Litt ny på dette med testing, så må spørre

Peony

Elsker forumet
VIP
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg testet positivt fredag 14. juni. CB digital viste 1-2.
Siste mensen var 17. mai. Var hos legen og fikk termin 25. februar 2020.
Når kan jeg regne med å få 3+ på CB digital? Tenkte å vente med å teste med digital til 3+ vises! :happy:
 
Det er nok litt individuelt, tror jeg, siden HCG-stigningen varierer fra kvinne til kvinne. Selv har jeg fått 3+ på digital rundt uke 5+0 i tre svangerskap nå, men om jeg kunne ha fått det tidligere vet jeg ikke siden jeg typisk ikke har tatt digitale tester i uken før 5+0 (vil ikke stresse unødig ved å få 2-3 bare fordi jeg tester litt for tidlig, så derfor venter jeg heller til jeg er rimelig sikker før jeg tester).

Det er også verdt å merke seg at ulike tester kan variere litt i styrke/sensitivitet selv om det er samme merke, så dermed behøver det ikke bety at stigningen ikke er som den skal dersom du ikke får 3+ neste gang du tester (litt avhengig av når du tester da selvfølgelig!)
 
Nei, akkurat. Jeg har ikke lyst til å teste «for tidlig». Jeg er 5+0 i morra, så hvis jeg tester en gang til uka, så er det gode muligheter for at jeg får 3+?
Er ikke krise om jeg ikke hadde fått 3+, mest spennende siden dette er min første graviditet. :happy093
 
Jeg fikk 3 + i går da jeg var 4+6. Har termin 24 februar. Men tror dette er veldig inviduelt. Ved forrige svangerskap fikk jeg ikke før 5+2. Og jeg har lest flere som ikke har fått det før i uke 6. Så tror det er veldig individuelt :)
 
Jeg fikk 3 + i går da jeg var 4+6. Har termin 24 februar. Men tror dette er veldig inviduelt. Ved forrige svangerskap fikk jeg ikke før 5+2. Og jeg har lest flere som ikke har fått det før i uke 6. Så tror det er veldig individuelt :)
Når testet du første gang dette svangerskapet?
Jeg testet jo første gang for en uke siden, da var jeg 3+6. I dag er jeg 4+6.

Så i teorien så skulle jeg fått 2-3 for en uke siden, eller? Jeg skjønner meg ikke på alt dette, hehe.
 
2-3 uker vil si at man er det antallet + 2 uker. Så det vil si 4-5 uker. Forrige uke var du 3+6 uker og da ville den kunne vise 1-2 uker også. For 1-2 uker vil si 3-4 uker:) om du skjønte? Du bare plusser på to uker på indikatoren :D
 
2-3 uker vil si at man er det antallet + 2 uker. Så det vil si 4-5 uker. Forrige uke var du 3+6 uker og da ville den kunne vise 1-2 uker også. For 1-2 uker vil si 3-4 uker:) om du skjønte? Du bare plusser på to uker på indikatoren :D
Men vet hvilken uke viser den 3+? :smiley-ashamed008 Ved 6 uker? :smiley-ashamed008
 
3+ vil være når du er 5+, altså 5 uker eller lenger på vei. Noen produserer HCG raskt og da kan man også få 3+ opp litt før man har passert 5 fulle uker:).
 
3+ vil være når du er 5+, altså 5 uker eller lenger på vei. Noen produserer HCG raskt og da kan man også få 3+ opp litt før man har passert 5 fulle uker:).
Takk! :happy: Tenker jeg tester til uka, siden jeg er 5+0 i dag.
 
Takk! :happy: Tenker jeg tester til uka, siden jeg er 5+0 i dag.
Jeg testet i dag, er 5+1 og fikk bare 2-3. Var nok litt utålmodig og skulle ha ventet litt.. :meh: Må ta en test til neste uke, og ble egentlig bare engstelig av resultatet. Satser på 3+ for oss begge etterhvert! :)
 
Når testet du første gang dette svangerskapet?
Jeg testet jo første gang for en uke siden, da var jeg 3+6. I dag er jeg 4+6.

Så i teorien så skulle jeg fått 2-3 for en uke siden, eller? Jeg skjønner meg ikke på alt dette, hehe.
Jeg fikk 1-2 på digital da jeg var 3+3,10 dpo. Men tror det er veldig individuelt hvor fort hcg stiger. Om man ser en oversikt over hcg etter hvor mange dager over mensen man er så virker det til å være stor forskjell i verdiene fra lavest til høyest hcg blandt damene som var med i undersøkelsen. Så hadde ikke bekymret meg enda :)
 
Jeg klarte ikke holde meg, så jeg testet i dag tidlig! Fikk 3+.
I dag er jeg 5+1. Mistenker nesten at jeg er lenger enn legen sa, men det får vi se på UL. :excited001
 
Jeg testet i dag, er 5+1 og fikk bare 2-3. Var nok litt utålmodig og skulle ha ventet litt.. :meh: Må ta en test til neste uke, og ble egentlig bare engstelig av resultatet. Satser på 3+ for oss begge etterhvert! :)
Jeg fikk litt noia da det først bare sto: gravid.
Men så tok det litt tid før den uke-tingen kom.
Du skal se du er rett på grensa til 3+! :smiley-angelic003
 
Back
Topp