Litt lei av å være gravid, men ikke klar for baby enda!

Snart 3.e?

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Nå tror jeg det er en del hormoner ute og går, for jeg får ikke bestemt meg for om jeg føler at det er lenge til termin ( 21/9), eller at jeg ikke er klar for fødsel og baby enda:wacky:
Siden mine to barn er født 15 og 22 dager før termin har jeg ingen tro på at jeg kommer til å gå helt til termin denne gangen. Det er ganske trolig at det blir baby helt på tampen av august, men når jeg tenker på at det er ca 3 uker igjen så får jeg panikk... :eek:

Er det flere som føler det samme?
Mange begynner jo å nærme seg termindato nå, så kanskje det føles mer deilig å snart være ferdig?

Samboeren min pusser opp hjemme, og vi har akkurat flyttet hjem igjen etter 2,5 uke i lånt hus. I dag fikk vi vann i huset igjen, men har hverken dusj eller vaskemaskin, så det skaper nok en del mer stress i hodet mitt....
I tillegg skal jeg og yngste barnet bytte rom, slik at jeg slipper å sove med baby i 2.etasje, men bytting av rom blir ikke prioritert før etter badet er ferdig. :rolleyes:
Babyrom har vi ikke enda, det er poser og esker litt overalt etter at vi akkurat ble ferdig med å pusse opp kjøkkenet, og jeg finner ikke ting noen steder akkurat nå:nailbiting:
Heldigvis er samboeren min en veldig rolig og forståelsesfull mann, med litt OCD på rydding, så ting vil komme i orden.
Jeg er bare stresset over at minsten kan komme allerede om 3 uker feks:nailbiting:, men tenk hvis hun ikke kommer før termin...da blir jeg gal av å gå gravid:D
Uff, flere som sliter med å bli enig med seg selv?:p
 
Jeg fødte 5 dager før sist, og er overbevist om at baby kommer før nå og! Har termin 4.9 så begynner å stresse litt. Langt fra samme situasjon som deg, men jeg merker at ting jeg gjerne skulle hatt klart tar litt lenger tid å få på plass, og sikkert noe jeg har glemt til fødebagen :-/ veksler også veldig mye mellom å være lei av å gå gravid og ønske at han skal holde seg inne til kanskje 7 dager før termin :)
 
Kjenner meg igjen fra svangerskap nr 2, husker det var 2 uker igjen til termin og ting stod på hodet pga oppussing. Jeg var ikke klar i det hele tatt! Men det ordnet seg jo da [emoji846] Og hun kom ikke før 5 dager over termin.

Denne gangen holder mannen også på med "oppussing" men det er utendørs, så noe helt annet. Likevel føler jeg meg ikke klar helt enda samtidig som en del av meg er veldig klar og gleder meg villt til å møte lille. Så det er sikkert ikke så unormalt [emoji846]

Nå er det 4,5 uker til termin og jeg har spart endel gjøremål til permisjonen så jeg "forventer" at hun venter til etter det er gjort ihvertfall... også skal vi i 90årslag til min mormor 31.8 og jeg ser ikke for meg at jeg skal føde før det egentlig, da er det 6 dager igjen til termin som er 6.9.

Mtp permisjonen så hadde det passet aller best om hun kom på termindagen men jeg har gått over med begge de to første så det spørs... [emoji28]
 
Enda 6 uker til termin og synes egentlig akkurat dagene rundt den datoen hadde vært perfekt for fødsel
Da er jeg klar og ting er forhåpentligvis klart hjemme og så er det fint mtp permisjon.
Ift hvor mye jeg sliter med søvn for tiden er det lenge til, men håper jo å få bedre netter lenge før da..
 
Jeg er også lei, tung og sliten, men samtidig er alt kaos hos oss og vi har ikke bad siden vi er på innspurten av en totalrenovering med fullstendig kaos i 2 år, så synes godt lille kan vente noen uker til. Men har ihvertfall endelig fått kjøkken og sofa etter 1,5 år uten! :D Utrolig hvordan man tar varmtvann og kaldtvann i samme kran for gitt.
 
