Litt engstelig..

sb88

Glad i forumet
Julibarna2014
I juli mistet jeg. Begynte å blø i uke 12, og det viste seg å være en MA.
Nå når jeg er gravid igjen, har jeg en tendens til å sjekke etter blod hele tiden. Hver gang jeg går på toalettet, hver gang jeg kanskje føler jeg føler noe fuktig i trusa osv. Synes det er veldig slitsomt. Er som om jeg bare går å venter på det :(

Andre som har opplevd noe lignende eller har det likt? Eventuelt noen som har hatt det likt i tidligere svangerskap og kan fortelle noe om det går over?

Har det helt likt som deg. Hvert toalett besøk sjekker jeg etter blod, og så fort jeg får en krampe i livmoren blir jeg super stressa og må sjekke med en gang [emoji17] mistet i november i fjor og siden det tok så veldig lang tid før lille reka satt igjen, så er jeg kjempe stresset for at det skal gå galt [emoji17] jeg håper og tror jeg kommer til å stresse litt mindre når jeg får se et bankende hjerte på tidlig ul! [emoji173]️ krysser det som kan krysses for at det går bra for oss begge, vel egentlig for alle her i termingruppa [emoji173]️

Har det helt likt som deg. Hvert toalett besøk sjekker jeg etter blod, og så fort jeg får en krampe i livmoren blir jeg super stressa og må sjekke med en gang [emoji17] mistet i november i fjor og siden det tok så veldig lang tid før lille reka satt igjen, så er jeg kjempe stresset for at det skal gå galt [emoji17] jeg håper og tror jeg kommer til å stresse litt mindre når jeg får se et bankende hjerte på tidlig ul! [emoji173]️ krysser det som kan krysses for at det går bra for oss begge, vel egentlig for alle her i termingruppa [emoji173]️

Uff, får vondt av deg. Er ikke noe gøy at andre også har det slik. Jeg håper at jeg blir mindre engstelig når tiden da jeg mistet sist er passert. Men ser for meg at jeg kommer til å sjekke etter blod frem til jeg kjenner daglige bevegelser.

Trodde ikke jeg skulle bli så engstelig, men så feil kan man ta..

Sender en kjempe stor klem til deg <3

Jeg har det på akkurat samme viset. Er nesten så jeg ikke tør å gå på do. Er livredd for at det skal være blod. Hvis jeg kjenner det stikker tenker jeg med en gang at thats it. Håper det i det minste gir seg når jeg begynner å kjenne bevegelser.

I januar hadde jeg MA i uke 13, og jeg ble ikke gravid igjen før nå. Jeg må innrømme at jeg sjekker papiret hver gang jeg er på do. Jeg har lært at man ikke er trygg selv om uke 12 er på passert.

Har det likt selv, sjekker etter blod hvert eneste toalettbesøk.

Vi fikk første barnet i august 2016, hadde da prøvd siden 2012. Jeg ble gravid 1 gang i året, så selv med masse oppfølging og hormoner pga utredning for ufrivillig barnløshet mistet jeg tre ganger før det satt.

Sist svangerskap fikk vi veldig bra oppfølging og hadde ul i uke 7, 10 og 12. Var ikke før etter ultralyden i uke 12 at jeg senket skuldrene og fikk troen på at det faktisk kom til å gå bra den gangen.

Jeg trodde jeg kom til å være mer avslappet denne gangen, men er livredd for at det skal gå galt igjen. Blir nok en TUL både rundt uke 8-9 og uke 12 for min del.

Håper vi alle slipper å gå gjennom ma/sa denne gangen! ♡

Klem til dere <3

Forstår det må være mye verre når man allerede har mistet.
Jeg sjekker papiret nøye hver gang også, livredd for å miste. Det ble litt bedre etter tul.

Har dere bestilt tul? Kan hende det hjelper litt

Uff, får vondt av deg. Er ikke noe gøy at andre også har det slik. Jeg håper at jeg blir mindre engstelig når tiden da jeg mistet sist er passert. Men ser for meg at jeg kommer til å sjekke etter blod frem til jeg kjenner daglige bevegelser.

Trodde ikke jeg skulle bli så engstelig, men så feil kan man ta..

Sender en kjempe stor klem til deg <3

Uff, ja! Skulle ønske ingen slapp og gå gjennom noe slikt [emoji17]

Får håpe bekymringene gir seg litt etterhvert!
Sender deg en god klem tilbake! [emoji173]️

Jeg kjenner meg også alt for godt igjen. Nå mistet jeg rundt uke 5 alle gangene så det at jeg nå har kommet til 9+0 har gjort at jeg slapper litt mer av. Fikk også se et bankende hjerte på UL 7+2 som nok også hjalp. Går på Crinone og bruker en del truseinnlegg og føler meg ofte litt våt i trusa, hjelper ikke akkuratt, men prøver tenke at det bare er Crinone og ikke blod. Får
Oppfølging på sykehuset så skal inn på ny sjekk om 2 uker, men det føles alt for lenge ut nå.

Kjenner meg også igjen, mistet 9+4 i mai, er i dag 9+5 men jeg sjekker enda bare ikke hver eneste gang, føler jeg klarer å slappe litt mer av nå heldigvis.. men forrige gang hadde jeg små blødninger det har jeg sluppet denne gangen så det gjør at jeg slapper litt mer av. Men jeg tar virkelig ingenting for gitt, gruer meg veldig til ul i uke 12.. Det er vel helt naturlig når en har gått igjennom noe sånt tidligere, er bare så dumt når det skjer så sent for da er det så lang tid til en kan begynne å føle seg trygg[emoji173]️

Har aldri mistet, men sjekker dessverre papiret HVER gang eg har vært på to.....men jeg merker at jeg ikke er så veldig redd for SA, men frykten for MA er kjempe stor.

Jeg er 8+5 i dag, og nå vet storesøster på 4 det (+hele Bhg) og besteforeldre vet. Jeg var veldig klar på at jeg ville at storesøster og besteforeldre skulle vite det før uke 12 for det var så lenge til. Men nå når de vet, så føler jeg at det er så fryktelig mye som står på spill. Føler nesten et press på at det skal gå fint.

Frykten for MA er er det verste. Er så redd for å gå å tro at alt er fint, så er det egentlig ikke liv der inne. Var på TUL for en uke siden og så et bankende hjerte. Men det hjalp bare på frykten de første dagene :-/
Kan ikke huske at jeg var så bekymret når jeg gikk gravid med storesøster...

Første gang jeg er gravid, merker frykten for MA er mye større en frykten for SA. Mente jeg var 6+3 forrige onsdag da jeg var på tul, men fant ikke hjerteslag og så ikke ut som om jeg var kommet så langt som 6+3. Veldig spent når jeg skal på ny tul om 12 timer!!

Første gang jeg er gravid, merker frykten for MA er mye større en frykten for SA. Mente jeg var 6+3 forrige onsdag da jeg var på tul, men fant ikke hjerteslag og så ikke ut som om jeg var kommet så langt som 6+3. Veldig spent når jeg skal på ny tul om 12 timer!!
Lykke til med TUL snart

Back
Topp