Litt irritert.... (lang)

~Alexandra~

Gift med forumet
Ka e d me folk som ska være "bedrevitere" heile tia????
Kjenne æ blir så himla irritert at æ vil sprekke te tider....

No bynne lillingen sin ankomst å nærme sæ me stormskritt, å plutseli spør alle om æ ska dra hjem te mamma og pappa å bo der de første uken... Åsså blir dæm kjempeoverraska når æ svare at æ ikkje har nån plana om akkurat d!! Og "helvete" e løst....
Greit æ e aleina, og d e første ungen, men unnskyld mæ!!
Ka e så mye bedre me å dra dit???

*først kjøre i over 2 tima me en nyfødt liten en, istedet for en liten tur på 5 minutta?
*bo i et hus fullt av folk, me et lite rom me enkelseng som eneste private rom i stedet for i ei hel leilighet helt for åss sjøll..
*måtte leve i en bag fordi man ikkje har noe utstyr eller ting der uansett...
*la lillingen venne sæ te omgivelser som ikkje e hjemme, førr så bryte opp etter få uke
*måtte samtidig takle to mindre brødre på 4 og 9, som alltid krangler, herjer og styrer verre
*mamma har jobb, så vil ikkje være der uansett d meste av dagen...

Ser rett og slett ikkje vitsen???
E æ frykteli sta eller???
E min ungen, mitt valg, da e d jo æ som må takle d fra dag 1!!!
Syns alt d der bare blir teit...
Selvfølgeli vil æ ta i mot all støtte æ kan få, men æ vil at d den første tia ska få være førr mæ og den lille, hjemme hos ÅSS..... 

Edit: Mamma sjøll har ikkje nevnt nåkka sånn for mæ, ho va sjøll bare 19 når æ ble født, så vet vel korsen d e, sjøll om ho hadde pappa der da.. Æ håpe ho har såpass tillitt te mæ at ho ikkje spør heller... Har spurt en gang rett etter at æ blei gravid om æ vurderte å flytte heim te hjembygda, men der e d inga fremtid for mæ....

Jeg må si at jeg syns du er super tøff jeg!
Helt enig,får man barn så må man jo ta ansvar for dem selv.
Ikke det at man ikke skal ta imot help,men om du ønsker å være hjemme så er jo det ditt valg!

Tror nok at de som sier det ikke mener noe vondt heller det at de vet hva som kommer og ønsker at du skal ha det lettest mulig, uten å tenke over hva som egentlig er lettest for deg!

Stå på jenta...syns du er tøff jeg!!!!

ORIGINAL: sba

forstår deg veldig godt jeg.
den tiden skal være for deg og babyen,
dere skal kose dere og finne roen i deres hjem.
Eller i så fall der du føler det er riktig.
Ikke la andre påvirke deg, eller ta deg nær av hva de sier....
Bare du som vet hva som er best for deg og babyen...

Jeg må bare signere den..

ORIGINAL: EmmaT

Er og dritt lei av at ALLE skal fortelle meg hele tiden hvor vanskelig det er å ta vare på en baby alene !!

Stå på. Tror du klarer det fint jeg [:)]

E du også aleina??

ORIGINAL: toveli6

I alle dager, hva er vitsen og flytte hjem hvis du har egen leilighet??? Nurke ditt trenger all ro i sine egne omgivelser, den har jo såå mye og skal venne seg til den også. Ikke bare deg... Siden du har to mindre bødre så må en jo regne med noe krangling ja...[:-] Veldig viktig for deg at du får ro når du skal amme foreksempel... Vet ikke hvor gammel du er, men siden du er flyttet hjemmefra så er du vel gammel nok til og kunne være der alene med ditt barn[:D]

Uansett vil jeg ønske deg lykke til og dette vil du klare med glans...[:)]

Tusen takk for støtten alle sammen!![;)]
E 21 år no, flytta hjemmefra når æ bynnte på videregående, 3 måneda før æ blei 16..

ORIGINAL: Alexandra.

Er og dritt lei av at ALLE skal fortelle meg hele tiden hvor vanskelig det er å ta vare på en baby alene !!

E du også aleina??

Ja ganske [;)] 
Tror ikke akkurat det blir lett, men hjelper ikke at folk "advarer" meg hele tiden.

Ikkje sant???
Sånn bare provosere... E 1000 ganga bedre å høre at "d her kommer te å gå såå bra, du e tøff nok te å takle d her" å sånn ting!!!
Har du nåkka kontakt me faren?

ORIGINAL: mayb31

Jeg må si at jeg syns du er super tøff jeg!
Helt enig,får man barn så må man jo ta ansvar for dem selv.
Ikke det at man ikke skal ta imot help,men om du ønsker å være hjemme så er jo det ditt valg!