Jeg fødte 5 dager før sist, og er overbevist om at baby kommer før nå og! Har termin 4.9 så begynner å stresse litt. Langt fra samme situasjon som deg, men jeg merker at ting jeg gjerne skulle hatt klart tar litt lenger tid å få på plass, og sikkert noe jeg har glemt til fødebagen :-/ veksler også veldig mye mellom å være lei av å gå gravid og ønske at han skal holde seg inne til kanskje 7 dager før termin :)

Ikke lenge til din termin da!
Det meste ordner jo seg uansett, og når man først setter igang så går det ganske raskt å få orden på ting. Men stress allikevel.

7 dager før termin høres veldig bra ut, da er man ikke helt lei av å gå gravid og har fortsatt tid til å rekke å få alt man trenger å ha ferdig.:)
 
Kjenner meg igjen fra svangerskap nr 2, husker det var 2 uker igjen til termin og ting stod på hodet pga oppussing. Jeg var ikke klar i det hele tatt! Men det ordnet seg jo da [emoji846] Og hun kom ikke før 5 dager over termin.

Denne gangen holder mannen også på med "oppussing" men det er utendørs, så noe helt annet. Likevel føler jeg meg ikke klar helt enda samtidig som en del av meg er veldig klar og gleder meg villt til å møte lille. Så det er sikkert ikke så unormalt [emoji846]

Nå er det 4,5 uker til termin og jeg har spart endel gjøremål til permisjonen så jeg "forventer" at hun venter til etter det er gjort ihvertfall... også skal vi i 90årslag til min mormor 31.8 og jeg ser ikke for meg at jeg skal føde før det egentlig, da er det 6 dager igjen til termin som er 6.9.

Mtp permisjonen så hadde det passet aller best om hun kom på termindagen men jeg har gått over med begge de to første så det spørs... [emoji28]

Hehe, ikke enkelt å få babyen til å komme akkurat når man selv vil:D Jeg kunne tenkt meg at hun holder seg inne til i hvert fall 14 dager før termin.
Siden du fått 2 etter termin, så kan det jo faktisk tenkes at nr 3 holder seg inne til etter termin også:)

Kjekt med oppussing utendørs, da er det ikke kaos inne i hvert fall.
 
Enda 6 uker til termin og synes egentlig akkurat dagene rundt den datoen hadde vært perfekt for fødsel
Da er jeg klar og ting er forhåpentligvis klart hjemme og så er det fint mtp permisjon.
Ift hvor mye jeg sliter med søvn for tiden er det lenge til, men håper jo å få bedre netter lenge før da..

Med tanke på oppussing kunne jeg og tenkt meg rundt termin, men jeg sliter også med å sove, så hadde vært kjekt med baby før termin.
Hva er det du har igjen å fikse hjemme?
 
Jeg er også lei, tung og sliten, men samtidig er alt kaos hos oss og vi har ikke bad siden vi er på innspurten av en totalrenovering med fullstendig kaos i 2 år, så synes godt lille kan vente noen uker til. Men har ihvertfall endelig fått kjøkken og sofa etter 1,5 år uten! :D Utrolig hvordan man tar varmtvann og kaldtvann i samme kran for gitt.

Oi! Da har dere hatt det verre enn oss:wideyed::eek: Ikke en gang en sofa på 1,5 år, da kan jeg tenke meg at det er skikkelig stas å slenge seg i sofaen nå:D

Ja, jeg var strålende fornøyd i går når vi fikk tilbake vannet på do og kjøkken!! Vi har fortsatt ikke oppvaskmaskin, dusj eller vaskemaskin, men det går greit.
Vi låner dusj hos svigers og svoger, bare at de bor 30 minutter unna, men da setter man enda mer pris på nyvasket hår:p
 
Lei av å være gravid ja! Har så mange plager at jeg griner flere ganger om dagen. Vil bare bli ferdig. Termin om 35 dager.
[emoji24][emoji24][emoji24]
 
Hehe, ikke enkelt å få babyen til å komme akkurat når man selv vil:D Jeg kunne tenkt meg at hun holder seg inne til i hvert fall 14 dager før termin.
Siden du fått 2 etter termin, så kan det jo faktisk tenkes at nr 3 holder seg inne til etter termin også:)

Kjekt med oppussing utendørs, da er det ikke kaos inne i hvert fall.

Ja, jeg blir litt smågal av å ikke vite når hun kommer altså [emoji28] Vært så greit å visst liksom!

