Litt forvirret over hvor langt jeg er på vei...

Smila79

Forelsket i forumet
Hei jenter.
Har en nydelig baby på 6 mnd og er gravid igjen :-D
Syklusen min har ikke vært helt 100% pga amming osv..
Vi hadde samleie mandag 4. Februar og el.slim hadde onsdag 6. Februar.
Var på ultralyd i dag og han målte to ganger og fikk opp at jeg var 9 uker og 2 dager på vei, med termin 8 november. Men det stemmer ikke helt med datoen min for samleie.. ut i fra terminen jeg fikk skulle unnfangelsen funnet sted 13/14 februar. Kan sæden leve over en uke i meg?? Ble litt forvirret :)

noen som har synspunkter?? :-)

Først, gratulerer så mye! :D Men, hmmm... Jeg er ikke så god på sånt, men jeg ble satt tilbake 14 dager med eldste min, noe jeg ikke kunne skjønne egentlig :p Dette var ordinær ul så skulle tro målene var riktig, men jeg vet sannelig ikke jeg altså :/ Uansett så er det vel ikke alt man skal bli klok på her i verden ;) Jeg mener å ha lest et sted at sæden kan leve så mye som 7 dager, men det får du ta med en klype salt, mulig jeg har drømt det i stedet liksom :p Tror ikke 7 dager er vanlig, står vel 3 - 4 døgn de fleste steder om jeg ikke er helt på bærtur :anyone Hurra for å gi ordentlig og utfyllende svar a gitt :rolleyes: laughing7

Hvis den terminen her er feil så er det den på ordinær UL som teller (?), så da finner du ut av det om et par måneder :) :)

Hei jenter.
Har en nydelig baby på 6 mnd og er gravid igjen :-D
Syklusen min har ikke vært helt 100% pga amming osv..
Vi hadde samleie mandag 4. Februar og el.slim hadde onsdag 6. Februar.
Var på ultralyd i dag og han målte to ganger og fikk opp at jeg var 9 uker og 2 dager på vei, med termin 8 november. Men det stemmer ikke helt med datoen min for samleie.. ut i fra terminen jeg fikk skulle unnfangelsen funnet sted 13/14 februar. Kan sæden leve over en uke i meg?? Ble litt forvirret :)

noen som har synspunkter?? :-)
Gøy at vi har termin på samme dag :-D

De går ut fra vekst på ul, og alle foster vokser jo ikke identisk ;) på min ul sa hun også at jeg var 1 uke kortere på vei enn det er mulig at jeg er :p for siden mannen var bortreist så hadde vi sex bare en gang i februar :p

Hvis du bruker terminkalkis og har normal syklus har vel unnfangelse skjedd rundt 12 februar utifra termindato nå. Men den kan godt ha vært 8-10 februar. Det er for tidlig å fastsette en "riktig" termindato så tidlig, siden fostre vokser i rykk og napp og det er veldig stor forskjell. Ville heller ventet med å tro på riktig termindato på ordinær UL.

Tusen takk for svar jenter :) Får vente til den ordinære ul med å se når den endelige terminen blir. Er bare så nysgjerrig vet dere ;-) spennende tid dette, jeg får jo to veldig tette barn + at jeg har en på 3 år.. <3 livet byr på mange overraskelser.

Mener å ha lest at sæden kan overleve i kvinnen i opp til en uke.. Helt utrolig egentlig!!

Har vel og hørt at embryoene og kan gå i dvale noen dager, for så og vokse videre. Er visst veldig vanlig.

Back
Topp