litt om kaker

Olive76

Forumet er livet
Gulrotkaken var god. spiste minst 4 stykker.

nå baker jeg drømmekage fra Brovst. Ble litt arbeidsomt  for meg for jeg skulle doble porsjonen med ammehjernen. så det ble firdobbelt mel på første forsøk. men nå ble det visst rett....

mannen skal ha med på jobb i morgen - hadde bursdag i påsken.

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaake!!!!
forventer bilde nå altså[8D]

Jeg er veldig nysgjerrig på hva denne drømmekaken er jeg... vi har noe vi kaller drømmekake, og den er med brunt sukker og kokos smeltet oppå

Ble ingen kafe på meg i dag - var ikke i form til deg, så jeg gikk rett hjem igjen etter legebesøket

Få oppskriften da, olive!!!

Jeg driver jo stadig med bakeprosjekter her. Vurderte det nettopp, faktisk.

Ingredienser:
250 gram mel
50 gram smør eller margarine
300 gram sukker
4 æg
2 dl. mælk
3 tsk. bagepulver (15 gram)
1 tsk. vanilliesukker (5 gram)

Fyld af:
125 gram smør eller margarine
100 gram kokosmel
250 gram mørkt puddersukker
1/2 dl. mælk

Ca. Tidsforbrug:
Antal personer / stk.:
Indsendt af: Augustenborgs

Kager

Gem som favorit

[link=http://hotstart.dk/opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=900#]Send til en ven[/link]

[link=http://hotstart.dk/opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=900#]Udskriv opskrift[/link]

Vurder opskrift: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Fremgangsmåde:
1: Æg og sukker piskes over kogende vandbad til en tyk masse. Mel, bagepulver og vanilliesukker sigtes sammen og blandes forsigtigt med den piskede masse.

2: Mælk og fedtstof varmes i en gryde og blandes nu forsigtigt i dejen, der hældes op i en smurt og melet bradepande ( eller bagepapir ). Bages på ovnens midterste rille ved 200 grader (middel varme) i ca. 20 minutter. Ovnen skal have den rette temperatur fra starten.

3: Fyld: Ingredienserne til fyldet smeltes sammen i en gryde.

4: Når kagen er bagt, fordeles fyldet straks på kagen. Denne stilles nu igen i den varme ovn ved 225 grader og bages ca. 5 minutter.

takk!!!

Et lite spørsmål:

HVa er kokosmel? Er det noe annet enn revet kokos?

Det er jo nesten sånn drømmekake vi lager det jo! [:D] Vi smelter toppingen i kjele vi da, og bare brer utover (har det ikke inn i komfyren igjen). Vi bruker vanlig kokos monicabebe

Kokosmel er det samme som "kokosmasse" som den heter her. Revet kokos ja!

ORIGINAL: Olive76

Kokosmel er det samme som "kokosmasse" som den heter her. Revet kokos ja!

Takker og bukker....

Skal nok prøve denne en dag.

kan den fryses?

kan fryses, ja. og mørkt puddersukker er brun farin.

Back
Topp