Mye bedre med oppussing ute enn inne ja, kan ikke klage denne gangen [emoji5]
 
Ja, jeg blir litt smågal av å ikke vite når hun kommer altså [emoji28] Vært så greit å visst liksom!

Mye bedre med oppussing ute enn inne ja, kan ikke klage denne gangen [emoji5]

Jeg snakket med ei venninne i går som har 3 barn, første ble født i 36+4, den andre i slutten av uke 35, og siste i begynnelsen av uke 35.
Alle var ca 48 cm og fra 3,2-3,8, så store babyer:)
Men uke 35 er neste uke for meg:nailbiting:

Jeg lånte fødselsbøker på biblioteket og leste 2 i går. Selv om dette er mitt 3. barn, så føles det uvirkelig at det snart er dags for fødsel, barseltid og at vi kommer til å ha en baby i huset:wacky:
Samboeren min tar alt som det kommer, og jeg prøver å planlegge alt. Men det går ikke å planlegge når det kommer til fødsel eller babyer for den saks skyld, det burde jeg egentlig vite nå:D
Det er kanskje helt naturlig at mammaer vil ha alt under kontroll, siden vi bærer barna i 9 måneder og må tilpasse oss fra dag en, mens pappaene ikke trenger det på samme måte.
 
Lei av å være gravid ja! Har så mange plager at jeg griner flere ganger om dagen. Vil bare bli ferdig. Termin om 35 dager.
[emoji24][emoji24][emoji24]

Uff, så slitsomt med mange plager. Da skjønner jeg at du er lei av å være gravid.
Er det noe som kan gjøre dagene bedre? Et bad, tur til frisøren, en liten gåtur, besøke noen eller få besøk kanskje?
 
Uff, så slitsomt med mange plager. Da skjønner jeg at du er lei av å være gravid.
Er det noe som kan gjøre dagene bedre? Et bad, tur til frisøren, en liten gåtur, besøke noen eller få besøk kanskje?

Har ikke ork til noe :( jeg burde presse meg til å være sosial men alle plagene gjør meg så irritabel [emoji51][emoji51] jobber 100 prosent. Men har bare 8 arbeidsdager igjen. Skal overleve det.
 
Du har det hakket værre enn meg da! Vi har endelig kommet oss i hus etter 3mnd med oppussing etter vannlekkasje på kjøkkenet. Vi valgte å totalrenovere stue og kjøkken i samme slengen når vi først måtte pusse opp noe. Det eneste vi mangler nå er å få på de siste foringene, listverk og t-stykkene på gulvet. For så å vaske ned alle overflater i hele huset[emoji85] Er så stresset med å ordne klart alt til baby kommer[emoji33] Har ikke vasket babyklær, ikke ordnet noe stelle plass eller plass til babyklær. Så kjenner jeg er super stresset med alt som skal gjøres før han kommer! Samtidig er jeg så utålmodig og ønsker at han skal komme snart[emoji85] storesøster kom 10 dager før termin, så rekner med lillebror kommer før også, men samtidig så føler jeg på kroppen at jeg kommer til å gå på overtid[emoji85] ikke lett å bli enig med seg selv iallefall[emoji33]
 
Har ikke ork til noe :( jeg burde presse meg til å være sosial men alle plagene gjør meg så irritabel [emoji51][emoji51] jobber 100 prosent. Men har bare 8 arbeidsdager igjen. Skal overleve det.


Hvis du ikke orker å være sosial, og heller ikke får noe ut av det, så skal du ikke presse deg selv.
For håpe at du orker litt mer når du er ute i permisjon før fødsel. :)
 
Du har det hakket værre enn meg da! Vi har endelig kommet oss i hus etter 3mnd med oppussing etter vannlekkasje på kjøkkenet. Vi valgte å totalrenovere stue og kjøkken i samme slengen når vi først måtte pusse opp noe. Det eneste vi mangler nå er å få på de siste foringene, listverk og t-stykkene på gulvet. For så å vaske ned alle overflater i hele huset[emoji85] Er så stresset med å ordne klart alt til baby kommer[emoji33] Har ikke vasket babyklær, ikke ordnet noe stelle plass eller plass til babyklær. Så kjenner jeg er super stresset med alt som skal gjøres før han kommer! Samtidig er jeg så utålmodig og ønsker at han skal komme snart[emoji85] storesøster kom 10 dager før termin, så rekner med lillebror kommer før også, men samtidig så føler jeg på kroppen at jeg kommer til å gå på overtid[emoji85] ikke lett å bli enig med seg selv iallefall[emoji33]

