Litt filosofisk undring..

CarinaF

Spent prøver
Eller bare får-ikke-sove-galskap.. Jeg leste i stad at en måte å se forskjell på eneggede tvillinger på er å se på navlene deres, da det egentlig er arr. Så da begynte jeg å tenke litt. Hva om vi aldri klippet navlestrengen? Hvordan ville det vært? Hadde vi gått med den rundt halsen for å få den ut av veien? Hatt egne poser til den som hang på buksa? Kunne vi ha brukt den til noe? Hadde morkaka fortsatt vært på? Hvordan hadde samfunnet vært om den ikke datt av, men var en del av oss hele livet? Noen som har noen morsomme ideer som kan underholde meg siden jeg uansett ikke får sove? :P

Den hadde nok visnet bort og falt av, siden morkaken er linken mellom barn og mor, og den blir "disconnected" når man føder, da "dør" morkaken.
Siden den da ikke lenger har næring, vil den bare visne bort og ende opp som en navle uansett, det er jo slik navler oppstår - vi "skaper" ikke navler på noen måte, de oppstår selv :p

Det hadde vært litt artig om alle måtte ha morkaken sin i en liten trillekoffert, som vi måtte ha med hele tiden. Eller i en designerbag. Du kan velge hehe

Jeg har ingen forslag, men takk for en god latter :D

"så dere mari eller? Hun har en fryktelig liten morkake og hun har ikke en gang farga den omg " "neste uke har jeg time for å tatovere morkaka mi, jeg skal ha en bake kake søte teksten rundt navel strengen"

Hahaha, morsomt bilde. :D:D:D

Noen vil ikke klippe navlesnoren, og da detter navlestumpen dessverre av på akkurat samme kjedelige måten som den gjør til oss andre. Eneste forskjellen er at babyen må drasse rundt på morkaken i en liten uke til navlen faller av.

Back
Topp