litt lei meg

x1x*Baby*doll*

Gift med forumet
de ringte fra lege kontoret idag og fortalte at legen var syk å at jeg ikke fikk time før 7 april. har ennå ikke vært hos legen og jeg er i min uke 18.. har bare tatt blodprøver hos en legesekretær og ikke annet.. er litt lei meg nå.. så det betyr at når jeg går til legen neste gang så er jeg i uke 20.. så jeg er litt deppa idag

Har du ikke vært på UL heller? Trodde det var vanlig rundt uke 18, jeg. Kan du ikke gå til en annen lege?

har ikke vært på ultra lyd heller!! jeg vil ikke gå til en annen lege hun jeg har er kjempe koselig.. det blir helt feil å informere to leger om mitt svangerskap føler jeg

skjønner deg godt! jg villa ha ringt å fått time med en annen lege(forlangt), siden du er kommet så langt.. ikke uten grunn at man har ul i uke 17 ell 18....
håper d ordner seg for deg[:)]

Det var jo litt trøttende. Du kunne ikke bare fått time hos en annen lege bare for å se på babyen din om ikke annet?[:)] Det er så kjekt og se den lille på ultralyd og se om alt er i orden. Jeg hadde nok ikke klart og vente i to uker[:)]

har du ikke vært til legen i det hele tatt ? med tanke på at du ikke har fått time til ul.

jeg var hos legen og testet at jeg var gravid for 2 uker siden og da tok jeg blod prøver med en legesekretær.. mer enn det har jeg ikke gjort..

Men hva med å ordne med jordmor istedet da. 

Du har rett på ultralyd! Du må ringe legekontoret og be de ordne det med en gang!

Ring jordmor,så fikser hun det med en gang...Du bør jo få sjekket at alt er bra med fosteret!

Pussig hvor forskjellig praksisen er rundt om i landet.
Jeg var hos jordmor allerede i uke 12. Hun tok flere blodprøver, urinprøve og jeg fikk høre fosterlyder[:D].
Du må ringe jordmor og få ordnet deg time. Jordmor kan også ringe og få ordnet med ultralyd.

Hm..man bruker jo UL i uke 17-19 pga av fostrene utvikler seg temmelig likt fram
til da, og man derfor kan sette termin. Det blir vanskeligere etter uke 20!
Med mindre du vet selv når babyen ble unnfanget da. Håper det har ordnet seg for deg [:)]

Hadde gått til jordmor jeg. Er jo vanlig å gå annen hver gang til lege/jordmor. Og UL må du få. Jeg fikk beskjed om UL ca 2 mnd før jeg hadde time der. Skal til første kontroll 20. april, og syntes det er sent nok å ha kontroll. Gleder meg til andre kontroll når vi forhåpentligvis får hørt hjertelyden

Back
Topp