Litt frustrert, håper på litt hjelp.....

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei.

Jeg går rett på sak og håper noen kan hjelpe.

Greia er at jeg har ikke fått mensen, siste var 6 sep. Og siden mai har det vært regelmessig (fikk første mens etter fødsel) men plutselig så har jeg ikke fått noe nå.

Ifølge mine beregninger skulle jeg fått tidlig i oktober også, mens andre mener jeg ikke får mensen før imorn el søndag? :-S

Jeg bruker ikke prevensjon av diverse årsaker, tok meg 4-5 år å bli gravid og ta brukte jeg p- plaster og det brukte jeg ikke et helt år engang, men den ødela mye med eggløsning og mensen.

Mannen bruker kondom når vi har sex.

Jeg har også tatt graviditetstest flere ganger nå og den har vist negativt hver gang.

Tror dere kroppen min er tilbake til 3- måneds syklusen min som før graviditet? Eller hva har skjedd?

Jeg er så dårlig på å regne ut når jeg sku fått mensen, så forstår ikke helt. Andre som er flinke til å regne/ finne ut?

Håper noen kan hjelpe meg :-(
 
Hvis første dag i sist mens var 6.sep og du har 28 dagers syklus, skulle du hatt mensen den 4.okt. Dvs at du da er 13 dager over tiden.
Men det er ikke uvanlig at mensen kan være uregelmessig i starten. Om jeg har forstått rett så fikk du første mens i mai og den har vært regelmessig frem til sept? Altså 4mndr. Vet om flere som har hatt 3-4 regelmessige så en hvor mensen var 1-3 uker sen, så regelmessig i en liten periode osv. Slik kan det være det første året. Men om mensen skulle utebli lengre enn 3 uker og du fortsatt får negative tester så ville jeg ha kontakta lege.
 
Åja, såpass... Så mao det er så og si normalt? Ja, jeg har hatt regelmessig fra mai til september og plutselig nå i oktober ble alt borte vekk..... Jeg får vente å se om den kommer da, vis ikke så skal jeg ta kontakt med lege jeg.
Tusen takk for svar. :)
 
Jeg har også hatt regelmessig mens etter fødsel, men nå siste gangen gikk det nesten 2mnd før den kom!!
Tror det er vanlig :p
 
Lurer virkelig på hva som er årsaken til det jeg.
Jeg ammer ikke...
Gjør dere andre det?

Har hørt at vis man ammer så kan det være uregelmessig evnt ikke få tilbake mensen på lang tid...
 
Han slutta å amme når han var 6-7mnd, nå er han 10mnd .. Men de sier jo at kroppen kan bruke over ett år på å bli normal igjen! :)
 
Hmmm, skjønner.

Syns det er så rart at jeg er så overtrøtt for tiden, har nesten ikke krefter for noenting (orker ingenting) vil sove bare. ZzzzzzZzzzZzZ:p

Derfor tok jeg test, men alle viste negativ, så håper mensen kommer snart, så jeg slipper å stresse..... Er uten jobb så passer dårlig med enda en graviditet liksom.....
 
Hallooooo !??

Jeg har fremdeles ikke fått noe mensen!!!! Og nå kjenner jeg noen luftboble - aktig i magen sånn i ny og ne...... Alle sier at dette er normalt at mensen plutselig uteblir....

Kan man fortsatt være gravid selvom testen viser negativ? Tror dere det?

Jeg håper virkelig jeg IKKE er gravid altså..... Er ikke i form til det, ikke i det heletatt!!! Også har jeg ikke jobb engang.... Det her går ikke. Legen min sier det er normalt og ikke vil ta blodprøve av meg fordi graviditets test viser neg... Rare greier.... Koster jo henne ingenting å ta blodprøve....
 
OG VIS jeg er gravid (noe jeg ikke håper) så er jeg gravid for tredje gang. Første gang jeg var gravid endte det med sen abort siden det ikke var forenlig med liv, det var altså i desember 2012...

Andre gang med herlige sønnen vår desember 2013.

Så lurer på hva som plager meg nå. :-( buhu.
 
Hvis testen er negativ og du ikke er av de som tester positivt sent, så kan det være stress som gjør at mensen ikke kommer.. Eller?
 
Back
Topp