Litt gøy lesning ang navn ;)

SophiasMamma

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
VIP
Heheheh kjenner meg veldig igjen i denne. Har selv en liten "tippoldefar" på snart 2 år som heter Torstein. Men jeg LIKER virkelig trauste norske navn. :) Smaken er jo heldigvis forskjellig!!

Måtte le litt for meg selv når jeg leste den tidligere ;-)

Syns det var en artig måte å formidle intensjonen på..

Jeg er veldig glad i norske navn, som jeg godt kan se gå flere genrasjoner tilbake i tid (tenker ikke på egen slekt, vi har ikke kalt opp frøkna etter noen, å kommer ikke til å gjøre det med neste). Viktig for meg at navnet skal passe både som baby, barn, ungdom, voksen osv.. Å må ærlig innrømme at jeg syns det er mange rare navn ute å går :p.. Ser mest, det jeg vil kalle normale navn rundt om blant barn i nærmiljøet, og omgangskretsen vår. Så ingen fare for at noen av mine blir "hu med oldemornavn".. :)
Syns den saken var litt morsom da, å skjønner tegninga ;)..

Jeg syntes det er moro at foreldre tørr å prøve ut litt andre navn enn de som er mest vanlige. Blir litt ille når mange barn heter akkurat det samme. Våre to eldste heter helt helt vanlige navn som du finner dusinvis av på en skole (Hanne og Stine). Nummer 3 fant vi et veldig fint og særdeles sjeldent norsk navn på, MEN rett før hun skulle fødes, så kalte en b kjendis deres datter for det samme... så da var det tilbake i tenkeboksen. Vi hadde jo kalt henne navnet i noen måneder, og ville ikke bytte, så da bytta vi bare ut noen bokstaver. Uttales tilnærmet likt, men skrives ikke likt. Ble veldig fornøyde :)

Den var god!!! hehe, lo godt!! Og jeg merker at jeg er litt enig- syns det er mye rart ute og går i navnverden nå- litt for rart for min smak :)

Gaha, må nesten le mer av kommebtarene til Arnstein Bjone i kommentarfeltet :-P snakk om å være blottet for humor og ironi:-P

★☆★Duppedingsen★☆★

Gaha, må nesten le mer av kommebtarene til Arnstein Bjone i kommentarfeltet :-P snakk om å være blottet for humor og ironi:-P

★☆★Duppedingsen★☆★
Ha ha. Det syns jeg var det morsomste og. :D snakk om og ikke ha fått med seg innholdet i innlegget a!!!! Hahahaha. SKIKKELIG fornærma liksom!!! Hohoho. :D:D:D tipper han er flau nå ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ser nå at dette er april 14 forumet (og ikke 13) :oops: sorry at jeg sneik ;)

Ser nå at dette er april 14 forumet (og ikke 13) :oops: sorry at jeg sneik ;)

Oi.. ja- sorry dere:oops::D:D:D

★☆★Duppedingsen★☆★

★☆★Duppedingsen★☆★
Haha! Det var det "morsomste" med hele innlegget :P Kommentarfeltet generelt på sånne innlegg som er ment kun som underholdning, er jo festlige ;)

Back
Topp