Litt irritert, småsur/lei

Rødtopp86

Gift med forumet
Vi holder jo på å planlegge bryllup til neste år. Vi har funnet et lokale vi liker veldig godt og har hatt lyst på. Har bestilt det og alt. Men nå lurer jeg på om vi skal bestille et annet lokale...det har vært vanskelig å få kontakt med dem. Jeg må sende mail på mail. Hvis jeg spør om to eller flere ting, får jeg bare svar på ett spørsmål om gangen... Og i dag ringte jeg han som er resturantansvarlig. Jeg presenterte meg og fortalte at jeg hadde bestilt dette lokalet til bryllup neste år. Det jeg fikk til svar da var at han hadde ikke tid nå til å bry seg om menyen til et bryllup som var neste år. Jeg vet at det er lenge til, men siden prisen for dette lokalet inkludere leie, kokk, servitører, mat og drikke, må vi vite hva det vil koste for å se om vi har råd før vi sier at det er det lokalet vi vil ha...han kunne sagt det på en finere måte syns jeg da...så nå har jeg tatt kontakt med 3 andre lokaler for å se.

Høyres ut som om det er like greitt å finna eit anna alternativ, det der blir nok berre meir og meir irriterande jo nærare bryllupet du kjem.

Uff, kjipt når det e sånn....!!!

Kan eg spørr kas lokaler det står mellom? Huske du snakkte om Albatross bl.a.

Her endte me opp med akf-huset på karmøy. Ikkje så langt fra kjerkå der me ska ha vielsen, pluss at det ligge idyllisk te og at det va store nok plass te gjestene.

Savne dog et drømmelokale i området..... [8|]

Men fikk dere ikke en pris når dere leide lokalet da?

ORIGINAL: AltijdLente

ORIGINAL: Fleur

Her endte me opp med akf-huset på karmøy. Ikkje så langt fra kjerkå der me ska ha vielsen, pluss at det ligge idyllisk te og at det va store nok plass te gjestene.

kor e AKF-huset??? Me har egentlig bestemt oss for å ha det på Maritim Hotell- men eg føle eg fremdeles e litt på "leit"- for maritim e på ein måte litt for upersonlig [8|]

Du kjøre te Vorrå, der så det gamla 102-bygget va, og så svinge du te venstre og kjøre heilt ner te sjøen. Ikkje sånn utopisk fint innreda liksom, men ganske nøytralt og så e det tri etasjar (me ska ha dei to nederste), og ei store brygga med bord osv....

For vår del stod det mellom det og Uni-K (på Kvala). Det som vel gjorde at det blei AKF va beliggenheten. Uni-K ligge midt i et industriområde. (men eg likte godt kossen det va inne der, egentligt)...

Ei venninna av meg gifta seg for øvrigt på Maritim og dei va veldigt fornøyde. Har aldri vært i bryllup der sjøl, men det kan kanskje bli litt mær upersonligt, ja, spørs kor mye ein får lov te å bestemma sjøl liksom? (og så e det vel dyrare enn å leia lokale og fiksa tingene sjøl....?)

Tippe Maritim blir bra eg altså, spes. siden dokke har mången tilreisandes!!!

Her e det litt slekt som komme reisandes, og så en del venner, men sånn alt i alt blir det kje SÅ mången. Dessuten planlegge me jo herfra - store forskjell, det!

Kas dato va det dokke sko nå igjen? [;)]

Det var albatross me hadde tenkt...men nå har eg sendt mail til Rica MAritim og Uni-K huset og hører der. Har ikke avbestilt Albatross ennå da, bare for sikkerhetsskyld.

ORIGINAL: Malin og Patrick

Men fikk dere ikke en pris når dere leide lokalet da?

Nei. Det er litt spesielt med det der, for me skal få alt i kuvertpris. Altså når me har funnet ut hva mat og vin og sånn me vil ha, finner de en pris, tror kanskje det blir litt billigere leie da.

ORIGINAL: Rødtopp86

Det var albatross me hadde tenkt...men nå har eg sendt mail til Rica MAritim og Uni-K huset og hører der. Har ikke avbestilt Albatross ennå da, bare for sikkerhetsskyld.

Greit å sjekka nåke aent o, ja, jaffal når di va så lite serviceinnstilte....

Di bør jo jaffal konna gi dokke ein cirka-pris?

Me vurderte jo Uni-K og då syns eg hu damå sa at den einaste dagen di hadde ledigt neste sommar va den dagen me faktisk ska gifta oss (23. mai), men det skjer jo sikkert ting der o, avbestillingar osv.

