Litt hjelp takk:D

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Vi har 3 soverom i huset.. Et veldig stort som Matilda skal ha, et mellom som nestemann skal ha, og et bittelite som vi skal ha! Sambo synes det er helt sykt at jeg har gitt barna de største rommene, men jeg synes det er hundre prosent logisk da vi bare sover og roter på rommet.. Mens barna bruker rommene sine til alt mulig! Han er ikke fornøyd, men han sier det er greit.. Men så kom dilemmaet.. På det minste rommet er det kun plass til et enkelt skap.. Vi har ikke plass til skap andre plasser og vi kan jo slettes ikke dele et lite skap to voksne.. Valget vi da har er å ta mellomste rom, noe jeg er helt i mot.. Eller lage skap på hele kneveggen.. (veggen under skråtaket) Da får vi et skap som er rett over 3 meter bredt, og 150 høyt på det høyeste.. Hva ville dere gjort?

laga skap, nå er jo barna små en som ikke er født ennå, og de kommer til og ha bruk for det[:D] Kan du ikke høre med 'garderobemannen' om han finns hos dere eller noen liknende og få de til og lage skap og tipse dere[:D][:D] bygge opp senga også kan dere[:D]

Laget stilig (låsbart?) skyvedørsgarderobe på det største soverommet og hatt 90% av klærne der.

ORIGINAL: CogJ

jeg er vokst opp med at foreldrene hadde det største rommet, og vi fikk de små.. så er enig med samboern din jeg..[8|]

Jeg og [:)]

ORIGINAL: Fortvilet

Laget stilig (låsbart?) skyvedørsgarderobe på det største soverommet og hatt 90% av klærne der.

SÅ stort er det ikke altså.. Da har ikke Matilda stakkars plass til hverken pult eller skap til seg selv! [:)]

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

ORIGINAL: CogJ

jeg er vokst opp med at foreldrene hadde det største rommet, og vi fikk de små.. så er enig med samboern din jeg..[8|]

Jeg og [:)]

Det er jo så sykt gammeldags da! Jeg vil ikke ha leker over hele huset, jeg vil at ungene skal ha plass til lekene sine på rommene sine.. Å hvertfall ha plass til å leke der også! Jeg hadde det minste rommet når jeg var liten, å det var pyton.. Hadde plass til senga mi og en pult.. Ingen lekeplass på gulvet.. Måtte sitte i gangen å leke.. Dritt[:'(]

Tror jeg hadde tatt det største soverommet eller det mellomste.. Er vel egentlig vokst opp med at jeg hadde like stort soverom som foreldrene mine, for så å bytte rom da jeg fikk en bror til og de 2 minste skulle dele største soverommet sammen...
Må jo og tenke på at dere har en større seng enn hva jentene deres kommer til å ha og at de likevel får masse plass å leke på, tviler på de sitter på hvert sitt rom når tiden er inne at de leker sammen.

Evt ta det mellomste rommet da?

Jeg er også vokst opp med at de vokse har det største rommet, men jeg mener selv at barna skal ha det.. Som du sier selv, så bruker jo vi rommet kun til å sove, mens barna leker der.. Har sikkert en del lekekamerater på besøk også. [:)]

ORIGINAL: Suppadura

Jeg er enig med deg.
Vi voksne har hele huset, barna har rommet sitt!

Jeg sknte ikke helt opplegget ditt, men det hørtes jo ok ut md stort skap?
Dere har da ikke andre steder i huset dere kunne hatt mesteparen av klærne da?

Nei desverre.. Det huset er bare så jævla dårlig laga.. Men det ser man ikke før det er forsent! Bakdelen med kneskap er jo at det er lavt.. Fordelen er at man utnytter plassen maximalt og får et litt større skap enn om man skulle hatt dobbelskap i full høyde.. Vi har jo skap nede i yttergangen også, men det kommer til å bli fylt av den sinnsyke mengden sko og ytterklær vi har.. (Og sengtrekk, for det har vi ingen andre plasser til[8|])

hehe.. Gammeldags ja.. japp [8D] Er bare vandt med det fra jeg var lita.

Men det er nok vanskelig det der.. Ha noe av klærne deres i et skap på det største rommet, sliter med skapplass selv, jeg og gubben deler et skap sammen.. skjønner ikke at det går [&:][&o] Men så bor vi i ei leid leilighet på 75 Kvm og i tillegg så hat vi sengetøyet på toppen i skapet [&:].. Lykke til med valget!! 

