Litt forvirret...

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Hei alle, lurer på om noen har vært borti noe liknende.
Jeg oppdaget at jeg var gravid i begynnelsen av februar. Siden jeg har veldig ustabile sykluser og det var 12 uker siden siste mens fikk jeg time hos jordmor som hørte hjertelyden, 160 slag i minuttet. Hun konkluderte med at jeg var ca 12+2, og at mensterminen stemte. Idag var jeg på ultralyd for å være sikker, ifølge det jordmor sa ville jeg vært 16+1 idag. På ultralyden såg de ett friskt foster, men konkluderte med at jeg er ca 12+1 idag. Altså, kun 8 uker på vei når jordmor hørte hjertelyd med doppler, er dette i det hele tatt mulig? Evt. er det noe galt med fosteret og det ikke har vokst på 4 uker? Siste tanken slo meg førdt når jeg var komt hjem, og sitter selvfølgelig nå og grubler:(
De tok alle slags mål på fosteret, og gikk gjennom organene og alt såg helt fint ut der, målte 164 i hjerteslag i minuttet:)
 
Hvis ikke jordmor undersøkte med ultralyd på kontrollen vil det ikke være mulig for henne å anslå nøyaktig hvor langt du er på vei (og jeg synes det er rart at hun i det hele tatt sa noe om det). 8 uker på vei pleier de ikke å bruke doppler, men hos meg 8+1 var hjertelyden 168 eller noe sånt målt med UL. Vet at flere greier å finne hjertelyden så tidlig med hjemmedoppler, men det er også vanlig å ikke greie å finne den :) Jeg hadde stolt på at ultralyden fra i dag stemmer!
 
Hvis ikke jordmor undersøkte med ultralyd på kontrollen vil det ikke være mulig for henne å anslå nøyaktig hvor langt du er på vei (og jeg synes det er rart at hun i det hele tatt sa noe om det). 8 uker på vei pleier de ikke å bruke doppler, men hos meg 8+1 var hjertelyden 168 eller noe sånt målt med UL. Vet at flere greier å finne hjertelyden så tidlig med hjemmedoppler, men det er også vanlig å ikke greie å finne den :) Jeg hadde stolt på at ultralyden fra i dag stemmer!
Tror hun dro konklusjon med at jeg var 12 uker på vei siden det var 12 uker siden siste mens, og at hun klarte å finne hjertelyden så fort med doppler. Slik jeg har forstått det så er det lite sannsynlig å finne hjertelyden så mye tidligere.
 
Slapp av med at jordmor sa at alt så fint ut med lille på UL ❤️
Hun andre har nok tatt helt feil i forhold til hvor langt du er på vei :)
 
Back
Topp