Litt hjelp?

Elin.a

Blir kjent med forumet
Jeg er litt forvirra.. Når jeg tar den "terminkalkulatoren" her inne får jeg beskjed om at terminen min er 9.februar og at unnfangelsen mest sannsynlig fant sted rundt 17.mai ..og så at jeg er 6 uker og 5 dager på vei.. Prøvde meg også på terminkalkulator.no og fikk samme beskjed der.. Men om jeg regner ut ifra 17.mai til nå er det jo 4 uker og 5 dager..

Første dag i min siste mens var 3.mai ..

Kan noen hjelpe meg?? Ble veldig forvirra

Du må plusse på 2 uker fra unnfangelsen, et svangerskap blir regnet fra siste mens. Så vi er egentlig 2 uker gravide uten at vi er det ;p

tuller du..?? så utrolig forvirrende! så jeg skal altså da gå utifra at jeg er 6 uker og 5 dager på vei..? Og den infoen som står i "uke for uke" stemmer da for meg, eller?
men man kan da vel ikke være gravid uten å være det, nei dette ble komplisert :P

Du er gravid fra den dagen mensen starter om du skjønner. Så du er 6 uker og 5 dager på vei, mens embryoet er 4 uker og 5 dager, siden det ble laget ved eggløsningen.

Så du går gravid i 40+3 dager, mens fosteret er i magen i 38+3 dager.

Jeg fikk beskjed av legen 3 juni at jeg ifølge etter siste mens var 8 uker på vei, mens jeg idag er 7+2 uker på vei=) Fordi jeg hadde første dag i siste mens 2 april og jeg ble gravid rundt 18-19 mai pga sen eggløsning. Men embryoet er jo overhodet ikke 11+2 uker idag for eks=p Men 7+2.

KOMPLISERT!

Thesso_88 skrev:
Jeg fikk beskjed av legen 3 juni at jeg ifølge etter siste mens var 8 uker på vei, mens jeg idag er 7+2 uker på vei=) Fordi jeg hadde første dag i siste mens 2 april og jeg ble gravid rundt 18-19 mai pga sen eggløsning. Men embryoet er jo overhodet ikke 11+2 uker idag for eks=p Men 7+2.

KOMPLISERT!

Har du sen el blir det jo annerledes. Du skal ta de ukene som er fra el til nå og så plusse på 2 uker på det. Jeg har litt lang syklus, 34 dager, og er derfor bare 4+6 i dag, selv om første dag i siste mens var 11 mai. Jeg hadde el 30 mai, altså på dag 20. Skulle jeg gått ut fra første dag i siste mens og el på dag 14, så hadde jeg jo vært 5+6 (28 dagers syklus). Men det er jeg jo ikke, derfor tar jeg antall uker fra el og legger på 2 uker.

Back
Topp