Litt forvirra

Kine

Carpe Diem
Jeg fikk mensen 26 januar, hadde sex dagen før. Spiralen datt ut 4 februar, og nå sitter jeg her med to cb plus som er svakt positive og en a1 test som er veldig svaksvak positiv. Jeg har ikke peiling på når jeg skal ha blitt gravid, eller om jeg er det? Men hvor langt er man ca på vei når de blir svakt positive egentlig? Jeg har masse symptomer, og jeg kjenner det i puppene, mensensmerter, kvalmetokter spesielt om natten. Tisser ikke sånn veldig mye mer enn vanlig, men kjenner at jeg har en mer tissetrang når jeg først må tisse.

Hei på deg!

Hvis den første dagen i din siste menstruasjon var den 26. Januar er du idag fire uker og fire dager gravid.......... hvis du er gravid.....
Det er nemlig ikke altid så enkelt å si når testene ikke slår ut helt tydelig. Men hvis ikke din menstruasjon kommen innen noen få dager og testen fremdeles er positiv, så er sansynligheten for at du faktisk er gravid veldig stor!
Eggløsningen skjer vanligvis 14 dager før man forventer neste mens, så du kan jo regne det ut hvis du har regelmessig mens. Det er rundt eggløsningen man blir gravid.

Lykke til videre da :-)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp