Litt om sko

BK92

Forelsket i forumet
1. Når barnets føtter er 15.5 cm, skal man da bestille str. 25 (15,5 cm) eller str. 26 (16,2 cm)?

2. Barn skal jo ikke arve sko, men kan man ikke bare bytte innersålen?
 
1. Når barnets føtter er 15.5 cm, skal man da bestille str. 25 (15,5 cm) eller str. 26 (16,2 cm)?

2. Barn skal jo ikke arve sko, men kan man ikke bare bytte innersålen?

Enig med svaret over om størrelse.
Så har ejg etterhvert skjønt at det at barn ikke skal Arve sko er en myte skobutikkene har skapt gjennom lang tid for å tjene mer penger :eek:
Så pent brukte sko de skal lett arves her. Har jo sko som ble brukt i bare 2-3 mnd eller nesten kortere før de var utvokst. Og flere av dem ser knapt nok brukt ut både i innersålen og yttersåle. :) de billigste joggeskoene vi har hatt på sommeren her slites greit ut på et par måneder, så de arves ikke. Men utenom det tenker jeg at det er flere sko som skal arves. Jeg hadde jo feks nesten alltid arvede gummistøvler - kan ikke huske at det var noe stort problem :)
 
Du skal legge til voksetillegg ja, men gjerne mindre tillegg hos de yngre for bedre passform.

Vi arver ikke sko fra andre, men har tatt vare på sko etter storesøster som er lite brukt. Dette er typisk sko som ble brukt sjeldent (for eksempel svarte boots hun brukte innimellom og aldri i barnehagen eller lek ute). Støvler og sherrox bytter vi bare såle så lenge skoen ellers er i god stand. Men joggesko, vintersko som brukes mye og andre sko som sitter tett kjøpes nytt.
 
Takk for svar dere! Jeg har tatt vare på sko fra når storesøster gikk lite, og så kjente jeg nå at det svir litt å kaste vintersko som er hele og fine.. jeg tror jeg bare bytter såle da. Det er sånne ullsåler inni, kan ikke skjønne at det ikke skal være bra nok. Joggesko og andre som er MYE brukt går i søpla ja, enig der :) Joggesko blir jo helt fillete etter en lang sommer :D
 
Takk for svar dere! Jeg har tatt vare på sko fra når storesøster gikk lite, og så kjente jeg nå at det svir litt å kaste vintersko som er hele og fine.. jeg tror jeg bare bytter såle da. Det er sånne ullsåler inni, kan ikke skjønne at det ikke skal være bra nok. Joggesko og andre som er MYE brukt går i søpla ja, enig der :) Joggesko blir jo helt fillete etter en lang sommer :D

Kommer definitivt bare til å kjøpe ny ullsåle her altså. Når det koster fra minst 599 og gjerne 1000kr for et par barnesko liksom :p
 
Takk for svar dere! Jeg har tatt vare på sko fra når storesøster gikk lite, og så kjente jeg nå at det svir litt å kaste vintersko som er hele og fine.. jeg tror jeg bare bytter såle da. Det er sånne ullsåler inni, kan ikke skjønne at det ikke skal være bra nok. Joggesko og andre som er MYE brukt går i søpla ja, enig der :) Joggesko blir jo helt fillete etter en lang sommer :D

Vintersko når de er helt små har vi også tatt vare på så lenge de er hele og pene. Bytter jo uansett sålen til ny ullsåle :)
 
Back
Topp