meg en viss type vogn feks. Det er likedan med min mor.. Får så og si kjeft hver gang jeg har kjøpt litt søtt baby tøy feks. Jeg er så lei og frustrert for jeg vil jo fikse selv også! Føler meg som et lite inkompetent barn når de holder på sånn..

What to do?!

Vet du-gjør som DU vil, ikke hva familie vil Det e di baby, og jeg holder helt med deg i å kjøpe ny bilstol. Jeg ahr stol etter lillesnupp her, så her er det hun som får ny. Bruk engangsstønaden som du vil, jeg har også kun rett til den, og akter å kos meg med å kjøpe inn til babyen. men de viktige tingene bilstol, madrass etc vil jeg nok anbefale deg å kjøpe nytt.
Hm, ble litt rotete dette her.. men iallfall, DIN baby-DIN avgjørelse hva som skal kjøpes når og hvor. Det må familien bare godta [:)] Lykke til!

Uff, så kjipt. Ikke la de styre, du bestemmer jo alt dette helt selv[:)] Jeg har selv en svigerfamilie som er sånn., De mener nok alt godt, men det blir litt voldsomt. Jeg har sagt klart og tydelig at jeg har mye selv, skal kjøpe mye nytt og tar ikke imot hva som helst! Tror ikke det går helt inn men...

Kjøp det du vil ha og kos deg[:)]

Må si meg ganske enig m lille vampyr over her... Ditt liv-dine valg!
Kan ikke la alle "kjøre over deg" .... Er jo veldig gøy å handle det man har lyst på selv...

Takk for svar alle sammen! følte meg litt "slem" og kanskje litt egoistisk for å tenke slik men.. Det er vel bare jeg som overdriver da. Men er veldig usikker på hvordan jeg kan "gi beskjed" til dem at jeg gjerne vil bestemme litt selv ang. disse tingene?

Søster er veldig engasjert, ettersom vi som sagt ikke har verdens beste økonomi. Jeg syns hun kanskje, hersker litt mye? Hun mener jo godt, men kan være svært så overbeskyttende over lillesøstra si :P Jeg vil jo ikke "sløse" med engangs støndaen, men vil slippe å forsvare alt jeg velger å kjøpe selv..

Også vil jeg jo ikke bare ta imot alt mulig rart, bare fordi det er gratis!! Hvordan går man frem med å takke nei til slikt man ikke vil ha??

Ikke la deg dytte av pinnen:) Hadde det likedan i fjor.. Om det er noe du har lyst på til din baby så skal du ha det og ikke ha dårlig samvittighet over det:)

Tror jeg rett og slett ville sagt at jeg var veldig takknemmelig over engasjementet dems og all hjelp men noe vil du klare/kjøpe selg:)
Tror også det enkleste er å bare si nei takk, veldig koselig du/dere tenkte på oss men vi behøver/trenger ikke... Men er kanskje enklere å skrive det her enn å si det til dem, hva med å skrive et lite brev til de?:)

Lykke til hvertfall, og kos deg:)

vis dette er din første skjønner jeg veldig godt att du øsnker og kjøpe selv.. og jeg sier bare en ting.. kjøp det DU/DERE ønsker dere og gi søren i hva de andre sier..
jeg og har noen i mannens fam som prøver og hive over alt det brukte på oss siden vi skal ha to så blir det jo så fryktelig dyrt... ja jøss særlig som vi vill ha en sprinkel seng som er 10 år gammal liksom og vis vi da får en må vi fortsatt ut og kjøpe en til og vi ønsker ikke og ha to ulike senger... så her kjøper vi og jatter bare med når de andre snakker for her bestemmer vi og ingen andre... hehe litt masse hormoner i dag ja.. hehe

Man må nesten bare jatte med...

Jeg jatter med jeg også, men min svigermor overkjører totalt... Heldigvis er jeg tøffere enn toget, så jeg lar meg ikke pille på nesa[;)]

I vår familie har vi en arvedåpskjole, som alle barn i tre generasjoner har brukt. Det har jeg sagt mange ganger. Tror du ikke svigermor var lynkjapp med å få ei til å sy splitter ny dåpskjole som skal brukes av hennes barnebarn??? Så i går troppet hun opp med kjolen, som riktignok er helt nydelig, og sa at nå skulle vårt barn være det første til å bruke denne?????!!!!!! Ere muli det da??? Det hadde jo vært helt ok hvis vi ikke hadde en slik kjole, men vi HAR JO!!! Kjente jeg ble både skuffa og irritert, men sa ingenting.

Hun skal liksom overgå alle og være bedre enn alle andre hele tida, det irriterer meg[:@]

ORIGINAL: valsbu

Jeg jatter med jeg også, men min svigermor overkjører totalt... Heldigvis er jeg tøffere enn toget, så jeg lar meg ikke pille på nesa[;)]

I vår familie har vi en arvedåpskjole, som alle barn i tre generasjoner har brukt. Det har jeg sagt mange ganger. Tror du ikke svigermor var lynkjapp med å få ei til å sy splitter ny dåpskjole som skal brukes av hennes barnebarn??? Så i går troppet hun opp med kjolen, som riktignok er helt nydelig, og sa at nå skulle vårt barn være det første til å bruke denne?????!!!!!! Ere muli det da??? Det hadde jo vært helt ok hvis vi ikke hadde en slik kjole, men vi HAR JO!!! Kjente jeg ble både skuffa og irritert, men sa ingenting.

