Litt lei meg egentlig..

Sirech

Elsker forumet
Det gjelder amming.. Jeg har ammet hele tiden, og nå har vi trappet ned til amming bare 2-3 ganger om dagen.. Men så klart, hun er kjempeavhengig av kveldspuppen. Jeg synes det er kjempekoselig å amme, og tenker jeg ikke stresser med nedtrapping av kveldspuppen før hun er tidligst ett år..

Vel.. saken er den at jeg har spesielt ei venninne som har barn fra før av .. hun har ikke ammet noen av dem, og har ihvertfall ikke forståelse for at jeg ammer enda. Hun kommer med spydige kommentarer til meg rett som det er, og det sårer..

Jeg vet at hun snakker bak ryggen min om at hun synes jeg er rar som ammer enda.. og at jeg er så opphengt i kveldspuppen at jeg ikke kan være med ut osv.. Hun synes nok i bunn og grunn at jeg har blitt kjempekjedelig.

Senest i dag fikk jeg en melding om hvor lenge jeg hadde tenkt til og amme henne.. jeg begynner å jobbe igjen om 2 uker, og da fikk jeg en spydig melding om hvordan det skulle gå når jeg skulle jobbe kvelden.. Forklarte henne at jeg ikke skal jobbe kvelder før jeg var ferdig med og amme.. og da fikk jeg bare til svar at: oi, det var noen som hadde det!

Er det så ille og ville amme til hun er ett år da? er da vel ikke så unaturlig det.. Huff.. bare litt utblåsning fra min side ikveld..

Huff, skjønner godt at slikt sårer!
Jeg synes ikke du er rar, er kjempemisunnelig på alle som får til ammingen. Jeg ønsket å amme minst til mini var 18 mnd, og gjerne lenger, men pga diverse problemer ble ammingen avsluttet ved 6,5 mnd...

Ååååhh! Blir så irritert på sånne folk som bare ser seg og sitt eget!
Er iallefall ikke deg det er noe galt med.

Her ammer jeg bare om morgenen, og det er jo så koooos! Og det kommer jeg til å gjøre så lenge det er melk og han er interessert.

Blås i henne. Skjønner det er leit at hun er sånn, men du må bare gjøre det som er best for dere. Så får du bare legge kommentarene hennes nedi dass og trekke ned!
Du får si til henne, at du ikke kommer til å endre noe fordi hun er frekk i kjeften og ikke syntes noe om det. Så kan hun heller bare klappe igjen.

Det var da litt av ei venninne å det da[8|] Det er da helt normalt å amme henne til hun er 1 år, har gjort det selv med de to eldste og kommer til å gjøre det med vesle snuppa å... Synes rett og slett hun virket litt respektløs jeg...

Godt å høre det er flere som synes hun er like teit egentlig..

Ja, kan jo være sjalusi fordi hun ikke fikk det til med sine barn..

Jeg får vel bare prøve og heve meg over kommentarene hennes.. men synes bare det er så leit og vite at hun sitter og gjør meg til latter for andre pga at jeg er så mye mer hønemor enn hu er.. at alt handler om puppen osv..[:(]

ORIGINAL: Miss Fat

Jeg ser begges sider av saken- selv er jeg nok som veninna di, men ville ikke sagt slik til ei veninne altså.. Men tankegangen....

Men du må jo bare si hvordan du ønsker det og hvorfor- det er jo din unge som du som bestemmer!!!

Greit med noen som ser ting fra den andre siden og[:)] Men da bare lurer jeg på hvordan du tenker rundt saken?[:)]

ORIGINAL: Sirech

Jeg får vel bare prøve og heve meg over kommentarene hennes.. men synes bare det er så leit og vite at hun sitter og gjør meg til latter for andre pga at jeg er så mye mer hønemor enn hu er.. at alt handler om puppen osv..[:(]

Skjønner godt du syns det er leit... men hvis hun ikke har noe bedre å gjøre enn å klage til andre om at du ammer, så er det heller hun som gjør seg selv til latter vil jeg si!!

ORIGINAL: eline

Skjønner godt du syns det er leit... men hvis hun ikke har noe bedre å gjøre enn å klage til andre om at du ammer, så er det heller hun som gjør seg selv til latter vil jeg si!!

Håper du har rett.. [:)]
Føler nesten det er litt tabu og amme henne enda.. mange som mener at nå må du da trappe ned og slutte, hun er jo snart 10 mnd.. Jeg vet jeg ikke skal bry meg, men jeg må nesten si at jeg lar det gå innpå meg til tider..

Jeg ser begges sider av saken- selv er jeg nok som veninna di, men ville ikke sagt slik til ei veninne altså.. Men tankegangen....

Men du må jo bare si hvordan du ønsker det og hvorfor- det er jo din unge som du som bestemmer!!!

Greit med noen som ser ting fra den andre siden og[:)] Men da bare lurer jeg på hvordan du tenker rundt saken?[:)]

Du ser jeg ville ikke skrive for mye her, men skrev at jeg skjønner tankegangen hennes............. Da type at du holder på kveldspuppen og ikke kommer deg noen vei....

Ikke gjort det selv, men har flere venner som har amma til året- og over det også...... Men likevel kommet seg ut om kveldene.

Forresten bare så det er sagt så har jeg amma mine to i 6 måneder altså..........

Er bare å skrive i vei[:)] Greit å høre hva andre mener også, ihvertfall de som kan se for seg den andre siden av saken og.

