litt klaging!!

simsa

Betatt av forumet
Nå må jeg klage litt.. Har nå gått med vond rygg i en måned.. Har tenkt som så at dette går sikkert over.. Men neida.. Nå er det såpass ille at jeg går rundt og halter.. Har endelig fått bestilt meg legetime førstkommende mandag.. Spent på hva han sier.. Ettersom jeg står oppreist 8 timer om dagen er dette veldig smertefult.. Samboeren er meget oppgitt over at jeg ikke har dratt til legen før.. Sjefen ser jo at jeg har vondt.. Han er veldig ålreit så lenge alt går etter hans pipe.. Dere skulle hørt hva han sa!!! ' Du kan jo sykmelde deg 50% etter jul da' ... Skal jeg liksom gå med disse smertene, som helt sikkert ikke blir noe mindre, til etter jul bare fordi det passer han og salongen best?! Blir så oppgitt jeg.. Nå skal det sies at nyheten om at jeg var gravid i første omgang ble veldig dårlig mottatt.. Nå er vi riktignok 2 på jobb som er gravide samtidig, men de har jo ikke rett til å være så negative for det!! Dette ble rotete, men er bare litt frustrert om dagen...

Drit i sjefen!!!! Høres ut som du har noe med bekkenet og det skal man ikke spøke med. Jo mindre hensyn du tar under graviditeten jo mer plager risikerer du å få etter fødselen. Du skal jo ha den ryggen resten av livet så det er bedre for sjefen at du tar sykemelding nå slik at du er fin igjen når du begynner i jobb igjen etter mammapermen. Jeg hadde bekkenløsning sist og har også nå. Følte meg ikke bra før rett før jeg ble gravid igjen nå, dvs det tok meg 2 år å bli slik jeg var før første graviditet! Viss det er bekkenløsning ville jeg startet med fysioterapi og hørt på kroppen ikke sjefen. Litt rotete dette, men blir skikkelig provosert av slike sjefer.

Dersom det er bekkenrelatert ryggvondt, så er det mest sannsynlig bekkenlåsning, og det er det gode sjanser for å fikse! Anbefaler på det sterkeste å dra til kiropraktor. Jeg hadde inntil for to uker sida skikkelig vondt nederst i korsryggen, halebeinet, hoftene og hele setet egentlig. Gikk og vagga på jobb, lå bare på sofaen etter jobb og sleit til og med med å sove pga smertene. Var litt på gråten, bekymra for hvordan det skulle gå. Dro til kiropraktor og fikk konstatert låsning, og etter bare første behandling med "knekking" kunne jeg plutselig ligge på ryggen og sitte på stol igjen. Forskjellen fra da til nå er enorm! Nå har jeg omtrent ingen plager. Så jeg ville hvertfall gitt kiropraktor et forsøk først (fastlege kan sjelden gjøre annet enn å henvise til fysio, gi beskjed om å ta det med ro, evt sykemelde) men er det mulig å faktisk fikse det er jo det best. Når det er sagt, teit holdning fra sjefens side uansett.

Maje-Mor skrev:
Dersom det er bekkenrelatert ryggvondt, så er det mest sannsynlig bekkenlåsning, og det er det gode sjanser for å fikse! Anbefaler på det sterkeste å dra til kiropraktor. Jeg hadde inntil for to uker sida skikkelig vondt nederst i korsryggen, halebeinet, hoftene og hele setet egentlig. Gikk og vagga på jobb, lå bare på sofaen etter jobb og sleit til og med med å sove pga smertene. Var litt på gråten, bekymra for hvordan det skulle gå. Dro til kiropraktor og fikk konstatert låsning, og etter bare første behandling med "knekking" kunne jeg plutselig ligge på ryggen og sitte på stol igjen. Forskjellen fra da til nå er enorm! Nå har jeg omtrent ingen plager. Så jeg ville hvertfall gitt kiropraktor et forsøk først (fastlege kan sjelden gjøre annet enn å henvise til fysio, gi beskjed om å ta det med ro, evt sykemelde) men er det mulig å faktisk fikse det er jo det best. Når det er sagt, teit holdning fra sjefens side uansett.

Hadde det bare vært så vel... Jeg bor med en naprapat (de gjør samme behandling som kiropraktor). Jeg har ikke låsninger, ikke ømme triggerpunkter og er heller ikke stiv.. Så er nok desverre bekkenløsning.. Blir bare vondere av trening og fysisk aktivitet generelt.. Hadde jeg hatt låsninger og stive muskler ville jeg blitt bedre av trening og behandling.. Hos meg blir jeg bedre av å holde meg litt i ro.. Så må si jeg er spent på reaksjonen til sjefen hvis jeg blir sykmeldt.. Men nå skal jeg bli flinkere til å tenke på meg selv!

Back
Topp