ORIGINAL: *LiseT*

Hvor mange kvm er rommene?
Har dere noe bod inne som dere kunne laget noe smart i? Trapp med stort rom under som ikke blir brukt fornuftig?
Kan dere ha en kommode eller noe på bade til å ha f.eks alt undertøy, sokker og småting i?

Er helt enig med deg ang rommene. Vi har også det minste rommet, der er det kun plass til senga vår. Alle klærne har vi fått plass til i antoniushyller fre ikea i en 4 kvm stor bod. Ingen av ungene har skap på rommene sine heller.

Vi har tatt den ene boden til kontor.. Siden jeg driver med scrapping og unger ikke ser forskjell på nille-tusjer og 350 kroner tusjer.. [8D] Den boden er da like brei som døra og dørkarmen, så det er ikke store rommet.. Da er boden under trappa eneste boden vi har i hele huset, å vi trenger virkelig bod! (Den boden vi har her er like stor som det minste soverommet, og den er FULL) Vi tenkte å henge sånn kule skap på den største badet når vi er ferdig med å ha stellebord.. Da blir hvertfall alt av undertøy stua inn dit.. For innredning har vi nok av! Heldigvis får vi skap på begge barnerommene.. Å øverste del kan vi jo utnytte oss litt av.. Husker ikke helt stødig, men rommene er enten 6, 8 og 10 kvm, eller 8,10 og 12 kvm! Men halve plassen forsvinner jo i skråtak[:-]

Er enig med deg ang. rom fordeling. Vi har det minste rommet selv, mens de to største rommene får ungene ha. Synes det er mest rettferdig.

Vi har og det lille, er enig med deg jeg.
Det er jo barna som "bruker" rommet sitt, vi bare sover der
[:)]

er enig me deg for slik tenker jeg å samboern å men svigermor som er litt uenig meiner vi bør ha det største..

Men syns det er uaktuelt. ungene skal få ha litt leiker på stua men håper nå de har de meste på  på rommmene liksom.

men går vel an å lage slikt langt lavt skap da

Jeg ville tatt det største rommet. Vi har masse klær og trenger god lagringsplass. Det mellomste ville jeg gitt til den eldste og det minste til den nye babyen.

Vi har tatt det minste rommet selv, Johanna har det mellomste, og det største er kontor/gjesterom (med skap til vintertøy/sengetøy/håndklær etc). Høres ut som om dere får plass til en del klær i et skap som er 150x300cm da - det er ikke mer skapplass vi har til våre klær. Og jeg er enig med deg - barna skal ha rommene sine som lekerom/oppholdsrom når de blir større, vi skal bare sove på rommet vårt. Innen Johanna blir storesøster og barna blir så store at de trenger to rom håper vi å få bygget et rom i kjelleren som kan fungere som kontor/gjesterom, slik at det blir et rom til hvert av barna oppe, og da får Johanna det største siden hun er eldst

Vi har også bare 3 soverom. Det største og minste nede og ett oppe. Vi har tatt det største nede og småen sover på det minste rett over gangen for oss. Rommet oppe har vi gjort om til et lekerom, siden det ligger i samme etasje som oppholdsrommene, der er det også ei seng som fungerer som tummlesofa til småen og som gjesteseng når det er behov for det.

Planen vår er, at når det evt kommer ett barn til, så kommer de til å dele soverom og lekerommet oppe, siden jeg helst vil ha barna sovende på samme etasje som vi sover og rommet oppe ligger rett ved stue og kjøkken.

Så da syns jeg ikke det gjør noe at barna sover på det minste rommet, siden de bare sover der, så har de ett større rom oppe sammen med oppholdsrommene til å leke og boltre seg på på dagtid. Og ho mor kan rydde ut alle lekene fra stua og inn på lekerommen på kvelden.[8D][:D]

Nå vet jeg ikke hvordan planløsningen er med dere, men kanskje det hadde vært noe som ha funket for dere også?

Ka me at dåkker tar det mellomste?
Åsså har Matilda det største og babyen det minste?
Foreløbi!
Og når de blir større sover de sammen på det minste og har det største til rent lekerom?[:)]

Back
Topp