Litt forvirret

Solosupah

Glad i forumet
Når det gjelder å telle uker osv, blir jeg litt forvirret til tider. Feks når det sies at visse ting roer seg etter uke 13, menes det da når man er si 13+2 eller uke 13, som da vil si at man egentlig er noe som 12+4?

Altså er det uke eller er er det uke + dag man skal ta i betraktning? :hilarious::wacky:

Håper det var forståelig.
 
Står det uke 13 så regner jeg det som 12+0-12+6, om det er riktig eller ei aner jeg ikke :hilarious:
 
Er samme som med århundrer, hvor det trettende århundre feks er fra 1200-1299.
Er fryktelig forvirrende, men desverre sånn det er.

I følge enkelte kalendre går man gravid i 10 måneder også, fordi en måned regnes som 28 dager i gravidverden, så blir akkurat feil der og.

Er heller ikke 100% enighet om overgangen mellom trimestrene, varierer med ett par uker fra oversikt til oversikt.
 
Så rart 12+6 er jo 12 fullgåtte uker + 6 dager inn i uke 13 :rolleyes: kanskje en liten taleglipp?
Ja det tenkte jeg og.. Men om folk spør meg, sier jeg alt, som at jeg er 9+1 i dag, syntes det er lettere :p
 
Ja det tenkte jeg og.. Men om folk spør meg, sier jeg alt, som at jeg er 9+1 i dag, syntes det er lettere :p
Og så spør de "hæ, men hva betyr det? Hvor mange måneder er du på vei?" (Fordi ukenummrene sier folk som ikke selv har vært gravide lite) ;)
 
Og så spør de "hæ, men hva betyr det? Hvor mange måneder er du på vei?" (Fordi ukenummrene sier folk som ikke selv har vært gravide lite) ;)

Så sant! Husker jeg sto og tenkte i evigheter når noen lurte på hvor mange mnd :hilarious:
 
Jeg sendte Mail for å spør om dette i forbindelse ultralyd i uke 14. Jeg hadde lest at kjønn kunne sees i uke 14 og lurte på om det betydde at jeg kunne bestille fra 13+0 eller om jeg måtte vente til 14+0. Da sa jordmor at kjønnet var synlig fra uke 14, altså 13+0 :) så jeg har bestilt UL 13+1 og håper å få se kjønn :happy:
 
Jeg sendte Mail for å spør om dette i forbindelse ultralyd i uke 14. Jeg hadde lest at kjønn kunne sees i uke 14 og lurte på om det betydde at jeg kunne bestille fra 13+0 eller om jeg måtte vente til 14+0. Da sa jordmor at kjønnet var synlig fra uke 14, altså 13+0 :) så jeg har bestilt UL 13+1 og håper å få se kjønn :happy:

Sniker litt, vi fikk se kjønn 13+2 :) Fikk det bekreftet på OUL :)
 
Back
Topp