Hun skal liksom overgå alle og være bedre enn alle andre hele tida, det irriterer meg[:@]

send den til meg da hehe trenger en til siden vi har bare 1 som går i generasjon her.. hehe så kan du si noen andre trengte den bedre en deg siden du har... hehe

ORIGINAL: valsbu

Skjønner deg så godt Valsbu... Herregud, noen ganger kan man begynne og lure på hva som foregår inni hue på folk assa... Trodde nesten ikke det gikk ann! Hva sier man da liksom... Man blir jo bare helt satt ut!

Er aller første vi får ja, så det er jo ekstra spennende alt sammen! Og niesene mine er så store så det er lenge siden det var baby i familien (jeg er litt attpåklatt selv).

Valsbu: Huff stakkars deg! Det er jo koselig og spesielt med slike ting som går i arv, så prøver hun å ødelegge?! Usjda, da er man jo bare stor egoist. Hun kunne jo SPURT først, ikke bare antatt at sånn og sånn er det.

Sånn sett er jeg glad at svigerfamilien min ikke blander seg så mye..

Du får prøve å gi beskjed på en fin måte om at nå er det DEG og dine følelser det gjelder, og at du ønsker å kunne kjøpe litt til din egen unge, er jo helt normalt det. :) Og når det gjelder sikkerhet så er sannsynligvis du mer oppdatert på dette enn din mor så når det gjelder det så stå på dine meninger om det iallefall. Hører jo om de som har tatt vare på barneseter etter ungene sine, og siden de fint kunne bruke dem for 20 år siden så kan barebarna bruke dem også. [:-] Selvfølgelig er det greit å kunne arve ting men noe har man gjerne lyst å handle nytt.

Det du beskriver høres altfor kjent ut [:'(] Her er det også svigermor som overkjører totalt.... det er jo tross alt ho som skal bli bestemor og tross alt ho som har vært klar for dette i noen år... Virker som jeg bare er surrugatmor for ho egentlig...
Sliter skikkelig med å si fra sjøl, er ikke tøff nok til å si fra. Men det som irriterer mest er at jeg aldri har vært god nok for sønnen hennes før og plutselig nå som jeg skal føde barnebarnet hennes er jeg god nok..... [:@]

Nei huff, jeg skal være snill svigermor!! herregud da, tenk at man skal bli det også. OI

Med det samme vi prater om utstyr.

Jeg lurte på om vi trenger lekegrind??
Jeg har 2 hunder og 2 katter, og tenkte det kanskje ville være greit å ha, mtp dyrene.

Lekegrind er nok greit å ha og begynne å bruke tidlig, sånn at de venner seg til det å ligge litt alene og , bare de ser eller hører deg, så er de så fornøyd at... [:)]
Når det ellers å kjøpe ting, så er det jo greit å få noe brukt, men sånn som madrass, bilsete og sånne ting ville jeg nok insistert på å ha nytt. Finnes jo tilbud på sånnt og, sånn at en sparer litt på å følge med på tilbud og slikt. Men bilsete er jo som du sier en sånn sikkerhetsting, som er viktig å passe på og madrass og dyne og sånn er jo rett og slett en sånn hygienesak.... det må da familien kunne forklares. Her blir det og noe nytt og noe brukt, men vogn, bilsete, seng og madrass er nytt, så kan jeg heller arve litt klær og sånn fra familien.

Madrass/dyner/puter osv er selvsagte at de skal være nye! Noe annet syns jeg bare er ekkelt, og mamma er like hygiene freak så den er jo grei :P

Vogn, Bilstol og seng derimot.. Er de ikke så hypp på at jeg skal skaffe nytt. Men de får bare bite det i seg at jeg SKAL ha ny bilstol! Vogn kunne jeg gjerne fått/kjøpt brukt, bare det var en type jeg hadde lyst på.

Men haha,nå får baby i det minste ny vugge, for den har jeg bestilt i dag :P

i går jukset både jeg og mannen alle sammen vi... vi bestile sprinkelsenger bilstoler og barnevogn.. (vogna har jeg foresten fått hjem) så vis folk å prøver og prakke på oss noe gammal ræl kan vi si ops du er for sein her har vi ordnet det allerede.. svigerfar syntes det var kjempe greit til og med så han betalte ut vognen for meg i går.. hehe

Hehe, så lurt GledeSprederen! ;)

Her hadde jeg bestilt vugge, så ringer plutselig svigermor..
Hun ble litt skuffa når jeg hadde bestilt vugge, for hun skulle jo pusse opp BF sin gamle vugge og gi til oss.
Jeg visste jo ikke det!! Og BF vil gjerne ha arvevugge, så nå må jeg kanskje avbestille Hoppekids vugga..

*SUKK*

Back
Topp