Litt hjelp ang. en kollega... - litt lang

FruPippip

Forelsket i forumet
Jeg deler kontor med ei.

Hun har de siste ukene vært sur og ikke snakkesalig mot meg. Vi pleier å ha en god fleipende tone, kan snakke om alt og har aldri hatt det slik som dette. Vi har delt rom når vi har vært på seminar med jobben og er begge like livlige. Vi har delt kontor i 5 år.

Jeg har prøvd flere ganger å spørre om det er noe jeg har gjort galt, slik at jeg kan rette opp i det, men hun svarer meg ikke. Har også spurt om det er noe annet som er galt. Om det er noe som skjer hjemme aner jeg ikke, men det virker ikke slik, for hun snakker med mann og barn på tlf fra jobb. Men jeg kan jo ikke vite 100% sikkert.

Jeg har snakket med nestleder og leder om hva vi kan gjøre og de har også prøvd å snakke med henne.

Det er slitsomt å sitte inne på et kontor i 7 timer og ikke kunne snakke. Hun sier ikke god morgen en gang.

Noen tips til hva jeg kan si, gjøre for å lette trykket? Vanskelig å forklare alt her da, men om noen har et tips eller to tar jeg gjerne imot. For jeg trives veldig godt i jobben, men sånn som det er nå, er det ikke noe gøy.

Eneste hun sier er stikkomentarer som - du må ikke klikke så mye på musa - det irriterer. Eller - har du ikke noe å gjøre du siden du kan sitte på nettet.....

Men at hun har sittet halve dagen på nettet, det skal vi ikke ha snakk om.

i alle dager...så barnslig! Jeg hadde nok flippet, reist meg opp og virkelig sagt det jeg mente! at enten får hun være blid og profesjonell, eller så får hun si hva faen som er galt! Kan ikke sitte å surmule sånn som en langsur 5 åring! æsj...

Ha et utbrudd som nevnt i innlegget over evt så må du snakke med nestleder eller leder igjen (evt andre, vet ikke hva slags organisasjon dere har), fortell at det for deg er en ikke holdbar situasjon. Krev at de hjelper deg med å finne ut av ting, vet ikke om det er mulig at en av dere bytter kontor?

Ellers må jeg si at jeg føler med deg og håper det løser seg, høres ut som er slitsom situasjon.

jeg har også ei sånn på jobben... orker ikke utdype det noe mer, men jeg bare driter i det og tenker at jeg er mer lykkelig enn henne ;p så ønsker jeg meg en ny jobb :)

Tåkesky skrev:
Ha et utbrudd som nevnt i innlegget over evt så må du snakke med nestleder eller leder igjen (evt andre, vet ikke hva slags organisasjon dere har), fortell at det for deg er en ikke holdbar situasjon. Krev at de hjelper deg med å finne ut av ting, vet ikke om det er mulig at en av dere bytter kontor?

Ellers må jeg si at jeg føler med deg og håper det løser seg, høres ut som er slitsom situasjon.

Å bytte kontor er ikke aktuelt - da der ikke er noen ledige kontorer.

Snakket igjen med leder og nestleder og vi skal ha et møte på mandag. Leder hadde prøvd å snakke med kollegaen min i går. Men uansett hva leder sa, så ble det til at kollegaen min gikk i forsvarsposisjon og ble sint. Så leder kom heller ikke igjennom.

Så vi får se hva som skjer.

Back
Topp