Litt nysgjerrig om det er noen som

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
har begynt med å planlegge neste baby eller er gravid igjen? :)

jeg for min del er ferdig med svangerskap, kunne hatt et barn til, men kroppen min orker ikke mer.. må vl bare innse jeg ikke blir yngre med åra jeg heller :p

ikke har vi plass eller økonomi til et bAarn til heller så stopper seg selv, så får kose meg med barna jeg har :)
 
Jeg er ikke klar for en til ennå! Synes vi akkurat har blitt ferdige med nyfødttiden og begynner virkelig å kose meg :) ser at det kan være fint med to tette, men vil nok vente ihvertfall ett år før vi tenker på en til.
 
Vi har tre og det får være nok. Kroppen min orker nok ikke enda en graviditet. Og jeg føler meg veldig ferdig nå. Jeg er 34 år og så skal jeg jo ha overskudd nok til de tre jeg har. :)
Men litt vemodig er det. Så prøver å kose meg alt jeg kan med den minste. Dette kommer ikke i reprise. ❤
 
Vi har jo snakket om det, men ikke noe begynt prøving enda.
Men jeg begynner å lure på om jeg vil ha flere.

Altså, jeg ønsker meg flere barn og har så veldig lyst til å gå gravid igjen, men om det er lurt vet jeg ikke. Er veldig sliten og orker ingenting og lurer rett og slett på om jeg er litt deprimert.
Jeg elsker å være mamma og elsker babytiden, men pga sykdommene mine så blir jeg bare værende hjemme for jeg klarer ikke gå ut og gjøre noe særlig..

Så får se hva det blir til. :)
 
Jeg er veldig usikker for tiden. På den ene siden vil jeg bare komme i gang med neste så fort som mulig. Jeg vil helst ha to tette, og siden vi har hatt en litt tøff spedbarnstid vil jeg på en måte få den tøffe tiden fort overstått. På den andre siden vet jeg at akkurat nå i alle fall har jeg ikke energi nok til en til. Han vi har krever mye, og har gjort den hele veien.

Om jeg er på en bedre plass mentalt, og mini litt (les:mye) mindre krevende til den tid, vil jeg begynne å prøve til høsten. Om ikke så blir det neste høst.
 
Dette er vår andre, og nå kjenner jeg ingen plass at jeg klarer en nr. 3. Vi har uansett kun pratet om to barn, og det tok oss lang tid med 3 ufrivillige aborter før vi endelig fikk vårt andre gull, så jeg tror vi sier oss godt fornøyd og nyter det vi har :)
 
Nei det blir nok noen år før vi prøver på nr.2 enda :) Vil kose meg masse med gutten min først og vi må nok ha større plass om vi skal ha en til :)
 
Tja.... Det er diskusjonstema her i gården.... Jeg kunne forsåvidt sagt meg ferdig nå. Jeg har to nydelige gutter, og begge har vært av typen som skal bæres og bæres og som "aldri" sover. Min kjære har noe sånt som 260 + bortedager i året, som regel 5-6 uker i strekk, så synes i grunn jeg har mer enn nok å henge fingrene i, er sliten.... og siden siste svangerskap var knalltøft med 15 uker med hyperemesis etterfulgt av bekkenløsning som gjorde at jeg verken klarte å leke med sønnen min, støvsuge eller engang bære handleposene mine selv en stor del av tiden (og var først 5 mnd etter fødselen jeg ikke lenger hadde daglig vondt i bekkenet), så frister det i grunn ikke så veldig med en til......... Men samboeren min har et stort ønske om en til da (min eldste er ikke hans, så jeg skjønner det - og han er supersamboer og -pappa når han er hjemme), så jeg kjenner jeg har litt lyst til at han skal få det ønsket oppfylt også... Men det blir ikke før han evt. skifter jobb og blir mer hjemme i alle fall, for jeg har virkelig ikke kapasitet til en til som det er nå... :p
 
Vi har tre og det får være nok. Kroppen min orker nok ikke enda en graviditet. Og jeg føler meg veldig ferdig nå. Jeg er 34 år og så skal jeg jo ha overskudd nok til de tre jeg har. :)
Men litt vemodig er det. Så prøver å kose meg alt jeg kan med den minste. Dette kommer ikke i reprise. ❤
samme her må nok bare innse jeg ikke blir yngre med åra :p har hatt 3 crappy svangerskap så det får holde ;)
 
Vi har jo snakket om det, men ikke noe begynt prøving enda.
Men jeg begynner å lure på om jeg vil ha flere.

Altså, jeg ønsker meg flere barn og har så veldig lyst til å gå gravid igjen, men om det er lurt vet jeg ikke. Er veldig sliten og orker ingenting og lurer rett og slett på om jeg er litt deprimert.
Jeg elsker å være mamma og elsker babytiden, men pga sykdommene mine så blir jeg bare værende hjemme for jeg klarer ikke gå ut og gjøre noe særlig..

Så får se hva det blir til. :)
det haster ikke med å få en til, om du ikke orker enda :) jeg fikk mitt 2.barn da min eldsre nesten var 6år og det var mye lettere enn nå som mellomste var 2,5år eldre enn babyen.. :) men det komemr jo, også litt ann på barna. min eldste er helt utrolig snill og tolmodig mot andre barn. min mellomste er litt mer rampete og sjalu på baby. så det er ganske slitsomt. Men går bedre og bedre ho blir eldre hho også :)

poenget mitt er vel at uansett om man velger å få flere barn eller ikke så angrer man ikke på dem man har fått :)
 
Jeg er veldig usikker for tiden. På den ene siden vil jeg bare komme i gang med neste så fort som mulig. Jeg vil helst ha to tette, og siden vi har hatt en litt tøff spedbarnstid vil jeg på en måte få den tøffe tiden fort overstått. På den andre siden vet jeg at akkurat nå i alle fall har jeg ikke energi nok til en til. Han vi har krever mye, og har gjort den hele veien.

