Litt irritert!

**LeNe**

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
I dag fikk jeg spm om jeg er gravid, nekta på dette. For vil ikke gå offentlig ut med det enda.
Men det viser seg at Min Mor har sagt det til noen, som har sagt det til noen !
Kjenner jeg er skikkelig skuffa, enda hun sier at vi ikke må si det enda. Er jo tidlig, så går hun selv rundt og sier det...
HALLO!!!! Måtte bare få det ut..

Vet to det, vet alle det.....

Her sladra svigerfar til halve hjembygda til mannen før det ble offisielt. Tok det ikke veldig tungt, men hadde vært mer gøy å fortelle det selv!

Ja er nok sant.
Ville si det selv, men det trenger vi tydeligvis ikke..

Da hadde jeg også blitt irritert! Det er en så privatsak at man burde få lov å ha full kontroll på hvem som vet det.
Pappan min vil rope det til hele verden så fort han får vite sånt, men han klarer å holde seg, til en viss grad. Mamma "nekter" meg nesten å si det til noen. Får hele tiden høre: Jeg fortalte ingen at jeg var gravid, før jeg var 5 måneder på vei med deg, jeg....

Hun hadde ikke engang fortalt det til stefaren min, så hun holder virkelig på "hemmeligheten" :p

Syns du ska si det til mamman din... Si at det faktisk er sårende når hun sier det til andre, for du vil selv si det, og ikke minst vite hvem som vet det.

Har prøvd og snakke med henne om det, men virker ikke som hun forstår det. :-(

Sniker fra november, hu mora mi er like ille, hele Skekta vet uten at jeg har sagt det selv. Er skuffet. Hu skjønner heller ikke det. Sa det til henne og hu sa at hun hadde kvitret om at jeg var gravid. En slengkommentar bare sånn uten videre.

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Jeg måtte irettesette mamma litt selv. Satt jo i en litt kjip situasjon rundt graviditeten, og plutselig visste tante, og 4 venninner av mamma om det. Da tar det ikke lang tid før onkler, kusiner og halve byen vet det.
Kjipt at ikke alle forstår at det er en VELDIG privatsak.

Sniker fra november, hu mora mi er like ille, hele Skekta vet uten at jeg har sagt det selv. Er skuffet. Hu skjønner heller ikke det. Sa det til henne og hu sa at hun hadde kvitret om at jeg var gravid. En slengkommentar bare sånn uten videre.

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Det blir så dumt, og det sårer også..

Jeg måtte irettesette mamma litt selv. Satt jo i en litt kjip situasjon rundt graviditeten, og plutselig visste tante, og 4 venninner av mamma om det. Da tar det ikke lang tid før onkler, kusiner og halve byen vet det.
Kjipt at ikke alle forstår at det er en VELDIG privatsak.

Akkurat, veldig privat til man føler seg klar til og dele den selv.

Fikk plutselig melding fra tanta mi i går som gratulerte meg=-O så da har nok mamma fortalt det til flere tenker jeg:-P men gidder ikke lage noe fuzz ut av det egentlig, går det galt får mamma fortelle det også :-P

Sent from my LG-P990 using BV Forum

Åh, da hadde jeg blitt sikkelig irritert selv.
Det var ordentlig dårlig syntes jeg...

Jeg hadde blitt superirritert!! Men jeg har virkelig ikke en sånn mamma, heller omvendt :P Hun kan holde noe hemmelig for pappa hun, hvis jeg sier "ikke si det til noen".. Så må pressisere hvis pappa også kan vite.. Hadde blitt skikkelig sur hadde hun fortalt det rundt omkring uten lov, og hvertfall IKKE fortalt henne det før det skulle være offentlig neste gang (hvis det skulle bli en neste gang da :P)

Jeg skjønner liksom ikke at det er så vanskelig å forstå at en tar fra folk gleden av å fortelle det selv.. Jeg forsnakka meg til min mor da venninnen min var gravid. Hun skulle fortelle det til familien sin på julaften, noe jeg presiserte overfor mamma, som lovte på tro og ære å ikke si noe. Og hva er det første hun gjør? Ringer til den kommende bestemoren og forteller det! :angry1 Jeg har aldri vært så nære på å hudflette et menneske i hele mitt liv!

Skjønner godt du er irritert, det hadde jeg også blitt.. eller skuffet hvertfall :(

Hadde også familiemedlemmer som nesten ikke klarte å holde det for seg selv. Men ga de streng beskjed om at siden de var så "heldige" og fikk vite det først, fikk de respektere at det skulle holdes hemmelig til samboers familie og venner fikk vite det. De respekterte det heldigvis, men ble glade når jeg ga de lov til å snakke om det :P Men da hadde vi fortalt det til alle viktige personer selv først, så det var greit :-)

Ble mest skuffa..

Back
Topp