Litt hjelp ang glidekrem

Vet ikke noe om akkurat denne typen glidemiddel... men det er veldig få glidemidler som ikke er sæddrepende... så ville ikke brukt det hvis jeg var deg...
selv bruker vi concieve plus :) men det er også fordi jeg har lite eggløsningsslim :)
Det står som regel på tuben/flasken hvis det ikke er sæddrepende :)
Dermica har en type som er sædvennlig (Apotek1) :) nå svarte jeg på mye annet selve spm ditt, beklager det :oops:

Last edited:
Vet ikke noe om akkurat denne typen glidemiddel... men det er veldig få glidemidler som ikke er sæddrepende... så ville ikke brukt det hvis jeg var deg...
selv bruker vi concieve plus :) men det er også fordi jeg har lite eggløsningsslim :)
Det står som regel på tuben/flasken hvis det ikke er sæddrepende :)
Dermica har en type som er sædvennlig (Apotek1) :) nå svarte jeg på mye annet selve spm ditt, beklager det :oops:

I følge kondomeriet er ikke det du sier her riktig..
(ble redd nå, så jeg måtte sjekke)

Her er uttrek fra nettisiden til kondomeriet.

"Mange gravide er redd for at glidemidler kan inneholde sæddrepende midler. Disse dreper eller setter ned sædcellenes funksjon. Sæddrepende midler (spermicider) inneholder kjemikalien Non-oxynol 9 (N-9) eller octoxynol. Dette stoffet ble «bannlyst», men ikke forbudt, allerede på 80-tallet.
Ingen av Kondomeriets glidemidler eller kondomer inneholder sæddrepende midler eller nonoxynol-9."

Men det skal jo da nevnes at sædvennlig kanskje er en helt egen type da :)
Tror de inneholder zink og noe annet som er bra for svømmerene.

I følge kondomeriet er ikke det du sier her riktig..
(ble redd nå, så jeg måtte sjekke)

Her er uttrek fra nettisiden til kondomeriet.

"Mange gravide er redd for at glidemidler kan inneholde sæddrepende midler. Disse dreper eller setter ned sædcellenes funksjon. Sæddrepende midler (spermicider) inneholder kjemikalien Non-oxynol 9 (N-9) eller octoxynol. Dette stoffet ble «bannlyst», men ikke forbudt, allerede på 80-tallet.
Ingen av Kondomeriets glidemidler eller kondomer inneholder sæddrepende midler eller nonoxynol-9."

Men det skal jo da nevnes at sædvennlig kanskje er en helt egen type da :)
Tror de inneholder zink og noe annet som er bra for svømmerene.
Det var jeg ikke klar over! Bra du sa fra! :D
Jeg har nok misforstått litt ang sæddrepende glidemidler og de typene som er sædvenlige når man prøver å bli gravid :) For noen glidemidler gjør at sædcellene ikke klarer å spre seg godt nok å svømme dit de skal etter hva jeg har lest...

IMG_3207.JPG
Her er en forklaring på det, men dette er jo for Conceive plus.. poenget er værtfall at sædcellene blander seg sammen med dette glidemiddelet og gjør det lettere for de å svømme dit de skal, mens mange andre typer glidemiddel (bilde 1) heller blir som en grense og stopper cellene fra å svømme....

Vis vedlegget 218074 Her er en forklaring på det, men dette er jo for Conceive plus.. poenget er værtfall at sædcellene blander seg sammen med dette glidemiddelet og gjør det lettere for de å svømme dit de skal, mens mange andre typer glidemiddel (bilde 1) heller blir som en grense og stopper cellene fra å svømme....

Ja, det stemmer nok det :)
Skal nok finne meg en type som er sædvennlig selv.
Bare sånn i tilfelle.

Da vi spurte på kondomeriet sa de at alle glidekremer var "nøytrale" med mindre det står spesifikt at de er spermdrepende. Synd om de gir ut feil info på slikt :/

Back
Topp