litt lei mæ

nemi.marselia

Forumet er livet
va hos jordmor i dag. å føle mæ heilt overkjørt.
ho va meir opptatt a å prate me typen min å om korsen han hadde d, (d e jo væl å bra d) men æ fikk bærre pæs å negativitet. ikkje tok æ nok vitamina, blodtrykke mitt e førr lavt, ikkje spis æ orntli sa ho, å at æ e stressa. men æ synes ikkje at d stæmme, æ e fresk å rask litt svemmel men ellers bra, har allti vært en rastløs person.
men når ho sku måle magen vekt å kjenne på babyen så så alt strålende ut babyen har vokse masse å æ har gått opp 4kg på en mnd (14kg t sammen) hjertelyden va på 144.
 så korsen kan d være at æ jør alt feil som ho meine

har jo skikkeli dåli samvittihet, æ vil jo d bæste før babyen

Det er en liten detalj som spiller en viss rolle i menneskelige relasjoner - det kalles kjemi! Og noen mennesker har vi bare ikke god kjemi med!

Er sikker på at du gjør det beste for barnet. Ikke bli lei deg fordi om jordmora var negativ.... Hun er der for å instruere oss og få oss til å gjøre ting 'riktig'. Så hun plukket på det hun så kunne rettes på (Men ærlig talt - hvem har ikke forbedringspotensiale på MANGE TING???), og "glemte" vel å si ifra om det som var positivt!

Det er som du sier - om dy føler deg frisk og rask, så kan du fortsette i samme tempo.
Og siden alle målinger av barnet etc var bra, så synes jeg du skal fortsette å lytte til din egen kropp og stole på at DU kjenner DIN KROPP best!

man vil liksom jøre d bæste før barne.
nu sett æ bærre å tørke tåra, har jort d sia æ kom fra jordmora.
d værste va at ho va overraska kor stor babyen e blitt dær inne

Kanskje hun hadde en svært så dårlig dag! Det er lite hyggelig å høre slike ting,- spesielt nå når vi er sårbare...Spis slik du mener er bra for babyen- vi kommende mammaer passer jo på at babyen vår får i seg nok "sunn mat".  Du kan jo ta dette opp med jordmora neste gang du skal dit og si hvordan du føler det. kanskje får du en unnskyldning og forklaring. Hvis ikke ville jeg ha byttet jordmor.

men det var jo positivt at hun inkluderte kjæresten din. Sambo minføler seg så utenfor hos jordmora at han blir ikke med dit. Han følte at alt handlet om meg. hehe han ble til og med skuffa over at det ikke var noen bilblader på venteværelset......tihi

Kanskje du kan "kutte" ut jordmor og gå bra til legen? Man står jo fritt til å velge.
Eller snakk med henne neste gang og fortell hvordan du følte det - gi henne dårlig samvittighet for måten hun oppførte seg mot deg.

Hils fra oss her på BV og be henne skjerpe seg [;)]

Hvis det ikke er for vanskelig; bytt jordmor... Hun skal bygge deg opp, ikke bryte deg ned.. Dette var forferdelig lesning[:(] Og selvsagt gjør du det beste for deg og barnet! [:)] Det med kjemi er viktig som det sies her, men det er ikke så lett for deg å be om å få en ønskelig jordmor når du ikke kjenner til alle som finnes, du er på en måte prisgitt den du får.. Men du skal ikke finne deg i å bli behandlet slik.. Og hva med at du er masse følelser under svangerskap du kanskje ikke råder over? Ubetenksomt av den jordmora rett og slett.

Lykke til i tiden fremover, det går bra dette[;)]

Hei på deg! Ååhh,ble så lei meg av å lese innlegget ditt, er så emosjonell om dagen så jeg begynte å smågrine på dine vegne...Jeg har ikke vært til 1.kontroll ennå,men er så spent på hvordan det kommer til å bli fremover,legen min er liksom grei nok,kommer litt an på dagens hans liksom,så jeg har allerede bestemt meg for å gå til jordmor også - hvis jeg får en jeg har kjemi med da! Er nok sant som de andre sier,at det har mye med kjemi å gjøre. Men ingen kjenner kroppen din så godt som deg selv,så trøst deg med at du føler deg bra,og vet at du gjør det som er riktig for deg og bebi`n din! Lykke til videre![:)]

Back
Topp