litt frustert

TeaCup

Gift med forumet
Jeg må lufte tankene og frustrasjonen min litt!

Vi bor ganske nærme svigers, har gjort det i ett år nå. Bor ca 100 m fra hverandre og det går ann å se husene til hverandre. Jeg skal innrømme at jeg fortsatt er usikker på hva jeg selv syns om å bo så tett, men tingen er hvertfall:
Idag tidlig kl 8 ringte svigermor til sambo og masa om at flagget måtte ut og i tillegg syns hun det var på tide å stå opp?!?! (de ser når vi står opp for da skrur vi alltid på lyset på kjøkkenet så hun visste at vi fortsatt sov) Skal sies at hun aldri har gjort noe sånt før, men altså, unnskyld meg. Jeg syns det var helt på trynet rett og slett. Toget gikk ikke før kl 15.00 og vi hadde plana om en rolig morning, det haster vel ikke å få ut flagget med en gang klokken er 8, eller er jeg helt på jordet her?

I tillegg så kom de valsende inn døra senere på dagen mens jeg sto nede og skifta og da lå "graviditetsdagboka" mi på bordet med en ganske avslørende tittel. Væska til svigermor sto rett ved siden av da jeg kom opp, så er ikke umulig at hun har sett den og vi er avslørt nå. Hun sa heldigvis ingenting så jeg håper på det beste, men likevel

Uff, takk for at du leste!

Eg hadde nok ikkje takla å ha det sånn. Trur det er lurt å ta dette opp så fort som mulig for kanskje å forhindre at det utvikler seg.
Det er jo absolutt fordelar med å ha besteforeldre nærme når lille kjem, men da må dei læra seg å ikkje blande seg for mykje inn i privatlivet.
Be mannen din da det opp!

Har det nesten på samme måten! Her kommer bestemoren til sambo valsens til alle døgnes tider!! Og når ho er innom skal ho hele tiden gå å rydde, bare det er et glass som står på borde må ho ta det bort. Jeg blir sprø. Åpner jeg ikke døren går ho rundt på verandaen å titter inn vinduene. Føler meg overvåket.

Håper ikke ho forsto at du var gravid da. Å du kan jo bare si at du bare leser fordi dere lurer på å begynne å prøve:) Men må innrømme at jeg hadde nok kjønt det, for sitter selv å leser :P

Ja, du har nok rett i det.
Nei sambo er helt håpløs, tror ikke jeg hadde fått han til å ta det opp med de. Han er jo vandt til at de er sånn.
Uff, jeg er skikkelig dårlig på å ta opp ting med de selv (bortsett fra når det gjelder jenta vår). Men svigermor kom jo i snakk om den hendelsen fra idag tidlig selv da de var innom senere, og tror kanskje hun skjønte at jeg ikke syns noe om det. For jeg møtte ikke entusiasmen hennes om at hun mente at hun måtte vekke oss med stormende jubel akkurat.
Men ja, skjer noe lignende en gang til så tar jeg det opp! Det er det første litt ekstreme tilfelle og det er mulig det bare var 17.mai rusen som gjorde at hun ikke tenkte klart :P

-Exotic- skrev:
Har det nesten på samme måten! Her kommer bestemoren til sambo valsens til alle døgnes tider!! Og når ho er innom skal ho hele tiden gå å rydde, bare det er et glass som står på borde må ho ta det bort. Jeg blir sprø. Åpner jeg ikke døren går ho rundt på verandaen å titter inn vinduene. Føler meg overvåket.

Håper ikke ho forsto at du var gravid da. Å du kan jo bare si at du bare leser fordi dere lurer på å begynne å prøve:) Men må innrømme at jeg hadde nok kjønt det, for sitter selv å leser :P

"Godt" å høre at flere har det sånn!

Ja, jeg tror også at hun lukter lunta om hun leste på boka. Men det er ikke sikkert hun gjorde det. Mulig hun bare satt ifra seg væska og gikk videre for å se etter meg. For jeg var jo nede, men det visste ikke hun ;) Krysser fingrene altså, for det ødelegger jo hele gleden når vi skal fortelle det om hun allerede vet det :/

Vi bor også veldig nærme svigers, men heldigvis et godt forhold om dem ringer er det noe viktig (eller at katta vil inn siden vi bor i 2. etg å ikke ser han) ellers tror jeg de har vært innom her bare en gang utenom bursdager. oftere vi er innom dem hehe. Så tror jeg er heldig sånn... (og heller dem enn mine foreldre... min mor ville nok rent ned døra her)

maysy skrev:
Vi bor også veldig nærme svigers, men heldigvis et godt forhold om dem ringer er det noe viktig (eller at katta vil inn siden vi bor i 2. etg å ikke ser han) ellers tror jeg de har vært innom her bare en gang utenom bursdager. oftere vi er innom dem hehe. Så tror jeg er heldig sånn... (og heller dem enn mine foreldre... min mor ville nok rent ned døra her)

Det hørtes deilig ut!

Nå er ikke svigers her hver dag akkurat men de kommer alltid uanmeldt og når jeg rekner minst med det! Idag for eksempel trodde jeg virkelig at de ikke kom pga at vi skulle gå i toget ilag, men så feil kunne jeg ta...

Hehe, dette er en av grunnene til hvorfor vi ikke bor nærmed våre foreldre ;)
Desverre for oss så er ikke avstand noe hindring for min mor. Hun kommer plingende på døra hos oss til enhver tid. Sist hadde jeg et papir fra gynekologen liggende på bordet (jeg hadde nettopp åpnet posten). Og den leste jo hun høyt og tydelig og jabbet rundt dette og hva dette skulle bety for det ene og det andre. Jeg føler ikke at vi har noe privatliv når de stormer inn på den måten :/

Jeg anbefaler deg å evt. snakke med henne og situasjonen. Etter jeg snakket med moren min så har hun i hvertfall slutta å rydde og klage over evt. støv som ligger i vinduskarmen :)

Back
Topp