Håpe det ordne seg [:)][:)][:)]

Blir dokke mange gjester?

Det var dårleg service[:@]
Eg hadde nok og sjekka fleire plassar.

Greit å sjekka nåke aent o, ja, jaffal når di va så lite serviceinnstilte....

Di bør jo jaffal konna gi dokke ein cirka-pris?

Me vurderte jo Uni-K og då syns eg hu damå sa at den einaste dagen di hadde ledigt neste sommar va den dagen me faktisk ska gifta oss (23. mai), men det skjer jo sikkert ting der o, avbestillingar osv.

Håpe det ordne seg [:)][:)][:)]

Blir dokke mange gjester?

ups....krysse fingrane for at noen har avbestilt 13. juni da [;)] Me blir ca 60 stykk[:)] Dere da?

Nja. Har vel kje klart å kutta vekk så mange som me "bør" (av økonomiske årsaker that is), men 80-90? [8|]

Sambo har mange søsken og eg ska ha nåken av tantene og onklane mine, og så ska me ha mange venner.

X´e fingrane for at nåken har avbestilt, ja [;)][;)]

Har du fikst mange andre ting, eller?

hehe, nei, har ikke det...skal begynne å se på kjoler når hun som skal være forloveren min kommer tilbake til Bergen. Hun og samboeren har hatt sommerjobb i Vadsø. Har begynt å tenke på farger og sånn. Skal i to bryllup nå i september, så tenkte jeg skulle få litt inspirasjon. Du da??

hehe, nei, har ikke det...skal begynne å se på kjoler når hun som skal være forloveren min kommer tilbake til Bergen. Hun og samboeren har hatt sommerjobb i Vadsø. Har begynt å tenke på farger og sånn. Skal i to bryllup nå i september, så tenkte jeg skulle få litt inspirasjon. Du da??

Nja. Har kjøpt kjole faktisk [:D] ..og booket kirke og prest, og sannsynligvis fotograf. Mat er det Inventum som leverer og vi vet vi vil ha tapasbuffet, og samboeren min kjenner han som driver det, så han skulle fikse oss et møte snart.

Ellers har vi spurt forloverne og tenkt litt på farger, og så er forloveren min grafisk designer, så hun skal lage invitasjonene/takkekortene osv.

Med andre ord litt i boks, men langt i fra alt. Håper egentlig å få gjort mye før jeg begynner på jobb 1. desember. Da regner jeg med det blir travelt nok som det er [8|][8|]

Kor e albatross da??? [;)]hehe... lokalkjent??? *kremt* ... me ska gifta oss i 2010- men grunnen t me planlegge allerede e at fam. t samboer vil vita d tidlig så de har råd t å komma [;)] yupp...

Rødtopp: ganske sikker på at det e ledig på maritim den helgå[;)]

Har du inside information fra maritim altså? hihihi.

Albatross e med golfbanen i sveio.

Glemte jo å si at vi har booket kirke da [:)] Når skal dere gifte dere da? Gleder meg til å begynne å planlegge skikkelig [:D] 

Vi skal gifte oss i Sveio vi, for det er der jeg kommer fra [:)] hehe, da skal du gifte deg ikke så langt fra huset til søsteren min [:)] Kanskje JEG kommer og glor da [;)]

Vi skal gifte oss i Sveio vi, for det er der jeg kommer fra [:)] hehe, da skal du gifte deg ikke så langt fra huset til søsteren min [:)] Kanskje JEG kommer og glor da [;)]

Heller ikke langt fra der jeg bor [:D][:D]

Glemte jo å si at vi har booket kirke da [:)] Når skal dere gifte dere da? Gleder meg til å begynne å planlegge skikkelig [:D] 

Hvis det er meg du spørr, så skal vi gifte oss 23. mai neste år [;)]

hvilken kirke skal dere gifte dere i da jenter???nysgjerrig jeg- kanskje komme å glo litt vettu [;)]hehe... neida[:-] Vi skal gifte oss i den katolske kirka i salhusveien[8|]

Rødtopp: Inside og inside fru blom- kan være jeg husker feil men snakket med dem for ikke så lenge siden- g da var det en av helgene som var ledige (tror jeg[;)])... før vi bestemte oss for å vente et helt år til[8|]

Avaldsneskjerkå for mitt vedkommende [;)][;)]

(du e hjerteligt velkommen for å glo, men tvile vel kanskje på at du komme fra wien for å se meg i brudastasen....[;)][;)][;)])

Back
Topp