Litt info om fullkornspasta

Monkaponka

Forumet er livet
Det er jo fint for tarmene at det er litt mer fiber i maten, men sunnere er det kanskje ikke (eller hvis man tenker kalorier).
Jeg har brukt fullkorn så lenge det har eksistert og følt meg så sunn.
Så oppdager jeg følgende..

Sopps vanlig pasta = 155 kalorier pr 100 gram
Sopps fullkornspasta = 150 kalorier pr 100 gram.

AXA fullkornspasta = 340 kalorier pr 100 gram[&:]

Landlord pasta som er billigvariant - 355 kalorier pr 100 gram, har ikke sjekket ut fullkorn her.[&:]

Det er lite fullkorn i disse fra sopps og prisen er dobbel, syns det er sykt at de driver å "lurer" oss på denne måten. Så utrolig mange tusen vi bruker i året på div varer fra dem.

Ja, det var dagens utblåsning ang fullkornspasta.

Uansett så merker jeg forskjell på magen, for jeg tåler ikke ren hvete nå i sv,skapet.

ORIGINAL: caroaj

Så teit. Har aldri tenkt over å sjekke det. Bare regnet med at det var sunnere. ARGH....[:@]

ORIGINAL: Monkaponka

Det er jo fint for tarmene at det er litt mer fiber i maten, men sunnere er det kanskje ikke (eller hvis man tenker kalorier).
Jeg har brukt fullkorn så lenge det har eksistert og følt meg så sunn.
Så oppdager jeg følgende..

Sopps vanlig pasta = 155 kalorier pr 100 gram
Sopps fullkornspasta = 150 kalorier pr 100 gram.

AXA fullkornspasta = 340 kalorier pr 100 gram[&:]

Landlord pasta som er billigvariant - 355 kalorier pr 100 gram, har ikke sjekket ut fullkorn her.[&:]

Det er lite fullkorn i disse fra sopps og prisen er dobbel, syns det er sykt at de driver å "lurer" oss på denne måten. Så utrolig mange tusen vi bruker i året på div varer fra dem.

Ja, det var dagens utblåsning ang fullkornspasta.

Uansett så merker jeg forskjell på magen, for jeg tåler ikke ren hvete nå i sv,skapet.

Men hva med karbohydrater? Jeg skal ha minst mulig raske karbohydrater og mest mulig grov mat.. uff blir så forvirra![&:][&:]

Er det ikke sånn at produkter med fullkorn i blir man mer mett av enn om det bare er fint hvetemel i dem? og at blodsukkeret holder seg mere stabilt, så sånn sett så er det sunnere for kroppen og man trenger ikke spise like mye av det fordi det metter mer? tenker litt på loff i forhold til grovbrød med fullkorn - jeg blir iallefall mettere av det siste. Men at det var så stor kalori forskjell på produktene hadde jeg allikevel ikke trodd!

Jeg spiser meg ikke mett på selve pastaen, men på feks kylling og annet tilbehør jeg har ved siden av. Da syns jeg at 350 kalorier pr 100 gram er drøyt mye.

Men, er fullstendig klar over at det skal mette mer, men les på innholdsfortegnelsen så vil dere se hvor lite det egentlig inneholder av det "sunne"

Jeg er ingen ekspert på dette området altså, bare irritert meg en del med tanke på pris og hvor lite av det sunne de egentlig har puttet inn.

Magen min klarer ikke fine produkter da..

vis du skal tenke sundt skal du sjå karbohydrater ikkje kalorier har eg fått beskje om .pga karbohydrater er sukker men skal selfølgeli sjå på fett også.

Back
Topp