Litt omsorg

Stjerneskudd10

Blir kjent med forumet
Jeg trenger å roes litt ned her :angelic:

Lett å lese om ma og ting som ikke er så lett her inne, noe som er veldig bra at man deler, men jeg blir veldig redd for meg selv noen ganger når jeg leser sånt.

Kan vi ikke ha en tråd her hvor vi kan kan roe ned hverandre litt?:love017

Har hatt mensen artig kramper siden jeg fant ut at jeg var gravid som var rundt 21 februar. I dag er jeg 7+2, å jeg har kramper rundt navle regionen. Har hatt sånn oransje utflod en uke. Var på tidlig ul for to dager siden å da var alt helt fint. Fortsatt sitter jeg å engster meg hver gang jeg får kramper i magen
:arghh:

Lett å lese om ma og ting som ikke er så lett her inne, noe som er veldig bra at man deler, men jeg blir veldig redd for meg selv noen ganger når jeg leser sånt.

Har hatt mensen artig kramper siden jeg fant ut at jeg var gravid som var rundt 21 februar. I dag er jeg 7+2, å jeg har kramper rundt navle regionen. Har hatt sånn oransje utflod en uke. Var på tidlig ul for to dager siden å da var alt helt fint. Fortsatt sitter jeg å engster meg hver gang jeg får kramper i magen
Jeg kan anbefale deg å høre på Babyverden sin podcast «Gravid uke for uke», der tar de opp det du bekymrer deg for og forklarer hvorfor det er naturlig at man har mensenliknende smerter og også småblødninger/spotting i svangerskapet :happy: Det er veldig beroligende.

jeg hadde MASSE kramper i starten, og både rosa og brun utflod. Hadde til og med en klump med koagulert blod, men ble oppdaget liv på ultrlyd etter det! er nå uke 9, tror krampene avtok mellom 7 og 8 engang. savner de ikke for å si det mildt. Kramper er normalt, og et tegn på at livmoren jobber med å forberede seg på og la babyen din vokse trygt og godt i tiden fremover :love017 :Heartred

Det er veldig vanlig med blødninger og spotting i ulike farger, spesielt i første trimester. Faktisk så er det opptil 1 av 3 av alle som føder som har opplevd blødning i svangerskapet. Så det er ett langt høyere tall enn de som opplever SA og MA. Når en har sett ett bankende hjerte på UL er sjansen for at det går galt minimal.
Forum er en plass der mange gjerne søker seg og tar opp vonde opplevelser som SA og MA da en gjerne har behov for å snakke om det og ikke nødvendigvis har så mange andre steder å gjøre det, så det er nok en stor overrepresentasjon av dårlige opplevelser her inne. Bra med en lufte plass, men minus er at det kan gjøre folk ekstra stresset.
Jeg forstår deg godt. Jeg startet dette svangerskapet med ti dager med blødning (som en svak mens), og etter det har det vært mye brun spotting. Har nå vært to ganger å sett bankende hjerte på UL har har bestemt meg for at nå må jeg faktisk bare både tro og forstå at dette går bra :happy: Ikke alltid så lett, men det er jo faktisk det det gjør i absolutt de aller fleste tilfellene:happy::Heartred

Back
Topp