Litt for lange gardiner..ok?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Trenger egentlig 220 cm lange gardiner men alle jeg finner som jeg liker er 230.. Er ikke rå på symaskina så jeg nekter å ødelegge de nye fine med den 

Syns du det gjør noe med litt for lange gardiner? De blir jo liggende litt på gulvet på en måte..er ikke så ille syns jeg da, det er snakk om 5-7 cm for mye tenker jeg 

Jeg har mange slike gardiner som er 5-7cm for lange,så her ligger det litt på gulvet så og si hver gang på gardinene.Er ikke noe flink med symaskin heller og da synnes jeg det er bedre at de ligger litt på gulvet en at jeg ska klare å ødelege de med å sy de opp og blir skjeve eller noe

Jeg syns ikke det er noe fint med for lange gardiner (vi har det på soverommet, men de skal ikke være med videre når vi snart flytter, så de orker jeg ikke bry meg med). De samler også fort til seg støv. Men IKEA har noe som heter "sy", som er nesten som en tape, som du bare stryker opp gardinene med. Jeg har brukt det på et par gardiner, og resultatet ble veldig bra!

Du kan få tak i sånne strykebånd som du kan legge dem opp med. Så slipper du å sy =)

mine er litt for lange, og kan ikke si det bryr meg

Du kan prøve å vaske de, krymper kanskje litt da.

Har prøvd den tape saken for å legge de opp og det gikk til helvette! Etter kort tid begynte de å løsne litt og resultatet var skjeve gardiner med stygg tape jeg ikke fikk bort  og ja jeg fulgte instruksjoner og strøk de skikkelig godt osv..

Lar de bare henge sånn jeg, eventuelt får gubben sy de opp om han ikke takler det  samle støv kan de gjøre for jeg har støvsuger og de kan vaskes

Jeg sliter å med det, de ble jo liggene ned i gulvet, i begynnelsen gjorde det meg ikke noe, men de samler jo så mye støv, så nå har jeg sendt de til sying.

Jeg har brukt sånn limtape greier kjøpt på kid. Har også lagt opp bukser med det, og aldri vært plaga med at det løsner! :) Det er sånn som bare er å stryke opp. Synes heller ikke det er fint når gardinene er for lange.

hev gardinstanga litt da? hihi!

Snuffle skrev:
Jeg har brukt sånn limtape greier kjøpt på kid. Har også lagt opp bukser med det, og aldri vært plaga med at det løsner! :) Det er sånn som bare er å stryke opp. Synes heller ikke det er fint når gardinene er for lange.

Prøvde det på alle 5 lengdene for et års tid siden og det var bare 2 av de som holdt seg på plass 

Bouncing buttplug skrev:
Heller litt for lange enn litt for korte!

Enig :-)

pandalise skrev:
mine er litt for lange, og kan ikke si det bryr meg

Det spørs hvilken type gardener det er.. jeg har noen for lange hvilte blonde gardiner men med dem det er egentlig bare litt kult at de soper litt i gulvet! 

Jeg synes det er stygt for alle typer gardiner. Ser så halvferdig og jalla ut. Bare som en ville klæsje de opp og bli ferdig istedet for å gjøre det skikkelig.

Syns at det kan være litt fint faktisk. Men kommer litt ann på hvilket gardinstoff det er og da. Har du bilder? :)

jeg synes egentlig det er skikkelig stygt ... Men som du er jeg heller dårlig på symaskinen... Så er jammen litt for lange her også :D haha

Min første tanke var også å heve gardinstanga litt. 

Jeg vil helst ha de i passe lengde. Ikke pent hverken med for korte eller for lange synes jeg. Men alle har forskjellig smak 

Back
Topp