Om jeg er på en bedre plass mentalt, og mini litt (les:mye) mindre krevende til den tid, vil jeg begynne å prøve til høsten. Om ikke så blir det neste høst.
jeg vill også ha to tette med min eldste, men ble alenemor i stedenfor så da var jo det ikke mulig. nå har jeg to ganske tette 2,5år og det er ganske mer krevende enn nesten 6år i mellom ;p akkurat nå driver 3åringen med bleieslutt og løpe til do med ho 5-6ganger i timen med baby på slep er ganske heavy til tider :p
 
Dette er vår andre, og nå kjenner jeg ingen plass at jeg klarer en nr. 3. Vi har uansett kun pratet om to barn, og det tok oss lang tid med 3 ufrivillige aborter før vi endelig fikk vårt andre gull, så jeg tror vi sier oss godt fornøyd og nyter det vi har :)
huff kjedelig med abortene. men er ganske deilig når man føler seg fornøyd og "ferdig" med formeringen også :p selvom jeg vet med meg selv at jeg kommer garantert til å bli babysyk mange ganger. Så er det greit å kunne konsentrere seg med de barna man har og gå videre og ikke stadig være i babytåka ;) jeg satser på å bli tante etterhvert :p
 
Nei det blir nok noen år før vi prøver på nr.2 enda :) Vil kose meg masse med gutten min først og vi må nok ha større plass om vi skal ha en til :)
ikke noe galt i å vente noen år :) Da har man god tid til å oppdra den ene veldig godt så den blir en god barnevakt etterhvert ;p
 
Tja.... Det er diskusjonstema her i gården.... Jeg kunne forsåvidt sagt meg ferdig nå. Jeg har to nydelige gutter, og begge har vært av typen som skal bæres og bæres og som "aldri" sover. Min kjære har noe sånt som 260 + bortedager i året, som regel 5-6 uker i strekk, så synes i grunn jeg har mer enn nok å henge fingrene i, er sliten.... og siden siste svangerskap var knalltøft med 15 uker med hyperemesis etterfulgt av bekkenløsning som gjorde at jeg verken klarte å leke med sønnen min, støvsuge eller engang bære handleposene mine selv en stor del av tiden (og var først 5 mnd etter fødselen jeg ikke lenger hadde daglig vondt i bekkenet), så frister det i grunn ikke så veldig med en til......... Men samboeren min har et stort ønske om en til da (min eldste er ikke hans, så jeg skjønner det - og han er supersamboer og -pappa når han er hjemme), så jeg kjenner jeg har litt lyst til at han skal få det ønsket oppfylt også... Men det blir ikke før han evt. skifter jobb og blir mer hjemme i alle fall, for jeg har virkelig ikke kapasitet til en til som det er nå... :p
det skjønner jeg godt :) Da får han bytte jobb, etterhvert ;p min også har begynt å jobbe litt mindre fra 15timer 6nettter i uka til 7timer hver natt, men langfri annenhver helg :) alle mine 3 svangerskap har jeg hatt hyperemesis hhv 13uker,19uker og 14uker med innleggelse på sykehus osv. føler jeg går glipp av så mye i de andre barna når jeg ikke orker noen ting.. for energien kommer ikke akkurat tilbake før babyen er ute :)
 
Jeg har jo allerede vært gravid en gang etter fødselen, jeg. Og kjente på det da at det var veldig velkomment, selv om det ikke var planlagt. Mistet dessverre. Tviler på at det kommer til å skje igjen, har alderen i mot meg nå, men gjør ikke noe for å forhindre det heller. Men det blir jo ikke akkurat kjempemye tid og overskudd til å drive med risikosport heller! ;-) Vi er veldig takknemlige for de vi har, så vi prøver ikke eller tør ikke håpe på fler, men vi hadde blitt glade. Får vi flere sånne babyer som Edvin hadde det vært null problem, han er verdens enkleste baby å ha med å gjøre, blid og rolig hele tiden, og null stress.
 
det haster ikke med å få en til, om du ikke orker enda :) jeg fikk mitt 2.barn da min eldsre nesten var 6år og det var mye lettere enn nå som mellomste var 2,5år eldre enn babyen.. :) men det komemr jo, også litt ann på barna. min eldste er helt utrolig snill og tolmodig mot andre barn. min mellomste er litt mer rampete og sjalu på baby. så det er ganske slitsomt. Men går bedre og bedre ho blir eldre hho også :)

poenget mitt er vel at uansett om man velger å få flere barn eller ikke så angrer man ikke på dem man har fått :)
Det er helt sant! Går ikke å angre på barn man har fått... men før vi evt får en til må jeg vurdere hvor mye det går utover de jeg har, tenker jeg. I og med at jeg er så mye alene og heller ikke har noe hjelp i nærheten er jeg redd det går mye utover største, som nå er 5 og greier det meste selv.... Men som likevel trenger tid med mammaen sin...

Trenger ikke bestemme oss helt med en gang, men kan ikke vente veldig lenge om vi skal ha en til heller. Om et par år anser jeg meg for å være for gammel.... ;-)
 
Back
Topp