Tror nok at de som sier det ikke mener noe vondt heller det at de vet hva som kommer og ønsker at du skal ha det lettest mulig, uten å tenke over hva som egentlig er lettest for deg!

Stå på jenta...syns du er tøff jeg!!!!

Signerer denne jeg!!
Og dessuten, viss det viser seg å bli tøfft, kan jo du alltids reise hjem en liten tur etter fødselen. ikke noe du trenger å planlegge no!

Klem

Lykke til!!!

E du også aleina??

Ja ganske [;)] 
Tror ikke akkurat det blir lett, men hjelper ikke at folk "advarer" meg hele tiden.

Ikkje sant???
Sånn bare provosere... E 1000 ganga bedre å høre at "d her kommer te å gå såå bra, du e tøff nok te å takle d her" å sånn ting!!!
Har du nåkka kontakt me faren?

Har litt kontakt med han, men må si at din situasjon er utrolig lik min..

Huff, nei d ska ikkje være lett me de ex'an bestandi.....
Håpe bare at de begge to tar ansvar når småttisan kommer!!!

Lukk øran.. Syns d høres mest hull i haue ut at du ska dra inn dit æ.. Kos dæ i dalen[:D]

Stå på ditt du, dette er jo ditt barn, og ditt valg. Tror du har moren din på din side, og hun kommer helt sikkert til å være en viktig støttespiller for deg fremover.

Lykke til med alt - og ja, det er klart at du klarer dette!!![:D]

jeg bodde ikke hjemme hos mamma og har hatt null problemer... Det er vel det dummeste jeg har hørt!! Er vel ingen grunn til at du ikke skal klare det og hvis du har problemer med noe så efinnes det telefoner!! HERREGUD!

Skjønner at du blir oppgitt Man er liksom allemannseie når man er gravid! Først skal alle mene noe om hva an skal og ike skal men sman går gravid...og så skjer det samme rundt fødselen!

Gjør det du føler for du! Og ikke bry deg om alle de som mener noe hele tiden!

Klem, M

skjønner godt at du ønsker fred og ro rundt deg!! spesielt hvis du har småsøsken som lager leven hele tida.det kan en jo bli sprø av.....

uf. gjør no heller som du vil.. :p det er så deilig å bare være hjemme med den nyfødte og kose hele dagen og ikke tenke på andre:)

Det kommer til å gå så fint. Da jeg fikk førstemann, var vi to, men det merka jeg lite til. Da jeg fikk nr 2 var jeg alene og hadde det myyyyye lettere. Selvfølgelig bodde jeg med den eldste dattra mi, men som sagt, jeg synes det var bedre den gangen jeg var alene.
Nå håper jeg å få en til, da blir vi to om det, men han jeg er sammen med nå er litt mer ansvarsfull. Min X var 21 da vi fikk vår første, og det er altfor tidlig for en mann.

Så ikke bry deg om hva andre sier. Kos deg hjemme hos dere selv når babyen din kommer.

Lykketil[:D]

Dette her klarer du strålende, klart det er tøft av og til å være aleine, men det er det for oss som har samboer også...er jo ikke altid like lett å "dele" tiden likt med mann, barn og søsken!
jeg er også aleine halve året, men syns det går kjempefint! skjønner frustrasjonen deres....er en smule lei av å høre "uff, at du orker å være sammen med en mann som er så mye borte", som om det er bare å velge hvem du skal være gla i da!!!! hallo, kan ikke folk stikke nesa si i sine egne saker???
Stå på alenemødrer, dere er like flinke og flotte mødrer som alle andre!! [;)]

gud jeg forstår deg så godt...nei vær hjemme og nyyyt dagene med bebisen din...dere skal jo liksom bli kjent nå da...ikke dra h*n med deg overalt det første tida...blås litt i hva folk sier du...hvem skal du ha med på fødsel forresten...bare nysgjerig...bare synes det virker litt skummelt alene liksom...

Haha... må le litt - sorry, men det er sååå typisk foreldre, de vet alltid best (uansett)
Enig i deg der ja, myyyye bedre både for deg og barnet og være hjemme og slappe av...hvis du er sååå irritert nå? Tenk deg når lille nurket er født da?
Du har kansje barseltårer og kjempe sliten haha...nei, hold deg hjemme du, der du kan bestemme selv og bare nyte spedbarns tiden...
Så blir du jo foreldre selv og de vet jo alltid best hehe...Lykke til[:D]

gjør akkurat det du føler er riktig for deg:) jeg er også aleine, og skal heller ikke bo hjemme med mamma første tida, sjøl om alle himler med øya og tenker stakkars meg...regna nok med at jeg klarer meg fint! og som det blir nevnt tidligere, man får jo masse besøk, så sjansene for å sitte der heilt aleine e jo ganske små:) [:)] 

Tusen takk for tilliten alle sammen!!![;)]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp