Litt engstelig

Hei dere.

Er nå 34 uker på vei og synes det er begynt å bli tungt å gå gravid. De siste dagene har jeg i tillegg fått vondt under ribbena og bak på ryggen, på siden avribbena. Er redd det kan være svangerskapsforgiftning.. hva tenker dere??

Jeg syns at hele konseptet med svangerskapsforgiftning er så skummelt at jeg ville ringt føden og hørt. Bedre å få en kompetent person til å svare enn nettet. Jeg hadde en akutt (hellp-syndrom) som holdt på å ta livet mitt, så jeg svarer aldri på hva jeg tror det kan være eller ikke..

Ring føden du så er du sikker på at du får et mer riktig svar♡♡

Jeg har også hatt vondt der du beskriver og her er alt normalt :-) ring føden hvis du er veldig bekymret :-)

Heller ring enn å lure! Jeg ringte fordi jeg plutselig ble veldig hoven i henda, og var generelt uvel. Ble tatt rett inn til sjekk :)

Vondt under ribbeina fremme og bak på ryggen, både under, mellom og over alt i den regionen har jeg hatt noen uker nå, det er skikkelig ubehagelig og vondt, er 34+1. Ligger med varmeflasker om natten for å karre til meg noen timer søvn.. Livmoren presser på alt for tiden, så det er ikke unormalt, spesielt ikke dersom man ikke er spesielt høy eller er kort i ryggen. Jeg hadde det i mine andre svangerskap også..
men som nevnt over, er du bekymret tar du deg en tlf jordmorvakten.

Det er ikke tegn på svangerskapsforgiftning da! [emoji4] er ikke musklene dine da, som er ømme pga tyngden av baby ?

Jeg har det også sånn, og hos meg er det rett og slett bare fordi det er tungt for ryggen og magen presser opp mot ribbeina. Merker det spesielt godt når jeg har satt mye.

Har hatt vondt under ribbeina tidligere. Hadde nok bare muskelknuter, for det var ingen andre tegn. Alle prøver hos JM var fine. Fikk tips om å prøve å massere det vonde og etter ett par uker var smertene borte!
Sjekk med JM eller lege for sikkerhets skyld!! Hvis ikke så kan du prøve å massere!

Back
Topp