Litt frustrert

Ulldotten

Betatt av forumet
Var hos legen i går og hun henviste meg til TUL og sa de måtte ta meg inn umiddelbart for å avklare hvor langt jeg er på vei. ( Litt usikkerhet rundt pga uregelmessige blødninger etter koronavaksinen)

I dag får jeg innkalling til 05/07 - som da antatt vil være uke 10-11 Har ringt og snakket med sykehuset, men de står på sitt at det er rett tid.

Vil få ny innkalling til et annet sykehus til NIPT i uke 12-13 fikk jeg beskjed om

Vurderer sterkt å gå privat..

Var hos legen i går og hun henviste meg til TUL og sa de måtte ta meg inn umiddelbart for å avklare hvor langt jeg er på vei. ( Litt usikkerhet rundt pga uregelmessige blødninger etter koronavaksinen)

I dag får jeg innkalling til 05/07 - som da antatt vil være uke 10-11 Har ringt og snakket med sykehuset, men de står på sitt at det er rett tid.

Vil få ny innkalling til et annet sykehus til NIPT i uke 12-13 fikk jeg beskjed om

Vurderer sterkt å gå privat..

Jeg er også i den situasjonen at jeg ikke vet hvor langt graviditeten er kommet. Ble satt opp på TUL i antatt uke 12+3 dager.

Jeg er også i den situasjonen at jeg ikke vet hvor langt graviditeten er kommet. Ble satt opp på TUL i antatt uke 12+3 dager.
Det er jo litt vanskelig å få riktig tidspunkt når man ikke vet sikkert, så de burde jo tatt oss inn til en sjekk for å avklare dette.
Det mener også fastlegen og hun skal forsøke å gjøre noe med det i morgen.

Sånn som jeg er satt opp nå så er det minst uke 10+5 som blir litt tidlig, evt. 14+0 som blir litt sent

Hvor mye skiller det på dine mulige terminer?

Da ville jeg tatt en TUL privat så snart som mulig. Men også benyttet meg av den TUL og nipt som du har fått. (Det er rundt 12 uker de best får kikket på nakkefold og organer. Og nipt koster rundt 10000 kr privat (!))

Det er jo litt vanskelig å få riktig tidspunkt når man ikke vet sikkert, så de burde jo tatt oss inn til en sjekk for å avklare dette.
Det mener også fastlegen og hun skal forsøke å gjøre noe med det i morgen.

Sånn som jeg er satt opp nå så er det minst uke 10+5 som blir litt tidlig, evt. 14+0 som blir litt sent

Hvor mye skiller det på dine mulige terminer?
Enig i at de burde sjekke så snart som mulig, også for den videre oppfølgingen med tanke på blodprøver, kostholdsrådgivning og urinprøver. Da jeg etterspurte hos lege time til TUL foreslo legen private klinikker for meg, men jeg er så pass sta at jeg ikke kommer til å betale privat for at legen skal få vite hvilken uke jeg er i :biggrin skal det være gratis, så skal det være gratis tenker nå jeg.

Når det gjelder hvilken uke, så har jeg ammet og ikke hatt mensen. Så for min del kunne det i teorien ha skjedd forrige år for alt jeg vet :biggrin

Men ut fra symptomene vil jeg tro mest sannsynlig mellom 10 og 15 uker nå.

Back
Topp