Litt engstelig ..

"Lønneberget"

Elsker forumet
Jeg testet positiv i helgen , og i forrige uke knakk jeg en tann - så jeg var hos tannlegen , tok bedøvelse og bilder av tanna...  Og dette skal man jo helst ikke gjøre når man er gravid!!! ??
Skal egentlig tilbake til tannlegen og gjøre ferdig tannen tirsdag og torsdag...  : /

Kan man få en tidlig ultra lyd om man er veldig urolig for om det kan være noe galt ??   

Skjønner at du er litt engstelig, men tror du kan slappe av i og med at du var så kort på vei når bedøvelsen ble satt+røntgen. Hvis du må fikse mer på tannen, finnes det  en egen bedøvelse for gravide eller? Si ifra iallefall!

Ang tidlig ul grunnet det, kan jeg egentlig ikke svare deg på siden jeg ikke vet, men skulle tro at man ikke får det tilbudet altså, men er man så urolig og engstelig at man ikke holder ut, så vurderer de kanskje... du kan jo gå privat da?:)

Jeg vet ikke helt i forhold til det med røntgen og bedøvelse, men hør med tannlegen når du skal dit.
Jeg får tidlig ultralyd fordi det er mange med hjertesykdommer i min manns familie og de har også hatt et familiemedlem med down syndrom.
Av en eller annen grunn preger dette meg veldig for jeg er LIVREDD for å få et sykt barn. Jeg er sykepleier og vet hva for eksempel et barn med down syndrom krever og derfor er det utenkelig for meg å sette et barn til verden vel viten om at det er sykt. Jeg har rett og slett ikke psyke til det.. 
Dette er noe du må ta opp med din lege og om ikke vedkommende vil henvise deg til tidlig ultralyd, kan du ta dette privat.

Back
Topp