Litt kravstor kanskje?

Papillon

Elsker forumet
Hver bursdag eller jul blir jeg av bestemødrene bedt om å skrive ønskeliste for ungene. Og denne bør være detaljert, så i år har jeg gjort meg flid og satt inn BILDER av det meste de ønsker seg i tillegg. Det tok litt tid da, med tre barns juleønsker. Men så ringer den ene bestemoren og gir beskjed om at jeg må ikke gi denne listen til noen andre, for det er hennes ønskeliste?!?!!! Hva i all verden. Forventer hun virkelig at jeg skal skrive ULIKE lister og gi til de forskjellige som ønsker det (bla. den andre bestemoren, tanter osv). Hjelp... jeg blir helt svett jeg... 

Hehehe!! Velkommen til klubben.
Her sender svigermor ut forskjellige ønskelister (det hun og svigerfar ønsker seg) til oss barna. Hun vil helst at vi skal gjøre det samme, men jeg boikotter det iallfall. De får enten snakke seg imellom eller ta sjangsen på at det ikke blir to av samme ting.
Uansett så er det jo ikke krise om vi eller snuppa får to av samme ting.

Ha ha. Legg ved en telefonliste med nr til alle som får den utdelt, så kan de prøve å kommunisere seg imellom...

Vedsiden av hver ønske skriver du et navn ( vedkommende som skal kjøpe det), på den måten får ikke barnet to av alt 

detnyenicket skrev:
Så hun skal da kjøpe alt på ønskelisten???

Hun pleier kjøpe det meste ja... Fikk listen for to uker siden og det tok to dager før ungene fikk de første tingene fra lista. Jeg burde ha lært, men tenkte ikke på å dele opp ønskene. Ungene mine er så vant med gaver fra bestemor at de forventer det når hun kommer på besøk. Det flyter av leker her. Jaja, er vel bare å finne på noe annet de kan ønske seg fra resten av slekta..

Gi hver person 2-3 ting som de kan velge mellom å kjøpe eller si at de må snakke seg i mellom

MetteJ skrev:
Gi hver person 2-3 ting som de kan velge mellom å kjøpe eller si at de må snakke seg i mellom

Det er akkurat det jeg mener da. De kjenner hverandre og har telefonnumrene til hverandre, så jeg blir litt matt av at de ikke bare kan sende en sms og si "jeg har kjøpt det og det til X til jul". Istedet for at jeg skal bestemme hva hver enkelt må gi. Jeg har da mer enn nok med å ordne med egne julegaver om jeg ikke skal sørge for hva de kjøper i tillegg. Menmen, sånn er det...

Ojsann.. trur eg hadde blitt litt matt eg.. :-p
Eg prøver å skrive ned ønsker som ikkje er så farlig om ho får fleire av. Kanskje du kan gjera da, og så heller dele ut noken få ekstra ønsker til kvar.
Men no er eg veldig lite glad i folk som skal ha med gaver heile tida, det må eg bare sei. Så synes ho godt kunne venta til jul, og så kjøpt noke frå lista då ;-)

Haha... Ja, sånn er det blitt.
Kaller det ikke ønskelister lenger, men bestillingslister.
Bestiller et par ting av den, og et par ting av den...
Høres litt drittunge ut, men det er sånn alle vil ha det.
Praktisk og enkelt.

MEN:
Ber ungene skrive ønskelister med hva de ønsker seg,
og spesifiserer til dem at det kun er ønsker og at de kanskje ikke får alt DET.
Så går jeg gjennom listene dems og 'bestiller' hos besteforeldrene.

Back
Topp