Høres slitsom ut å ha vannlekkasje og masse oppussing, og så total vask av hus:eek:
Det hjalp for meg å få vasket babyklær før vi flyttet til lånehus for 3 uker siden, men så ble jeg stresset over å ikke ha noe sted å ha det. Nå er klærne brettet i kurvstativ som står i spisestua:D
Jeg fant frem babyklær fra de andre barna, og det og alt annet som hopet seg opp den siste uken skal vaskes med en gang vi har vaskemaskin igjen. Samboeren jobber på spreng med å bli ferdig med badet, så er vi heldige så kan vi i hvert fall dusje og vaske klær i helgen.

Ungene er hos moren min og kommer hjem i morgen, jeg tar meg nok en tur til Østfoldbadet idag for å dusje:D og så får det bli en tur sammen med ungene på fredag til Østfoldbadet.

Akkurat nå vil jeg helst at hun holder seg inne til en bit ut i september. 31 august skal jeg og ei venninne på seniorkino og se Bølgen:p, så hun får ikke lov til å komme før det. :D

Blir spennende å se om du går over termin da, som du har følelse av! Men hvis det skjer har du jo god tid til å fikse med alt:)
 
Jeg snakket med ei venninne i går som har 3 barn, første ble født i 36+4, den andre i slutten av uke 35, og siste i begynnelsen av uke 35.
Alle var ca 48 cm og fra 3,2-3,8, så store babyer:)
Men uke 35 er neste uke for meg:nailbiting:

Jeg lånte fødselsbøker på biblioteket og leste 2 i går. Selv om dette er mitt 3. barn, så føles det uvirkelig at det snart er dags for fødsel, barseltid og at vi kommer til å ha en baby i huset:wacky:
Samboeren min tar alt som det kommer, og jeg prøver å planlegge alt. Men det går ikke å planlegge når det kommer til fødsel eller babyer for den saks skyld, det burde jeg egentlig vite nå:D
Det er kanskje helt naturlig at mammaer vil ha alt under kontroll, siden vi bærer barna i 9 måneder og må tilpasse oss fra dag en, mens pappaene ikke trenger det på samme måte.

Alle hennes kom tidlig da, men tydeligvis ganske klare likevel [emoji5] nærmer seg uansett med stormskritt for alle oss med termin neste mnd [emoji1]

Jeg foreslo for sambo at vi kunne se litt på fødeavdelingen eller sånn snart, for å komme litt i stemning, men fikk ikke helt gehør for det gitt [emoji23] Men det er mest fordi han har hatt veldig fødselsangst som ble bedre etter samtale på sykehuset, vi så på det sammen før første fødsel [emoji5] Så har lånt boka "En god fødsel" nå via ebokbib og leser om mental trening som kan gjøre fødselen enklere. Må liksom prøve det jeg kan for å komme i "fødemodus", er dessverre ikke så mye mer vi kan gjøre for å planlegge fødsel og babytid...

Håper bare alt går greit uten større komplikasjoner, så barseltiden kan nytes [emoji173]
 
Har ikke ork til noe :( jeg burde presse meg til å være sosial men alle plagene gjør meg så irritabel [emoji51][emoji51] jobber 100 prosent. Men har bare 8 arbeidsdager igjen. Skal overleve det.
Anbefaler en tur på spa jeg altså, jeg og mannen skal på The Well på dagen på fredag mens unga er i bhg/på sfo [emoji28]

Blir ikke så mye av de varmeste badstuene såklart, men bassengene og de litt kaldere badstuene skal nytes! Har også hintet til mannen om at jeg ønsker meg gravidmadmassasje, så kaaanskje jeg er ekstra heldig [emoji1]
 
Anbefaler en tur på spa jeg altså, jeg og mannen skal på The Well på dagen på fredag mens unga er i bhg/på sfo [emoji28]

Blir ikke så mye av de varmeste badstuene såklart, men bassengene og de litt kaldere badstuene skal nytes! Har også hintet til mannen om at jeg ønsker meg gravidmadmassasje, så kaaanskje jeg er ekstra heldig [emoji1]

Hørtes deilig ut! Ja kanskje spa hadde vært noe
 
Back
Topp