Litt liten baby…

MaybeBaby2021

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Gresskarfrøene2023
Hei! var på oul idag. Ut fra mens termin er jeg 18+0 idag, ut fra TUL er jeg 17+4, men på oul fikk jeg 16+6:wideyed::wideyed: ho målte til og med to ganger da hun reagerte på at det var sånn forskjell…skal tilbake om 2 uker for ny måling. Alt annet var bra, alt der det skulle og aktiv liten jente:Heartred ble bare litt bekymret for å bli satt så mye tilbake

Får håpe de finner ut noe på neste ul. Da jeg var på oul denne gang (gravid med nr 4), var jordmor skråsikker på at jeg var lenger på vei enn hva jeg selv mente ut fra menstermin. Hun mente menstermin umulig kunne stemme og mente jeg umulig kunne ha stabil syklus (har såpass stabil syklus at ting kommer på sekundet helst og har stålkontroll på mens osv). Når hun var ferdig kom hun allikevel frem til samme termin som meg og min menstermin. Ca 2 uker igjen nå til termin så blir spennende å se når hun velger å komme.

Menstermin er ofte feil da den tar utgangspunkt i syklus på 28 dager med 14 dagers luthealfase, så den ville jeg ikke lagt så mye i.
Når det kommer til estimering på TUL og så OUL så kan de gi flere dager i forskjell der også, siden de vokser litt i rykk og napp.
Jeg ble først estimert til 15+6 på min første UL (ble målt av både jordmor og av gyn), på OUL ble jeg allikevel satt 4 dager tilbake.
Så lenge alt ser bra ut er det nok det :) Uansett bra at du får oppfølging for å være sikker ❤️

Hei! var på oul idag. Ut fra mens termin er jeg 18+0 idag, ut fra TUL er jeg 17+4, men på oul fikk jeg 16+6:wideyed::wideyed: ho målte til og med to ganger da hun reagerte på at det var sånn forskjell…skal tilbake om 2 uker for ny måling. Alt annet var bra, alt der det skulle og aktiv liten jente:Heartred ble bare litt bekymret for å bli satt så mye tilbake
Det er bra de følger deg opp ❤️

Menstermin trenger absolutt ikke være riktig. Den gir en pekepinn, men har man lengre sykluser, en syklus på avveie, kortere sykluser... Så kan man bomme voldsomt.
Ultralyd kan ha avvik på opp til 5 dager (.. avvik innen normalen). 17+4-16+6 er akkurat 5 dager. Så antagelig har du nok termin midt mellom der et sted.
Jeg fikk én dag feil på ultralyd uke 18, selv om terminen min er 100% pga ivf.
(En dag til og fra gjør ikke så mye, men babyene kan vokse litt i rykk og napp - så.. opp til fem dager feil).

Så, godt du får en ny ultralyd. :) Da har du tre ultralyder å gå etter. Og, uansett; dersom du får en tredje termin som henger litt etter de andre, så ville jeg bedt dem være forsiktig med å la deg gå for mye på overtid, når den tid evt kommer. Siden terminen er såpass usikker.

akkurat det samme skjedde med meg og jeg bekymret meg veldig. Ble satt tilbake over en uke.
Men hun kom på menstermin og veide 3,7 kg så alle de bekymringene kunne jeg spart meg for :)

Sniker
Ble satt tilbake 8 dager på oul, noe som ikke kunne stemme da tul viste samme som mens termin. Men når jordmor målte i uke 32 var ungen +14 %, dvs størrelsen hadde vært perfekt om mens termin ble regnet. Så slapp helt av, det kommer også an på hvordan de måler❤️

Sniker
Ble satt tilbake 8 dager på oul, noe som ikke kunne stemme da tul viste samme som mens termin. Men når jordmor målte i uke 32 var ungen +14 %, dvs størrelsen hadde vært perfekt om mens termin ble regnet. Så slapp helt av, det kommer også an på hvordan de måler❤️
Takk:happy:

Min erfaring: Fra uke 7-12 lå fosteret hele tiden 5 dager foran i vekst, men jeg ble ikke satt frem grunnet icsi.
På OUL målte babyen målt til det som stemmer med befruktning.

Det er lettere med ivf da man vet befruktningstidspunkt.

Det kan hende du har senere eggløsning enn 14 dager, og det kan hende babyen lå noen dager foran i vekst på TUL og at dette rettet seg til OUL

Kjenner jeg blir forbannet:mad:
Som skrevet tidligere så var jeg i OUL 30.juli og skulle tilbake 2 uker etter for ekstra sjekk at baby vokser rett…snakket med sykehuset idag, nei legen skal ha meg inn i november for å sjekke fostervann???! Kjenner jeg ble skikkelig irritert, ho sa det jo flere ganger da vi var der at «dette var litt rart» «lurt å sjekke en ekstra gang». Og jordmor er sykemeldt, har ikke time der før 30.aug.
Kjenner ikke at dette var greit. Alt er jo sikkert bra, men når legen blir usikker så smitter det raskt over på meg:wideyed::wideyed::wideyed::wideyed:

Bestilte du time i resepsjonen etter du gikk ut fra forrige time? Eller satt du og jm opp en ny time sammen?

Kjenner jeg blir forbannet:mad:
Som skrevet tidligere så var jeg i OUL 30.juli og skulle tilbake 2 uker etter for ekstra sjekk at baby vokser rett…snakket med sykehuset idag, nei legen skal ha meg inn i november for å sjekke fostervann???! Kjenner jeg ble skikkelig irritert, ho sa det jo flere ganger da vi var der at «dette var litt rart» «lurt å sjekke en ekstra gang». Og jordmor er sykemeldt, har ikke time der før 30.aug.
Kjenner ikke at dette var greit. Alt er jo sikkert bra, men når legen blir usikker så smitter det raskt over på meg:wideyed::wideyed::wideyed::wideyed:
Gå inn på siste epikrisen som ble skrevet etter oul. Der kan du se hva som er skrevet. Dette hadde ikke jeg gitt meg på

Bestilte du time i resepsjonen etter du gikk ut fra forrige time? Eller satt du og jm opp en ny time sammen?
Gå inn på siste epikrisen som ble skrevet etter oul. Der kan du se hva som er skrevet. Dette hadde ikke jeg gitt meg på
Nei legen sa hun skulle sette meg opp - det var hun som gjennomførte UL. Kommer ikke til å gi meg, skal inn igjen bare for å sikre at alt er ok. Tror jo ikke noe er galt egentlig, men det ligger liksom å lurer i bakhodet:(
Og grunnen til at hun skal ha meg inn i november er fostervann (grunnet alder sa hun), ikke størrelse på baby:wideyed:
Måtte jo spørre sambo om det er jeg som tuller, at jeg misforstod, men han hørte henne si det samme. Skal få jm til å ordne meg ny time på UL, hun er rask på labben:happy:

Jm sykemeldt, timen utsatt to ganger. Skal til annen jm neste uke og hun ringte meg igår. «Du har fått vært i ny ultralyd ja»? Ehhhhh nei:shifty: nå er det nok for sent å ta måling for å sette termin…men hun skulle ordne meg ny ul, slik at jeg skulle få se at alt var ok:happy: det er jeg takknemlig for

Back
Topp