Litt forelsket, råd til neste skritt?

• Trådstarter Trådstarter småforelsket
  • Opprettet Opprettet
S

småforelsket

Guest
Jeg som skriver er ei singel mor til to barn. Det har jeg vært en god stund nå, og jeg hadde inntil nylig ingen intensjoner om å endre på den statusen.

Jeg er vel det man kan kalle en kvinnelig player. Med en gang en mann fatter interesser for meg, så går jeg litt inn i "tyn han så mye som mulig, før du dumper han og går videre". Slemt, jeg vet, men det har også spart meg for en del hjertesorg. Jeg er vel egentlig for feig til å binde meg i et seriøst forhold, og har også god kontroll over følelsene. De lar jeg aldri ta overhånd. Må også nevnes at barna mine aldri har møtt de tidligere datene mine. (Nå høres det ut som om jeg har hatt mange menn, men det er bare snakk om tre stykker i løpet av to år).

Jeg møtte en mann på et treningssenter i november. Det første jeg la merke til var at han rødmet første gang vi traff hverandre. Etter dette har vi tørt å hilse mer og mer på hverandre, og for tre uker siden møttes vi for første gang utenfor treningssenteret. Dette gikk kjempebra, og jeg følte at alt gikk veldig fint. En av de første tingene han sa til meg var "ikke forelsk deg i meg,fordi jeg har en tendens til å knuse mange hjerter". Jeg tenkte at jeg ikke var noe bedre selv, og jeg tenkte heller ikke at det skulle utvikle seg så langt at det skulle bli et dilemma.

Han har ikke bil, så når han kommer til meg så henter jeg han på bussholderplassen, samtidig som jeg kjører barna mine til pappaen sin de kveldene de skal være hos han. Med andre ord har de møtt han i de minuttene de er i bilen sammen. Helt frem til søndag, da sa han at han hadde litt tid til overs og gjerne kunne tenke seg å være hos meg i noen timer. Jeg sa at barna mine var hos meg, men det gjorde visst ingenting.

Jeg var veldig tvil om jeg skulle tillate dette.. Det siste jeg ønsker er at barna skal knytte seg til en person som sannsynligvis forsvinner allikevel når realiteten treffer han. Men jeg tenkte det at jeg ikke kan være singel for evig og alltid, og da må man være villig til å ta noen sjanser. Og det gikk kjempebra. Vi koste oss alle fire da han var her, og etter han dro, har barna spurt etter han og lurt på når han kommer tilbake igjen.

I går var han hos meg igjen. Etter en helt fantastisk runde i senga (han er uten tvil den beste sex-partneren jeg har hatt), så begynte vi å snakke om følelser. Jeg måtte innrømme til slutt at jeg var begynt å bli forelsket i han, og dette så han ut til å ta mindre bra. Han ble ikke sint, heller mer oppgitt. "Jeg sa jo du ikke skulle forelske deg i meg, jeg kommer jo bare til å såre deg". Jeg måtte innrømme at jeg har knust en del hjerter selv, men at denne gangen så har jeg lyst til å gi det en sjanse. Jeg spurte han hva han følte, og svaret var mest en gjentakelse: "Du vil ikke like svaret, jeg kommer bare til å såre deg uansett". Han lå allikevel og holdt rundt meg hele natten. Han kysset meg også i dag morges, da jeg kjørte han til bussen.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hva er mitt neste steg? Jeg er ganske sikker på at han har følelser for meg også, men jeg har ikke tenkt å tvinge noen inn i et forhold de ikke vil være i. Vi har allikevel kjempegod kjemi, fantastisk sex, og barna mine liker han allerede.

What to do, what to do!?

Ehh.. la han være i fred.. til han viser han mener alvor kanskje???

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så langt har han fortsatt i samme spor som før. Merker ikke at han har trukket seg unna eller noe. Han ville prøve å komme på besøk i kveld.

Jeg tenker det er et godt tegn at han kommer

*prøveråikkeoveranalysere*

Jeg og min samboer var ff's i tre måneder vi, der han var helt klar på at han ville ikke ha noe forhold! Jeg visste med andre ord hva jeg "utsatte" meg for, men han var så utrolig snill og god at jeg klarte heller ikke å stoppe, til tross for at jeg fort fikk mer følelser enn jeg skulle da. Så jeg holdt ut, og maste ikke, var forberedt på at en dag så tar det kanskje slutt. Jeg gav han små hint og viste han at jeg kanskje likte han mer og mer, men han sa ingen ting på det. Er at ganger hadde vi ikke kontakt på ei uke og da var jeg sikker på at "det var det". Men så plutselig tok han kontakt og det var på'n igjen. Etter tre mnd så sa han til meg at han hadde fått mer følelser enn han hadde planlagt, og idag venter vi vårt første barn sammen og har vært ilag i litt over ett år! :) så dette kan gå begge veier, jeg ville ha fortsatt å sett hvordan dette ender, uten å gi hele deg til han og ikke bli avhengig av han :)! Da er du jo forberedt på det verste og det beste. Om du selv syns han er verdt en sjans, selv om det kan ta tid; go for it! :) plutselig er det du som ikke gidder å vente mer og da er det jo bare å sette ned foten :)

Jeg ville nok gitt det mer tid. Men jeg ville også holdt han unna ungene så lenge det er sånn. Unger har ikke behov for å bli involvert i et FF-forhold.

Var som sagt ikke barn inn i bildet og er delvis enig - da min mor hadde mannlige overnattingsbesøk da jeg var liten syns jeg dette var rart. Men med en forklaring på at han er f.eks venn med mamma og noen ganger så sover venner over, akkurat som at barn har overnattingsbesøk, så trenger jo ikke barna vite hva som skjer i detaljer da :) er i alle fall slik jeg kunne forestilt meg det, men har ingen erfaring med barn enda :) bortsett fra va jeg selv opplevde, men så fikk jeg aldri noen god forklaring heller på hvorfor han mannen plutselig var der da jeg sto opp :p

Mamma tok aldri med noen hjem. Nå veit jeg bare om en siden de er gift i dag. Men han var ikke hos oss før de innledet ett forhold. Han ringte noen ganger på hustlf og jeg tok tlf. Jeg er gift og kan ikke forestille meg situasjonen. Bare det med mamma. Det varte en stund før vi fikk vite det. Og det er noe hu har sagt nå etter at jeg gifta meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Stol på magefølelsen din! Hvis dette er en du ikke hadde tenkt det skulle bli noe mer ut av, så ble det slik plustelig allikevel (og det på tross av at de tidligere F.F dine ikke har møtt barna dine), så tenker jeg at her har underbevisstheten din hatt en liten finger med i spillet. OM du hadde ant ugler i mosen, så vil du vel ikke latt han møte barna dine uansett, eller?

Om han ikke har trukket seg tilbake nå, så ville jeg tørt å håpe på det beste, . men da er det viktig at du også gir han den tiden han trenger til å kjenne på følelsene sine. Samtidig ville jeg også prøvd å holde barn + mann litt adskilt, for sikkerhetsskyld.

Kom han på besøk til deg til slutt? Hvordan har han oppført seg i etterkant?

Back
Topp