Litt forvirret:s

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Så gjennom papirene mine fra oul og på det arket står termindatoen 29.12.15... Men når jeg var på ultralyden så spurte hun meg om jeg hadde fått termindato på tidlig ultralyd og da sa jeg ja, 2.jan. Så sa hun ok, da kan dere bare forholde dere til det. Hun sa ingen annen dato.
Men når jeg leste nå på papirene så står det jo faktisk 29.12.15. What?? Det et jo faktisk 4 dager forskjell :O

Så gjennom papirene mine fra oul og på det arket står termindatoen 29.12.15... Men når jeg var på ultralyden så spurte hun meg om jeg hadde fått termindato på tidlig ultralyd og da sa jeg ja, 2.jan. Så sa hun ok, da kan dere bare forholde dere til det. Hun sa ingen annen dato.
Men når jeg leste nå på papirene så står det jo faktisk 29.12.15. What?? Det et jo faktisk 4 dager forskjell :O
Oi det var veldig rart :s du går jo på oul for å endelig liksom fastsette termin trudde jeg? Jeg begynte utgangspunktet beregnet termin 15 januar, så sa tidlig ultralyd i uke 11 14 januar, så ny ultralyd i uke 14 13 januar. Hun som tok oul fikk se papirene og beregningene til hun som hadde tatt de tidligere ultralydene, målte selv og flyttet termin etter hva hun fant som var 12 januar. Så det står fast på helsekortet hos meg.

Oi det var veldig rart :s du går jo på oul for å endelig liksom fastsette termin trudde jeg? Jeg begynte utgangspunktet beregnet termin 15 januar, så sa tidlig ultralyd i uke 11 14 januar, så ny ultralyd i uke 14 13 januar. Hun som tok oul fikk se papirene og beregningene til hun som hadde tatt de tidligere ultralydene, målte selv og flyttet termin etter hva hun fant som var 12 januar. Så det står fast på helsekortet hos meg.
Hmm. Ja det var det jeg også trodde var vanlig.
Det har jo egentlig ikke noe si utenom det skulle skjedd noe dramatisk tidlig i svangerskapet eller om jeg hadde gått overtid. Da spiller jo 4 dager ganske stor rolle.
Men jeg fikk beskjed at pga leddgikten min så er det prosedyre å ta ny ultralyd i uke 32. Vet ikke om de flytter termindato enda mer så seint i svangerskapet da.

På mine papirer fra OUL står det at jeg har termin 1januar, og 8.ende :p
JM sa han måtte ha skrevet feil, ble smått hysterisk da jeg oppdaget det :p

Mest sannsynlig får det ingenting å si, men om du går på overtid betyr det at de vil sette deg i gang raskere. Så sånn sett er det bare positivt:-)

På mine papirer fra OUL står det at jeg har termin 1januar, og 8.ende :p
JM sa han måtte ha skrevet feil, ble smått hysterisk da jeg oppdaget det :p
Oi! 2 forskjellige datoer? :o
Hos meg står det 15 januar, men korrigert 12 januar

Mest sannsynlig får det ingenting å si, men om du går på overtid betyr det at de vil sette deg i gang raskere. Så sånn sett er det bare positivt:-)
Ikke nødvendigvis positivt det:-/ Jeg ble satt igang 10 dager over, men kroppen/babyen var ikke klar, så hele prosessen endte opp med å ta 4-5 dager (feil dato viste det seg i ettertid):-)

Oi! 2 forskjellige datoer? :o
Hos meg står det 15 januar, men korrigert 12 januar

Jepp. Står "beregnet termin etter OUL 01.01.2016" øverst på papiret og "beregnet termin etter OUL 08.01.2016" lengre ned.
Papiret er på en måte delt i to, ene delen skal jeg ha selv, og andre delen skulle leveres ved neste JM kontroll.

Men JM ordnet på det så jeg slipper å tenke på det. Var litt bekymret i forhold til overtid når det sto skrevet to så ulike termindatoer.

For de aller fleste får heldigvis ikke 4 dager noe å si, og igangsettelse 4 dager før eller senere skal normalt sett ikke betyrat man blir liggende i dagesvis uten at noe skjer heller, men det skjer nok for noen, og kjedelig er det. De aller fleste føder jo også spontant sånn i ukene rundt termin.

Men termin satt ved OUL er den offisielle, så det var merkeig at de sa du skulle forholde deg til en annen.

Jeg har forresten tre ul som bekrefter EL-beregnet termin 7.1, en EL jeg vet når var etter hormonbehandling, el testing og temping, og altså bekreftet ved ul uke 7, 10 og 12 (første avsluttende behandling hos gyn for å se at alt gikk fint, de to andre etter blødnigner) men oul overstyrte og satte til 10.1, da "kjempet" hun til og med litt og tok et mål sikkert fem ganger for å få det en mm større for at det skulle vippe over i rett margin, ellers hadde den blitt satt enda senere... Termin er 10.1, men vi får nå se når hun kommer.

Back
Topp