Litt hjelp ang. bilstol

Du bør jo ikke overstige grensen som er satt. Den er jo hva setet tåler under kollisjon. 400gram går sikkert bra, men så må jo du plusse på ytterklær og sko. Jeg hadde aldri gamblet på sikkerheten til mine barn på grunn av mine egne prinsipper. Da må du jo heller kjøpe ett sete som går opp til 25kg bakovervendt.

Inntil 500 g over ville jeg tenkt var greit. Men så ville jeg byttet sete. Om ønske er å sitte lenger bakovervendt ville jeg i tillegg til antall kg se hvor mye plass det er til bena o.l. vi har et fra Brirax som går til 25 kg, men innen 1 år blir det ikke plass til bena. Han er snart 4 år.

Du bør jo ikke overstige grensen som er satt. Den er jo hva setet tåler under kollisjon. 400gram går sikkert bra, men så må jo du plusse på ytterklær og sko. Jeg hadde aldri gamblet på sikkerheten til mine barn på grunn av mine egne prinsipper. Da må du jo heller kjøpe ett sete som går opp til 25kg

Prinsippet om å sitte bakovervendt går selvfølgelig ikke foran sikkerheten; det sier seg selv - det er jo derfor jeg spør hvorvidt noen vet om det er på kiloen eksakt eller pluss/minus en kilo. Har som sagt bestilt sete, så kommer ikke til å kjøpe nytt bakovervendt all den tid det nok er snakk om et halvt års tid før han vokser ut av det i høyden. Jeg ble bare usikker på om det faktisk er trygt å bruke nåværende sete i det hele tatt, har ingen planer om å "gamble på sikkerheten".

Inntil 500 g over ville jeg tenkt var greit. Men så ville jeg byttet sete. Om ønske er å sitte lenger bakovervendt ville jeg i tillegg til antall kg se hvor mye plass det er til bena o.l. vi har et fra Brirax som går til 25 kg, men innen 1 år blir det ikke plass til bena. Han er snart 4 år.

Vi har som sagt allerede bestilt beltestol, så kommer ikke til å kjøoe ny bakovervendt da han nok hadde kunnet sitte i den maks et halvt år til.

Jeg vil jo helst at han skal kunne sitte bakovervendt lengst mulig, men så klart ikke når det ikke er sikkert lenger. Takk for svar :-)

Når ungen veier litt over 18 kg så er han for tung for stolen. Du må plusse på alle klærne og det blir da sammenlagt ca 19 kg. (Alt etter klær selvsagt), men ville ikke ha brukt stolen da ungen er nådd grensa uansett.

Når ungen veier litt over 18 kg så er han for tung for stolen. Du må plusse på alle klærne og det blir da sammenlagt ca 19 kg. (Alt etter klær selvsagt), men ville ikke ha brukt stolen da ungen er nådd grensa uansett.

Han veide 18,4 med klær og bruker ikke yttertøy i bilen, men det er jo selvfølgelig sant at man må ta alt i betraktning.

Back
Topp