Sjalusien lenge leve [8D] Er det mulig.... noen er helt utrolige... jeg ammet førsteman til ho var 6 mnd ,men det var fordi ho ikke hadde tid til mere... kunne godt ammet til, godt over året jeg om jeg kunne.. ikke la det gå inn på deg,ikke noe å bruke energien på,når folk  oppfører seg slik.Ha heller posetive mennesker rundt deg og ta litt avstand en stund hvis dette er noe som skjer ofte.Velg heller posetive mennesker som oppmuntrer deg til det du mener er viktig for deg.  Blir så provosert altså....

Jeg synes du skal fortsette å kose deg med ammingen og heve deg over slikt pisspreik!! Det er jo overhode ikke noe rart! Du er jo kjempeheldig som har muligheten til å amme så lenge[:)]

Du ser jeg ville ikke skrive for mye her, men skrev at jeg skjønner tankegangen hennes............. Da type at du holder på kveldspuppen og ikke kommer deg noen vei....

Ikke gjort det selv, men har flere venner som har amma til året- og over det også...... Men likevel kommet seg ut om kveldene.

Forresten bare så det er sagt så har jeg amma mine to i 6 måneder altså..........

Er bare å skrive i vei[:)] Greit å høre hva andre mener også, ihvertfall de som kan se for seg den andre siden av saken og.

Er mange som blir irritert og hauser seg veldig opp av hva som blir skrevet her inne. Om amming og mat og mye.....

Jeg er jo en av de som slutta å amme for å ha muligheten for å komme seg ut å ikke bli stuck hjemme, fordi jeg ønska det. For all del ikke fordi jeg har rent ned dørene og flydd mye ut, tvert imot- men ha muligheten. Var bare det jeg mente....

Skjønner hva du mener..[:)] Jeg merker at behovet begynner å melde seg, men samtidig vil jeg veldig gjerne holde på både morgen og kveldspuppen. Synes det er veldig koselig, og vesla koser seg jo så utrolig..

Har jo muligheten til å dra ut etter hun har lagt seg, men blir lissom aldri noe av.. merkelig det der[8D]

ORIGINAL: eline

Håper du har rett.. [:)]
Føler nesten det er litt tabu og amme henne enda.. mange som mener at nå må du da trappe ned og slutte, hun er jo snart 10 mnd.. Jeg vet jeg ikke skal bry meg, men jeg må nesten si at jeg lar det gå innpå meg til tider..

Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg så mye med det, ammingen er da strengt tatt noe mellom deg og barnet ditt... Så lenge dere er fornøyd så er det da ikke noe problem, er da helt normalt å amme når hun er på den alderen her[8|] Du får bare heve deg over det, du gjør jo det som er best for Ida Marie[:)]

Jeg ammer enda jeg og, jeg synes det er hærlig at ho fortsatt vil
ha pupp, og det skal hun få så lenge JEG synes det er greit.

Mine to elste ville ikke mere etter 7 mnd, så alt etter den tid tar jeg som bonus[:)]

Vi må slutte å bry oss med hva andre mener, og heller følge vårt eget morshjerte,
for det er vi som vet hva som er best for akkurat vårt barn.

Kos deg fortsatt med ammingen[:)]

PS. jeg har og fått lignende hint, men det bryr meg midt bak he-he,

Ikke tenk på hva andre sier, det er du som bestemmer hvor lenge du vil amme barnet ditt. (Så lenge dere er fornøyde begge to)
Jeg ammer enda, står opp 2-3 ganger om natta, men jeg sliter med å gi hu fast føde.
Har hørt kommentar idag, men gir bare f....

OMG!!!

Om du vil amme til jenta er 4 år eller 4 dager, så er det vel streng tatt DIN SAK!!!
Er så irriterande med folk som skal legge seg opp i sånnt! Drit i det og fortsett med kveldspuppen så lenge dåkke vil!!!

Vi holdt og på med den ei stund etter eg slutta å amme mange ganger for dag.
Men mista til slutt melka og Marcus mista interessen og.

Kos deg med amminga!!

klem

Ammer jeg også.. morgen, kveld, natt, midt på dag... alt etter hvordan det passer. Noen ganger bare en gang i døgnet, andre ganger 4. Har heldigvis ikke fått noe negativ kommentar på at jeg fortsatt ammer. Hun tar flaske og mme veldig bra så behovet er ikke der for hennes del... Derfor holder jeg på så lenge det passer meg og hun vil. Ingen trenger bry seg.

Her ammes det fortsatt masse hver dag og jeg kommer ikke til å gi meg med det første med mindre snuppa selv sier stopp.
Storebror sluttet med dagpupp da han var 9mnd helt av seg selv, men med snuppa virker det som om hun ikke kommer til å gi seg med det første. Storebror ble ammet morgen og kveld frem til han var 14mnd, men da var det ikke noe mer interesse for det heller.
Får se hvor lenge snuppa holder ut.

Jeg gir blanke F i om det er noen som syns at det begynner å bli på tide å trappe ned puppingen nå. Snuppa blir helt vill når puppen kommer frem og lar seg faktisk ikke distrahere i det hele tatt lenger.

Hvis DU og snuppa di trives med å amme, så syns jeg du skal gi blanke F i hva alle andre mener. Syns at hun "venninnen" din ikke er noe særlig til venninne når hun holder på sånn. Kanskje ta en prat med henne om hvorfor hun driver på. Er ikke alle som tenker lenger enn sin egen nesetipp.

KLEM!

Jeg ammer 5-6 ganger hver dag, og håper å fortsette med så mye amming så lenge som mulig. Har heldigvis ikke fått negative kommentarer på det. Og du vet vel om at du har krav på ammefri inntil en time om dagen når du jobber, så du kan stikke hjemom og gi kveldspupp da også[;)]

Amm så lenge du vil å ungen vil ha..Drit i hva andre syns og mener[:)] Etter min erfaring så er det kun sjalusi d går i når andre kritiserer.[;)]Klem fra meg

Back
Topp