Litt engstelig

Synne75

Betatt av forumet
Under forrige fødsel for snart 3 år siden sprakk jeg veldig opp. Vet ikke hvor mange sting jeg sydde etter fødselen, men lå en time etterpå....Nå har jeg begynt å tenke mye på dette med tanke på min neste fødsel. Er så redd for at det skal gjøre enda vondere denne gangen, eller at det er lett å sprekke opp igjen siden jeg har gjort det en gang før. Noen som har erfaring med dette????

Har hørt at fødsels forberedende akupunktur skal være veldig bra har et par venninder som har gjort dette og ingen måtte sy ..
jeg skal gjøre dette..

ei venninne av meg sprakk veldig og hun har fått anbefalt keisersnitt til neste fødsel...

Hjelp....Kanskje jeg bør ta dette opp med jordmor??? Litt rart at de ikke fortalte hvor mange sting de sydde (tenkte liksom ikke å spørre heller jeg da)... Men jeg sprakk både utvendig og innvendig, om dere skjønner???? Mannen min sa at det ikke så pent ut, men det gjør det vel ikke akkurat etter en fødsel uansett...

PS: Selv om det ikke høres sånn ut, så hadde jeg en helt fantastisk fødsel [:)]

Da jeg hadde født fikk jeg kopi av "fødselsskjemaet" som jordmor fyller ut. Når vannet gikk, ctg, bedøvelse, sting osv. Dette skjemaet gikk jeg igjennom med jordmor før jeg dro fra sykehuset og syntes det har vært veldig greit å se på det skjemaet i ettertid. Det er faktisk mye som er fortrengt.[:D]

Ja, jeg gikk også igjennom det med jordmoren, men jeg fikk det ikke med meg hjem....Venninna mi fikk også det med seg....Uflaks jeg [:(] Får håpe fødselen går bra, er vel egentlig greit å ta en prat med jordmora kanskje???

du kan snakke med jordmora, men du behøver ikke å revne eller bli klippet ved neste fødsel. da kan det hende alt går bra, er som regel verst første gang, så håper det går bra med deg[;)]

Man skulle visst sånt på forhånd vet du...he he...Neida, går sikkert bra, men jeg grua meg ikke i det hele tatt forrige gang jeg skulle føde, men nå tenker jeg veeeldig mye på det.... Akkurat som om jeg kjenner den følelsen bare jeg hadde da jeg sprakk. (ble klippet også) Huff, dette høres sikkert forferdelig ut. Håper ikke dette skremmer noen førstegangsfødene for det gikk veldig bra, og fødselen var en fantastisk opplevelse. [:)] Tusen takk for alle svar, dere er gode dere [;)]

Hei Synne 75!

Endelig noen som har det akkurat slik som meg tenkte jeg nå da jeg leste innlegget ditt!! [:)]

Jeg revnet også både innvendig og utvendig min første fødsel og er nå gravid igjen. Jeg tenker på fødselen nesten hele tiden og merker at jeg denne gangen ikke klarer å kose meg så mye med svangerskapet som jeg gjorde sist gang.
Jeg fikk derimot vite en del om min skade, jeg fikk en total ruptur 3 og det finns 4 grader. Jeg var på etterkontroll 6 mnd etter fødselen hos den legen som sydde meg i narkose. Han sa at dersom det var en 4 grad ville de anbefale et keisersnitt ved neste fødsel men jeg kunne vurdere selv...

Jordmoren min nå sier at det er fullt mulig at jeg skal få en normal fødsel denne gangen men det kan også skje at jeg revner igjen. Hun jobber på sykehuset og skulle prøve å finne noe statistikk over hvor sannsynlig det var at dette kan skje igjen.. Jeg selv har mest lyst til å føde normalt men tenker som deg; vi skulle visst på forhånd hvordan det vil gå.. [;)]

Har du noen plager idag etter fødselen sist? Jeg har ingen problemer og dette gjør at jordmoren min har tro på at jeg kan føde normalt.

Jeg vil anbefale deg å ta opp dette med jordmoren din og jeg håper hun er like koselig som min [:D]
Til min neste time hos henne skal jeg skrive et ønskebrev til fødselen og takket være henne har jeg fått time 1 desember på sykehuset der vi skal snakke om fødselen min. Jeg skal også ha en ultralyd for å sjekke hvor stort barnet er. Min datter var ikke stor så de synes det er rart at jeg revnet så mye!

Så godt å lese svaret ditt Snusken. En stund siden jeg skrev dette så jeg trodde ikke jeg hadde fått flere svar. Du revnet nok mer opp en meg, men tror vi tenker veldig likt. Litt den samme "angsten" liksom. Har ingen plager etter fødselen, bortsett fra at jeg kjenner mere smerte hvis jeg er ordentlig på do, hvis du skjønner??? Da er det nesten som jeg kjenner smertene fra fødselen igjen... Jeg er ikke langt i svangerskapet (bare 3 mmdr) men tenker veeeeldig mye på fødselen allerede. Er det lenge igjen til du skal føde???? Uansett ønsker jeg deg lykke , lykke til og tusen hjertelig takk for svar [:)] Det første jeg skal gjøre er å snakke med jordmor om dette ihvertfall. Har også mest lyst til å føde på vanelig måte....

Skremte hvertfall vannet av meg da.. Men jeg var rimelig skremt fra før..

herregud [:o] *Livredd*

Jeg har helt ekstrem fødselsangst da.. Men dette hjalp jo ikke akkurat på[8D] Prøver å overbevise meg selv om at det går bra..[:)]

ja, samme her... Er lenge til ennå trøster jeg med meg, men når det nærmer seg vet jeg ikke hva jeg skal gjøre [&:]

Hvis jeg kan trøste dere på noen måte... jeg måtte ikke sy, hadde heller ikke bedøvelse og det gikk kjempe fint. Selvfølgelig var det ingen behagelig affære, men syntes det gikk veldig bra. Fra jeg fikk drypp for å forsterke riene gikk det under 2 timer. Jenter, dette klarer dere og det kommer til å gå fint.

Huff var jo ikke meningen å skremme noen her. Som dere alle vet så er det jo ingen fødsler som er like...Måtte bare skrive inn et innlegg for å få litt hjelp. Har liksom fått litt angst jeg også...

Men som snuppepia skrev så går det helt sikkert bra for dere alle sammen, meg også [;)]Lykke til alle sammen, fikk nesten litt dårlig samvittighet for at jeg tok opp dette temaet jeg nå....

Back
Topp